  • 21. Data: 2009-01-27 18:58:22
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Wojtaszek" <@> napisał
    > policja przyjechala, nie bylo zadnych watpliwosci, kto jest winny, chlopak
    > na szczescie doznal tylko obrazen nogi, choc miesiac gdzies po szpitalach
    > sie wloczyl
    >
    > no i najciekawsze ... po paru pismach z policji, gdzie ojciec caly czas
    > byl swiadkiem, przyszlo kolejne w ktorym jest podejrzany

    Często właśnie skierowanie do sądu jest miejscem wyjaśnienia i
    rozstrzygniecia wątpliwości, zarówno policjanta jaki innej strony.

  • 22. Data: 2009-01-27 19:07:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:glnm0n$6bb$1@nemesis.news.neostrada.pl Piotr [trzykoty]
    <trzykoty[usunTo]@o2.pl> pisze:

    > Często właśnie skierowanie do sądu jest miejscem wyjaśnienia i
    > rozstrzygniecia wątpliwości, zarówno policjanta jaki innej strony.
    Sąd tylko pozornie jest miejscem wyjaśnienia czy rozstrzygnięcia
    wątpliwości.
    Sąd jest miejscem wydania wyroku.
    Co ciekawe jeśli w sądzie przegra strona oskarżana, to ponosi karę. Jeśli
    przegra oskarżyciel (prokurator), to nic mu.
    Najciekawsze zaś, że w razie apelacji wygranej przez którąkolwiek ze stron
    konsekwencji nie ponosi wydający błędny wyrok sędek.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2009-01-27 19:10:33
    Od: Wojtaszek <@>

    Johnson pisze:

    > Nie wiem co widzisz oczywistego w tej sprawie. To że rowerzysta najechał
    > na samochód nie przesądza o braku winy ojca. Jego wina może właśnie
    > polegać na tym, że nie widział rowerzysty "którego tam nie było" a mógł
    > i powinien.
    > Za młoda danych by pisać stanowczo, ale skoro poszedł akt oskarżenia to
    > oczywista niewinność twojego ojca budzi wątpliwości.

    no i bedzie sie ciagnac, choc danych wystarczy ...
    na miejscu nie bylo watpliwosci, a nagle sie zrobily
    rowerzysta jadacy 30km/h przemieszcza sie w ciagu 3 sekund o 25m,
    sprawdz sobie czy tak latwo go zauwazyc w miescie, gdyby rowerzysta
    wpadl na samochod przy wiekszej predkosci samochodu, to nie skonczylo by
    sie na obrazeniach nogi, poza tym on mial zwolnic i przejsc przez
    przejscie, wszystko oczywiste

  • 24. Data: 2009-01-27 19:14:10
    Od: Wojtaszek <@>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Nie by^(3)o tam scie?ki rowerowej?

    sciezki rowerowej nie bylo
    przejazdu dla rowerow nie bylo
    do zdarzenia doszlo na przejscu dla pieszych

  • 25. Data: 2009-01-27 19:16:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wojtaszek pisze:

    >, wszystko oczywiste

    To pamiętaj by się tu pochwalić jak ojciec zostanie skazany. Jak
    uniewinniony to też sie pochwal, ale wątpię [z takim nastawieniem i
    niezbyt rozgarniętym adwokatem].

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 26. Data: 2009-01-27 19:24:12
    Od: Wojtaszek <@>

    Johnson pisze:

    > To pamiętaj by się tu pochwalić jak ojciec zostanie skazany. Jak
    > uniewinniony to też sie pochwal, ale wątpię [z takim nastawieniem i
    > niezbyt rozgarniętym adwokatem].

    nie pisalem Wam tutaj o tym, ze moj ojciec jezdzi spokojnie, zadnego
    mandatu w zyciu nie dostal, bo go nie znacie, policja i sad zreszta tez
    nie, wiec to nie ma znaczenia, ale ja go znam i wiem z opisu co sie
    wydarzylo, rodzice chlopaka tez nie mieli zadnych pretensji, wiec jakie
    mam miec nastawienie?

    ja nie jestem pewny wygranej, przegranej, tylko wk..wia mnie to, ze mimo
    tego, ze wszystko jest jasne, to sprawa bedzie sie ciagnac po sadach,
    zreszta napisalem to pare odpowiedzi wyzej

  • 27. Data: 2009-01-27 19:29:25
    Od: Wojtaszek <@>

    Jotte pisze:

    > A mógłbyś napisać bardziej precyzyjnie?
    > - samochód był już na przejściu, a usiłujący przejechać przez przejście
    > dla pieszych
    > rowerzysta uderzył w bok auta, czy:
    > - rowerzysta wjechał na przejście, a samochód uderzył go przodem?

    skrzyzowanie w miescie typu: |-
    przejscie dla pieszych przez droge podporzadkowana
    droga glowna szeroka, podporzadkowana bardzo waska
    brak sciezki rowerowej i przejazdu dla rowerow
    brak swiatel na skrzyzowaniu
    ojciec zwalnia, nikogo nie ma, skreca w prawo, jest na pasach
    nagle wyskakuje rowerzysta i wpada mu z boku na maske

  • 28. Data: 2009-01-27 19:37:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wojtaszek" <@> napisał w wiadomości

    > moze ktos sie spotkal z czyms takim? otwieram dyskusje ...

    A jest juz w sprawie akt oskarzenia? Jak brzmi tresc postanowienia o
    przedstawieniu zarzutow? Tresc zarzutu jaka jest?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 29. Data: 2009-01-27 19:58:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:497f6096$1@news.home.net.pl Wojtaszek <@> pisze:

> [...]
    > ojciec zwalnia, nikogo nie ma, skreca w prawo, jest na pasach
    > nagle wyskakuje rowerzysta i wpada mu z boku na maske
    O to mi chodziło.
    Nieprzypadkowo pytałem o takie szczegóły - znam niemal identyczną sytuację
    zaszłą w moim otoczeniu.
    Była ewidentna i bezdyskusyjna wina rowerzysty. I ogromne (do dziś)
    trudności z uzyskaniem zadośćuczynienia za uszkodzone auto.
    Dodam, że jazda rowerem po chodniku dozwolona jest tylko w pewnych
    określonych przypadkach. Z kolei nawet jeśli on miał prawo jechać chodnikiem
    i nawet jeśli byłby widoczny, to kierowca naturalnie może spodziewać się, że
    przed przejściem dla pieszych miłośnik pedałów zatrzyma się aby zgodnie z
    przepisami zsiąść z roweru, rozejrzeć się i przejść jak każdy pieszy.
    Pedaliści to zmora na drogach - bez potrzeby zdobycia jakichkolwiek
    uprawnień, bez ubezpieczenia OC, bez jakichkolwiek znaków identyfikacyjnych,
    bez konieczności kontrolowania stanu technicznego, eh...
    Ad rem - o co podejrzany jest twój ojciec? (A jeśli sprawa jest już w
    sądzie, to o co jest oskarżony?)

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2009-01-27 20:09:24
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Podstawowe pytanie - czy tam jest tylko i wyłącznie przejście dla pieszych,
    czy też jest przejście dla pieszych + droga rowerowa z przejazdem ?