  • 11. Data: 2006-03-23 17:34:44
    Temat: Re: POLICJA czy wymusza kasę ??
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > nie jest to takie proste... czasami moze delikatna kolizja spowodowac
    > ciezkie powikłania zdrowotne..

    No tak, ale nie tak dawno temu byl temat o kolizji i babce, ktora pozwala w
    USA czleka o to, ze z powodu kolizji przez rok nie miala orgazmu... no i
    Szanowne Kolegium Grupowiczow orzeklo kolegialnie, ze w Polsce cos takiego
    by nie przeszlo... a jezeli - to z OC (z przymruzeniem oka... bo jakze to...
    OC mialaby pokrywac takze ubezpieczenie od orgazmu? ;-) .... ).

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 12. Data: 2006-03-23 17:37:43
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > by nie przeszlo... a jezeli - to z OC (z przymruzeniem oka... bo jakze
    > to... OC mialaby pokrywac takze ubezpieczenie od orgazmu? ;-) .... ).

    nietrafne porownanie :)

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2006-03-23 17:55:11
    Od: "A" <p...@p...onet.pl>

    > Dla mnie to dziwna sprawa i pachnie
    > nieludzkim postepowaniem na kilometr... bo w sumie "na skutek zaniechania"
    > ktos nie wyciagnal od ubezpieczyciela pieniedzy - a to od niego powinien w
    > pierwszej linii... i z tego powodu emeryt zostal doprowadzony do
    > niekorzystnego rozporzadzania swoim mieniem.

    Nie jestem prawnikem ale czy znają oni coś takiego jak "zdrowy rozsądek" ??
    Jest też paragraf o zasadach współżycia społeczego. Sędzia powinien oddalić
    pozew policjo wobec emeryta skoro miał OC. Nie wiem też czy każdy rozumie
    ten skrót OC. Jest to ubezpieczenie od Odpowiedzialności Cywilnej za szkody
    powstałe w związku z prowadzeniem pojazdu. Czy prawnicy wiedzą co to znaczy ?
    Bo mam wrażenie , że nie wiedzą.

    A może zdrowy rozsądek i doświadczenie życiowe podpowiada ,że policjant
    wyłudził chorobowe od policji ?. Ja przeżyłem czołowe zderzenie przy predkości
    pojazdu mojego 40 km/h , sprawcu ok. 30 km/h. Miałem pół auta skasowane ale
    przy zapiętych pasach nic mi sie nie stało. Wg mnie policjant wyłudził
    odszkodowanie a jego koledzy złożyli fałszywe wyjaśnienia. Dane polcji
    mowią, że znaczna ich część przebywa na zwolnieniach. Takim tropem powienien
    pójść sąd.

  • 14. Data: 2006-03-23 18:22:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    A napisał(a):

> [...]
    > powstałe w związku z prowadzeniem pojazdu. Czy prawnicy wiedzą co to znaczy ?

    A czemuż to? Jakaż to zasada współżycia społecznego mówi że od emeryta,
    który ma OC nie można żądac odszkodowania?
    "Zdroworozsądkowe" jest to by sprawca szkody odpowiadał za szkodę.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 15. Data: 2006-03-23 18:48:29
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    A <p...@p...onet.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

> [...]
    > od Odpowiedzialności Cywilnej za szkody powstałe w związku z
    > prowadzeniem pojazdu. Czy prawnicy wiedzą co to znaczy ? Bo mam

    Możesz wobec tego wytłumaczyć?

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 16. Data: 2006-03-23 19:41:32
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > nie jest to takie proste... czasami moze delikatna kolizja spowodowac
    > ciezkie powikłania zdrowotne..

    No tak, ale wtedy też odpowiada się za normalne następstwa, a nie za
    rzeczywiste szkody wyrządzone skutkiem niezwykłych okoliczności kolizji, czy
    stanu zdrowia oskarżonego, czyż nie?

    Paweł Marcisz

  • 17. Data: 2006-03-23 20:55:03
    Od: "A" <p...@p...onet.pl>

    > "Zdroworozsądkowe" jest to by sprawca szkody odpowiadał za szkodę.

