  • 191. Data: 2009-01-29 09:35:55
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-29 10:19:33 +0100, Adam Płaszczyca

    Ale... masz jakieś wsparcie?

    de Fresz

  • 192. Data: 2009-01-29 10:37:26
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 23:42:27 +0100, Cavallino napisał(a):

    > 50 metrów z tyłu i to na chodniku?
    > No gdyby kierowcę interesowały takie miejsca ZAMIAST obserwacji drogi przed
    > sobą, to nie chciałbym się znaleźć nim na jednej drodze.

    Jak rozumiem przy zmianie pasa ruchu też powinno nas interesować wyłącznie
    to co przed nami? Podobnie na przejeżdzie kolejowym, przy cofaniu itd.?
    Nigdzie nie mówiłem, że kierowca ma widzieć *wyłącznie* to co za nim (przy
    takim manewrze jak opisany to nawet nie z tyłu a obok). Ma być zorientowany
    adekwatnie do sytuacji. Dlatego na przejściu dla pieszych powinien
    obserwować nie tylko co jest na wprost ale i co się dzieje w otoczeniu
    przejścia.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 193. Data: 2009-01-29 10:45:53
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 10:10:07 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Za mną? Normalnie. Można nie patrzeć w tamtą stronę.

    Czemu "za mną"? jak się skręca w prawo to się nie patrzy za siebie... no
    chyba, że przechodziłeś jakiś nowoczesny kurs ;) Masz psi obowiązek
    wiedzieć co się dzieje w otoczeniu przejścia dla pieszych, a nie zerkać we
    wsteczne lusterko.

    > Nie muszę. Przepis jest potrzebny do tego, żeby istniał obowiązek. Nie ma
    > ani przepisu, ani obowiązku.

    To po co jest przepis, skoro obowiązku nie ma, a istniej? Rozplączesz to
    swoje zdanie? I po co jest jego druga część skoro zawsze można się
    wykręcić, że się nie patrzyło na to co się dzieje na drodze?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 194. Data: 2009-01-29 10:50:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jan Bartnik" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jak rozumiem przy zmianie pasa ruchu też powinno nas interesować wyłącznie
    > to co przed nami?

    Ależ skąd, powinniśmy popatrzeć co jest na łące obok, w oddali na górze, kto
    się w pobliskim jeziorze kąpie i czy ktoś z tego jeziora na nartach wodnych
    nam na drogę nie wyjedzie.
    Tyle że w tym momencie brakuje nam czasu żeby popatrzeć co się na drodze
    dzieje.

    >Podobnie na przejeżdzie kolejowym, przy cofaniu itd.?
    > Nigdzie nie mówiłem, że kierowca ma widzieć *wyłącznie* to co za nim

    A Ty jechałeś kiedyś samochodem, czy tylko sobie tak z nudów trzeszczysz?

  • 195. Data: 2009-01-29 10:52:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jan Bartnik" <b...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >Masz psi obowiązek
    > wiedzieć co się dzieje w otoczeniu przejścia dla pieszych,

    W 50 metrowym otoczeniu?
    Ale jakąś podpórkę masz?

    Bo piesi którzy nas interesują, czyli tacy zamierzają wejść na przejście są
    w okolicach 1-2 m od niego i taka obserwacja z górką wystarczy.
    Nic innego przepisy nie wymagają.

  • 196. Data: 2009-01-29 10:53:51
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    de Fresz wrote:

    > Ale... masz jakieś wsparcie?

    "Mryganie" sygnalizuje tylko zamiar skrętu, "mryganie" nie powoduje
    automatycznie obowiązku skręcenia.
    Niestety, przegrałbyś te dolary.
    W ogromnej większości przypadków policja w takich sytuacjach uznaje
    winę włączajacego się do ruchu.

    "Abo mnie zmyliły" nie jest wystarczającym tłumaczeniem.
    Niestety, bo mocno upłynniałoby to ruch...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 197. Data: 2009-01-29 11:00:25
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > przejście są w okolicach 1-2 m od niego i taka obserwacja z górką
    > wystarczy. Nic innego przepisy nie wymagają.

