    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oszukana dziewczyna na Promocji
    Date: Tue, 27 Jan 2004 19:20:56 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc154.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Marcin B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bv5j19$o9v$1@atlantis.news.tpi.pl...

    PIPA odpycha od siebie robotę. A złóżcie zawiadomienie, że pracowała w
    okresie od .... do .... i pracodawca nie potwierdził na piśmie umowy o
    pracę. Obecnie to stanowi wykroczenie (poprzednio też stanowiło, tylko
    pracodawca miał 7 dni na wręczenie umowy). Udowodnić stosunek pracy będzie
    Wam o tyle łatwo, że macie zaświadczenie z MACRO. Gdyby istniała umowa
    cywilnoprawna, to pracodawca miał by jakąś tam obronę, ale skoro nie
    istnieje, a stosunek spełnia warunki opisane w kodeksie pracy (praca pod
    kierownictwem, w wyznaczonych przez pracodawcę godzinach, brak
    odpowiedzialności za skutki no i wynagrodzenie) to moim zdaniem ciężko mu
    będzie udowodnić, że to nie była umowa o pracę.

    Zawiadomienie ja bym złożył ze złośliwości w Prokuraturze. prokuratura
    najpewniej prześle z PIP, choć może do Policji. Przesyłając zobowiąże do
    powiadomienia o wyniku. A że na czynności wyjaśniające w sprawie o
    wykroczenie organ ścigania (PIP czy Policja) ma 30 dni, no to najdalej za
    30 dni ktoś dobierze się do ogona temu pracodawcy. Wówczas - jak wynika z
    mojego doświadczenia - facet nabierze nieodpartej ochoty na dogadanie się,
    o co w gruncie rzeczy chyba Wam chodzi. A jeżeli przy okazji dostanie
    100~200 zł grzywny, to pewnie nikt nie będzie rozparzał, bo to czyste
    ks.... tak wykorzystywać pracowników.

    Gdyby osób pokrzywdzonych było kilka, to ja bym się nawet pokusił o
    imputowanie temu niesolidnemu pracodawcy oszustwa.