  • 1. Data: 2004-01-27 09:48:47
    Temat: Oszukana dziewczyna na Promocji
    Od: "Marcin B." <b...@w...pl>

    Witam mam taki problem razem z dziewczyną.

    Dziewczyna byla dwa dni na promocji w makro wynajęta przez firme zajmującą
    sie promocjami. Najlepsze jest to ze nie podpisała umowy a stała na promocji
    2 dni i nie chce jej wypłacić za to.

    Co możemy zrobić by odzyskac pieniądze nalezne za wykonaną prace

    Pozdrawiam Bezy

  • 2. Data: 2004-01-27 09:57:19
    Temat: Re: Oszukana dziewczyna na Promocji
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Marcin B. wyskrobał(a):
> [...]
    > promocji 2 dni i nie chce jej wypłacić za to.
    >
    > Co możemy zrobić by odzyskac pieniądze nalezne za wykonaną prace

    Następnym razem podpisywać umowę, bo bez niej to ona dla tej firmy za darmo
    robiła, z czystej uprzejmości.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-01-27 10:02:04
    Od: "Tiger" <t...@a...net.pl>

    Użytkownik "Marcin B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam mam taki problem razem z dziewczyną.

    najprościej, a na dokładkę za darmo jest zgłosić to wymiarowi
    sprawiedliwości, zawiadominie o popełnieniu przestępstwa, powołać się na
    świadków itp.

    pozdrawiam Tiger

  • 4. Data: 2004-01-27 11:45:08
    Od: "Marcin B." <b...@w...pl>

    No tak, w pipie powiedzieli ze czeba do sadu pracy ustalis stosunek pracy
    (czyli ukryty) i do sadu gospodarczego dochodzic swojich praw, ale kto za to
    wszystko zapłaci - pracodawca czy my !!!

    Ale czy jest jeszcze jakas inna droga?

    Acha dziewczyna stała w makro i makro wystawiło zaswiadczenie ze stala w tym
    i tym czasi, tego dnia i przez ta firme wynajeta !!!!

    pozdrawiam Bezy

  • 5. Data: 2004-01-27 18:20:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    PIPA odpycha od siebie robotę. A złóżcie zawiadomienie, że pracowała w
    okresie od .... do .... i pracodawca nie potwierdził na piśmie umowy o
    pracę. Obecnie to stanowi wykroczenie (poprzednio też stanowiło, tylko
    pracodawca miał 7 dni na wręczenie umowy). Udowodnić stosunek pracy będzie
    Wam o tyle łatwo, że macie zaświadczenie z MACRO. Gdyby istniała umowa
    cywilnoprawna, to pracodawca miał by jakąś tam obronę, ale skoro nie
    istnieje, a stosunek spełnia warunki opisane w kodeksie pracy (praca pod
    kierownictwem, w wyznaczonych przez pracodawcę godzinach, brak
    odpowiedzialności za skutki no i wynagrodzenie) to moim zdaniem ciężko mu
    będzie udowodnić, że to nie była umowa o pracę.

    Zawiadomienie ja bym złożył ze złośliwości w Prokuraturze. prokuratura
    najpewniej prześle z PIP, choć może do Policji. Przesyłając zobowiąże do
    powiadomienia o wyniku. A że na czynności wyjaśniające w sprawie o
    wykroczenie organ ścigania (PIP czy Policja) ma 30 dni, no to najdalej za
    30 dni ktoś dobierze się do ogona temu pracodawcy. Wówczas - jak wynika z
    mojego doświadczenia - facet nabierze nieodpartej ochoty na dogadanie się,
    o co w gruncie rzeczy chyba Wam chodzi. A jeżeli przy okazji dostanie
    100~200 zł grzywny, to pewnie nikt nie będzie rozparzał, bo to czyste
    ks.... tak wykorzystywać pracowników.

    Gdyby osób pokrzywdzonych było kilka, to ja bym się nawet pokusił o
    imputowanie temu niesolidnemu pracodawcy oszustwa.

  • 6. Data: 2004-01-27 20:45:38
    Od: "chuda" <c...@w...pl>

    > No tak, w pipie powiedzieli ze czeba do sadu pracy ustalis stosunek pracy
    > (czyli ukryty) i do sadu gospodarczego dochodzic swojich praw, ale kto za
    > wszystko zapłaci - pracodawca czy my !!!

    Za sad pracy my nie płacimy, za takie postepowanie pracownik przeciw
    pracodawcy, kosztami obciazony jest zazwyczaj pracodawca, jesli udowodni mu
    sie wine

  • 7. Data: 2004-01-30 14:09:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2004, chuda wrote:

> [...]
    >+ > (czyli ukryty) i do sadu gospodarczego dochodzic swojich praw, ale kto za
    >+ > wszystko zapłaci - pracodawca czy my !!!

    Wrrr... !

    [...]
    >+ kosztami obciazony jest zazwyczaj pracodawca, jesli udowodni mu
    >+ sie wine

    No własnie. *JESLI*.
    A jesli NIE ? Osoby które ja na promocję posłały oczywiscie
    zaswiadcza: "tak, posłałysmy, tylko szef kazał nie płacic
    wynagrodzenie". Hm... już to widzę :(

    pozdrowienia, Gotfryd