    Nie neguje potrzeby pokrycia szkody ale w życiu często szkoda przekracza
    możliwości finansowe sprawcy więc po to wymyślono ubezpieczenie. Płacisz
    składkę zdrowotną w "groszowej" wysokości wobec potencjalnych kosztów bardziej
    złozonego leczenia.

    Weźmy taką sytuację. Policjant wchodzi na prywatną posesję i się przewraca
    o jakiegoś śmiecia po czym łamie nogę więc mamy zwolnienie i koszta. I co
    potem ??? Sąd i wielotysięczne koszta ?? Nie ma tu śmieszności ??. Prawo
    wymyślono po to aby służyło społeczeństwu i tak należy "czytać" prawo, tak
    interpretować aby było na służbie człowieka. Swoją droga obstawiam wersję
    arogancji władzy ( tu policji ) i próbę wyłudzenia świadczeń przez
    policjanta.

  • 18. Data: 2006-03-23 21:01:04
    Od: "A" <p...@p...onet.pl>

    > Możesz wobec tego wytłumaczyć?

    Służę pomocą

    [...]Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu mechanicznego
    zapewnia ochronę w przypadku szkód wyrządzonych przez niego innym osobom[...]

    [...]Ubezpieczenie (od) odpowiedzialności cywilnej (OC) - ubezpieczenie
    chroniące przed skutkami finansowymi wywołanymi nieumyślnym wyrządzeniem
    szkody osobom trzecim. Ubezpieczenia tego rodzaju chronią ubezpieczonego przed
    odpowiedzialnością cywilną związaną z wykonywaniem czynności życia prywatnego,
    zawodowego lub posiadanym mieniem, ale nie przed odpowiedzialnością karną.
    Można je podzielić na obowiązkowe i dobrowolne[...]

  • 19. Data: 2006-03-23 21:23:33
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    a wiesz ,ze ubezpieczenie jest umowa ???
    a wiesz co to jest umowa i jakie skutki wywiera i pomiedzy kim ???

    jezeli ja Ci poowiem ,ze jak komus urwiesz noge to ja za jej leczenie bede
    placil to oznacza to ,ze ofiara nie bedzie mogla dochodzic od Ciebie tylko
    musi ode mnie???

    a slyszales o procedurze cywilnej i instytucji przypozwania???... sprawca
    najacy OC ma mozliwosc uchronic sie przed obowiazkiem naprawienia szkody ale
    niech wykaze troche zainteresowania

    i jeszcze jedno .. ubezpieczenie OC w przeciwienstwie do AC ma polepszac
    sytuacje prawna poszkodowanego a nie sprawcy

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2006-03-23 21:30:15
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > No tak, ale wtedy też odpowiada się za normalne następstwa, a nie za
    > rzeczywiste szkody wyrządzone skutkiem niezwykłych okoliczności kolizji,
    > czy
    > stanu zdrowia oskarżonego, czyż nie?

    normalne nastepstwo to nie jest nastepstwo zawsze "przecietnego osobnika" w
    "przecietnej sytuacji"

    "nienormalne" nastepsto jest np w sytuacji gdy doprowadziles do zdarzenia,
    poszkodowany z opuchnieta glowa wychodzi z samochodu i najezdza na niego
    ciezarowka lamiac mu nogi

    zwiazek przyczynowy jest bo gdyby nie Twoj wypadek nie wpadlby pod
    ciezarowke .. ale normalnych nastepst nie ma

    zauwaz ,ze przy uderzenieu w malucha a mercedesa moga nastapic zupelnie inne
    skutki na osobie, jeszcze inne przy uderzeniu w tyl, przod, z boku, ze
    wzgorza, pod katem :)itd itp

    jezeli jakies zdarzenie nawet gdyby nastapil niesczesliwy zbieg zdarzen
    wywolalo szkode na osobie jest to normalne nastepstwo ... byleby szkoda byla
    wynikiem tylko twojego dzialania

    pozdrawiam