  • 1. Data: 2004-01-27 08:38:21
    Temat: długość gwarancji a naprawa
    Od: Marcin Będkowski <b...@g...pl>

    Witam
    Temat poruszany już na grupie, zresztą za poradą zagłębiłem się w k.c 581/1
    no i niby sprawa jasna ale panienka z Hewlett Packard mi się stawia :(.
    Opiszę w czym rzecz, być może ktoś już to przechodził i wesprze dobrą radą.
    Dnia 06. stycznia 2003 zostało kupiono urządzenie wielofunkcyjne
    [skaner,fax, drukarka] firmy HP po pół roku tzn w 16 lipca 03 r. zepsuł się
    skaner i zostało urządzenie tego dnia oddane do naprawy. Odebrane z naprawy
    17 VII wedle Zlecenia naprawy został wymieniony moduł skanujący. Niestety
    znów się zepsuł tzn. 15 stycznia 2004r . Jakaś kobieta z centrum HP
    twierdziła najpierw że trudno trzeba naprawić na swój koszt, ja jej na to że
    przecież było już to naprawiane i gwarancja powinna iść od nowa od dnia
    naprawy tzn. 17 VII. Ona jednak twierdzi że gwranacja przedłuża się tylko o
    czas naprawy w serwisie w tym przypadku jeden dzień. No to zacytowałem jej
    art. 581. To już zaczęła coś mówić że gwarancja na elementy wymienione jest
    3 m-ce. Przestudiowałem warunki gwarancji i nigdzie nie ma o tym mowy, nie
    ma również wzmianki że w jakiś sposób zostaje wyłączony art 581 kc.
    Według mnie wymiana modułu skanującego jest na tyle istotna [uszkodzenie
    wiesza całe urządzenie] że podchodzi pod cytowany art, no w najgorszym razie
    przynajmniej na wymieniany element powinien mieć rok gwarancji [skąd sobie
    wytrzasnęli 3 m-ce? A jeśli wysztko zawiedzie to może z tytułu rękojmi od
    serwisu, na ten element?].
    Czy ktoś przechodził podobną sprawę z HP, z jakim skutkiem. Co napisać
    jeszcze w liście do HP?
    Marcin Będkowski

  • 2. Data: 2004-01-27 10:25:33
    Temat: Re: długość gwarancji a naprawa
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin Będkowski <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > serwisu, na ten element?].
    > Czy ktoś przechodził podobną sprawę z HP, z jakim skutkiem. Co napisać

    to zależy, czy sprzedaż była konsumencka, czy też nie. Konsumencka była jeśli
    sprzedaży dokonano w celu niezwiąznaym z działalnością gospodarczą lub
    zawodową nabywcy. Jeśli tak było, to przepisy kc o gwarancji wcale nie
    znajdują zastosowania i może się okazać np.,że gwarancja wcale sie nie
    przedłuża, ani nie biegnie na nowo. Jeśli była każda inna sprzedaż, to
    gwarancja na moduł skanujący powinna biec na nowo od chwili wymiany na nową
    część,

    pzdr

    marek radwański

  • 3. Data: 2004-01-27 10:53:46
    Od: Marcin Będkowski <b...@g...pl>

    Marek Radwański wrote:
> [...]
    /ciach/

> [...]

    Tzn firma kupiła to [urządznie wielofunkcyjne] jako sprzęt biurowy i to
    oznaczna że nie była to sprzedaż konsumencka? Czyli mają zastosowanie
    przepisy k.c?
    Marcin Będkowski

  • 4. Data: 2004-01-27 18:11:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Będkowski" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > /ciach/

    > Tzn firma kupiła to [urządznie wielofunkcyjne] jako sprzęt biurowy i to
    > oznaczna że nie była to sprzedaż konsumencka? Czyli mają zastosowanie
    > przepisy k.c?

    Moim zdaniem mają zastosowanie przepisy gwarancji. Po za tym i na
    marginesie, to wydaje mi się, że nie można traktować wymiany modułu
    skanującego jako osobnego elementu i jeżeli gwarancja przewiduje w wypadku
    wymiany jakiegoś istotnego elementu przedłużenie gwarancji, to raczej na
    całe urządzenie. Ale bez znajomości treści gwarancji trudno coś
    powiedzieć, bo w opisanym wypadku zakupu na firmę zapisy umowy
    gwarancyjnej mają pierwszeństwo przed zapisami kodeksowymi zgodnie z
    zasadą dowolności układania stosunku cywilnoprawnego. Tylko w wypadku
    zakupu przez klienta są pewne ograniczenia, że zapisy gwarancji nie mogą
    dawać gorszych warunków niż przewiduje ustawa.

  • 5. Data: 2004-01-28 18:55:35
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > zakupu przez klienta są pewne ograniczenia, że zapisy gwarancji nie mogą
    > dawać gorszych warunków niż przewiduje ustawa.

    Nie zgodziłbym się z powyższym. Przepisy kc nie różnicuja gwarancji na
    konsumencką i niekonsumencką, a ich część, m.in. ten o jej przedłużeniu,
    raczej nie może być wyłączony. A przy zakupie przez konsumenta, to
    obecnie w ogóle nie ma zadnych uregulowań co do treści gwarancji, więc
    trudno mówić o tym, żeby jakaś gwarancja mogłaby być mniej korzystna.

    KG

  • 6. Data: 2004-01-30 14:12:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2004, Marcin Będkowski wrote:
    [...]
    >+ Tzn firma kupiła to [urządznie wielofunkcyjne] jako sprzęt biurowy i to
    >+ oznaczna że nie była to sprzedaż konsumencka?

    IMO tak (tj: nie była konsumencka :))

    pozdrowienia, Gotfryd