    Ja tylko cicho przypomnę, że piesi mają pierwszeństwo NA PASACH.
    Nie przed nimi, czy "w najbliższym otoczeniu".
    W większym mieście liczba osób w promieniu 10 m od pasów potrafi być
    znaczna, nie można wykluczyć, że któraś z nich chce wejść na pasy.

    Ma nogę na pasach - muszę go przepuścić.
    Lezie sobie po chodniku - na pasach jeszcze nie jest, i pierwszeństwa
    nie ma.

    Sam tak przechodzę, jak jest spory ruch, to wystawiam nogę na pasy przy
    krawężniku - i o dziwo mnie przepuszczają.

    I nie mam pretensji, że jak stoję przed pasami, to sobie jadą. Niech
    jadą, może mi się nie spieszy, może jestem taki ekolog że wolę żeby
    uniknęli hamowania i ponownego ruszania.

    Świat się kończy, zgadzam się z Cavallino ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 198. Data: 2009-01-29 11:10:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tylko cicho przypomnę, że piesi mają pierwszeństwo NA PASACH.

    Zgadza się.
    Tacy którzy zamierzają wejść na pasy, zanim tam dojedziesz. ;-)
    Czyli fizycznie zanim dojedziesz do zebry masz skontrolować czy takowych nie
    ma, dlatego też piszę że 1-2 m od pasów to już jest wystarczająco.

    > Świat się kończy, zgadzam się z Cavallino ;-)

    Tylko sobie nic nie zrób . ;-)

  • 199. Data: 2009-01-29 11:10:55
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 10:18:52 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Art. 2. p. 8 i 9. Nie ma wykluczenia wzajemnego. Chodnik jest jednym z
    > rodzajów pobocza.

    ROTFL. To teraz sobie przeczytaj całe PoRD i znajdź wszystkie sprzeczności
    jakie tworzy takie założenie. Żeby długo nie szukać i zostać w temacie
    rowerów:
    1a) zabrania się jazdy rowerem wzdłuż po chodniku (czyli poboczu)
    1b) rowerzyści są obowiązani do korzystania z pobocza (przy braku ścieżki
    rowerowej)
    I dalej:
    2) pieszy idący po poboczu (np. chodniku) jest obowiązany iść lewą stroną
    drogi.
    3) korzystanie przez pieszego z drogi dla rowerów jest dozwolone tylko w
    razie braku chodnika (czyli pobocza) lub pobocza [po co w takim razie
    rozróżnienie]

    > Nie jest panaceum na każdą, tylko na te, kiedy kierujący nie zauważył
    > pojazdu, którego nie miał obowiązku widzieć, w szczególności pojazdu, który
    > zgodnie z przepisami nie powinien się w danym miejscu znaleźć.

    Przecież mowię właśnie. Jechał nieprzepisowo? No to go nie widziałem i
    jestem niewinny. Gdyby jechał przepisowo to by nie dało się zastosować art.
    4. Ale kto w dzisiejszych czasach jeździ przepisowo ;)

    > Ok, jeden wyjątek dodany niedawno zresztą.

    To jeszcze 13.1, 25.2 i jako dowcip 5.2 :)

    > Idąc dalej Twoim tokiem myślenia, to winnym kolizji jest ten, kto wyjechał
    > z garażu na drogę. Mógł nie wyjeżdżać.

    Jego zostanie w garażu nie pozwoliłoby uniknąć kolizji. Najprościej będzie
    sprawdzić, czy zrobił wszystko aby uniknąć wypadku. Rowerzysta - ten jest
    winny na 100%. Ale może jakąś winę ponosi też kierujący samochodem.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 200. Data: 2009-01-29 11:12:37
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 10:35:55 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Ale... masz jakieś wsparcie?

    Jakbym miał się czepiać to bym obstawiał, że ciężko trafić idealnie w 95%.
    Zerowe prawdopodobieństwo :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik