  • 71. Data: 2004-05-08 20:23:37
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 8. maja 2004 12:10 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Gotfryd Smolik news:

    > Ależ nie. Ja sobie tylko nie życzę żeby mi jeden z drugim pisał
    > że egzemplarza programu z Samsunga nie wolno mi skopiować
    > na Sony :> To ze telwizor/CD/wieża "stanie" to MOJA sprawa.

    Czyli gdyby MS wprowadził blokadę techniczną i OEM by nie działał nigdzie
    indziej, byłoby OK?

    > Nie rób balona ani ze mnie ani z siebie - dobrze wiesz
    > że NIE DOMAGAM się "żeby działało", tylko ŻEBY MI NIKT NIE
    > GADAŁ ŻE NIE MAM PRZENOSIĆ. Do zepsucia "w przeniesionym
    > miejscu" włącznie :>

    Blokada techniczna kul, blokada licencyjna be?

    > Nic :) Czy ja coś miałem do "wersji okresowych" ?

    No też po powiedzmy roku nie wolno ich używać. A przecież zgodnie z
    zasadą ,,kupiłem, to moje i mogę robić, co mi się chce'' powinieneś się
    domagać aby móc dalej po roku używać.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 72. Data: 2004-05-08 20:33:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:
    > No i? Zawsze tak było. I musi być! Inaczej np. całe pasmo radiowe
    > zostało by zajęte w 10 minut.

    Pasmo radiowe jest ogromne! Jeszcze przez dziesiątki lat nie zostałoby
    wykorzystane.
    Przy tym mylisz fizyczną infrastrukturę z podmiotami z niej korzystającymi.
    Nie musi być 30 kanałów bo jest 30 GSMów :)

    > Więc nie jesteśmy tacy inni.

    Jesteśmy. U nas jest monopol - TP SA - i oligopol - Era,Plus,Centertel/Idea

    > Więcej rozmów oznacza większe koszta ich obsługi. To tak jakbyś miał muzeum.
    > Lepie wpuścić 1000 ludzi po 1zł czy 100 po 10zł?

    Nieprawda! Im większy ruch tym mniejsze koszta jego obsługi!

    > Nie wiem, ale co Ciebie obchodzi polityka firm? Możesz narzekać, ale prawnie
    > -- wara od modelu biznesowego.

    Ależ obchodzi! Czy zgodzisz się, że telekomunikacja to branża strategiczna?
    Nie mniej niż paliwa,energetyka itd.?
    Czy zgodzisz się, że rządy mają prawo robijać monopole i oligopole?

    Jeżeli tak to nie widzę problemu byś się zgodził na interwencje rządu bo już to
    robisz.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 73. Data: 2004-05-09 10:42:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 8. maja 2004 22:33 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Arek:

    > Jesteśmy. U nas jest monopol - TP SA - i oligopol -
    > Era,Plus,Centertel/Idea

    Ale sam mówisz, że w innych krajach Jewropy jest tak samo.

    > Nieprawda! Im większy ruch tym mniejsze koszta jego obsługi!

    hehehe... Ciekawe dlaczego więc np. w sylwestra około północy nie da się
    nigdzie dodzwonić ani doesemesić?

    > Ależ obchodzi! Czy zgodzisz się, że telekomunikacja to branża
    > strategiczna? Nie mniej niż paliwa,energetyka itd.?

    Przypominam, że rozmawiamy o oprogramowaniu. A Ty uparcie to przesuwasz na
    TPSA i GSM.

    > Czy zgodzisz się, że rządy mają prawo robijać monopole i oligopole?

    Nie zgadzam się. Uważam, że nie mają prawa ich wspierać (patrz Płatnik itp.)
    i mają prawo, a nawet obowiązek im przeciwdziałać (jasne i proste standardy
    w zastosowaniach administracji publicznej). Ale jeśli ja produkuję smaczne
    serki i cała Polska woli jeść moje serki zamiast Twoich, to nie życzę sobie
    żeby rząd rozbijał mój wypracowany dobrą jakością monopol.

    Czy chcesz np. dodawać środki psujące smak Pepsi, żeby ludzie kupowali
    Żywiec-Colę zamiast Pepsi?

  • 74. Data: 2004-05-09 12:32:48
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:
    > Ale sam mówisz, że w innych krajach Jewropy jest tak samo.

    Widocznie nie aż tak samo skoro koszty połączeń są dwukrotnie,
    a nawet trzykrotnie niższe.

    > hehehe... Ciekawe dlaczego więc np. w sylwestra około północy nie da się
    > nigdzie dodzwonić ani doesemesić?

    Ale to nie oznacza większych kosztów obsługi lecz wydajność komórki.
    Generalnie nie miałem nigdy problemów z SMSami i telefonami w Sylwestra
    więc pewnie stałeś na Rynku w tłumie gdzie każdy chciał zadzwonić.

> [...]
    > serki i cała Polska woli jeść moje serki zamiast Twoich, to nie życzę sobie
    > żeby rząd rozbijał mój wypracowany dobrą jakością monopol.

    To nie jest monopol, a rząd ma obowiązek przeciwdziałać nieuczciwej konkurencji.
    Monopol i zmowa oligopolu to nieuczciwa konkurencja.

    > Czy chcesz np. dodawać środki psujące smak Pepsi, żeby ludzie kupowali
    > Żywiec-Colę zamiast Pepsi?

    Nie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 75. Data: 2004-05-09 12:34:25
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > Ale sam mówisz, że w innych krajach Jewropy jest tak samo.

    Widocznie nie aż tak samo skoro koszty połączeń są dwukrotnie,
    a nawet trzykrotnie niższe.
    I w innych krajach Europy nie ma zakazu roamingu między GSMami.
    Możesz mi wytłumaczyć jaki jest tego powód w Polsce !?!?
    Bo ja tak skrajnego debilizmu nie potrafię wytłumaczyć inaczej niż
    dogadzaniem Tepsie.

> [...]

    To nie jest monopol, a rząd ma obowiązek przeciwdziałać nieuczciwej konkurencji.
    Monopol i zmowa oligopolu to nieuczciwa konkurencja.
    A szczególnie powinien to robić w branżach, które koncesjonuje.

    > Czy chcesz np. dodawać środki psujące smak Pepsi, żeby ludzie kupowali
    > Żywiec-Colę zamiast Pepsi?

    Nie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 76. Data: 2004-05-09 14:10:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 9. maja 2004 14:34 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Arek:

    > Widocznie nie aż tak samo skoro koszty połączeń są dwukrotnie,
    > a nawet trzykrotnie niższe.

    Nie wiem, nie sprawdzałem cen. Ale nadal co to udowadnia?

> [...]
    > Możesz mi wytłumaczyć jaki jest tego powód w Polsce !?!?
    > Bo ja tak skrajnego debilizmu nie potrafię wytłumaczyć inaczej niż

    a) jest taki zakaz prawny?
    b) nie rozumiem jak jej to dogadza. Jakoś nie czuję potrzeby włączania się w
    sieć Ery z mojego Plusa i nabijania kasy Erze dodatkowo. No i jak to ma
    TPSIe zaszkodzić, nie wiem.

    > Ale to nie oznacza większych kosztów obsługi lecz wydajność komórki.

    No więc właśnie. Więc gdyby codziennie było takie obciążenie, konieczne jest
    poszerzenie infrastruktury.

    > Generalnie nie miałem nigdy problemów z SMSami i telefonami w Sylwestra
    > więc pewnie stałeś na Rynku w tłumie gdzie każdy chciał zadzwonić.

    Nie. Na wsi. Gdzie było nas kilku kolegów. Albo w lekko na uboczu Katowic,
    albo na peryferiach Zabrza.

  • 77. Data: 2004-05-09 14:32:27
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:
    > Nie wiem, nie sprawdzałem cen. Ale nadal co to udowadnia?

    Skoro ceny urządzeń są identyczne, a płace tam wielokrotnie większe,
    koncesje kosztowały wielokrotnie więcej niż u nas, takoż miejsca nadajników
    to jak myślisz - co to udowadnia ?

    > a) jest taki zakaz prawny?

    Tak. Jest taki zakaz.

    > b) nie rozumiem jak jej to dogadza.

    Ja też nie, ale widać jakoś dogadza skoro wprowadzili taki absurdalny zakaz.
    No bo jakie on ma uzasadnienie !?

    > Jakoś nie czuję potrzeby włączania się w sieć Ery z mojego Plusa

    Może nie czujesz, ale pamiętaj, że są w kraju miejsca gdzie jest sieć Ery, a nie
    łapie Plus czy Idea itd. , a na początku tych miejsc było jeszcze więcej!
    Np. we Wrocławiu w P1 - jak i podziemiach większości knajp - Plus nie łapie,
    a Era bardzo ładnie, nawet na moim telefonie wyświetla się ładnie napis
    "Era GSM - tylko alarmowe połączenia". Dlaczego tylko tak!?
    Ba! Są nawet domy w pewnych sferach miast Wrocławia gdzie Plus albo
    Era nie łapie.
    I w takich sytuacjach przydałoby się by można dodzwonić się przez sieć innego GSM,
    prawda?

    > i nabijania kasy Erze dodatkowo. No i jak to ma TPSIe zaszkodzić, nie wiem.

    Dlaczego dodatkowo!? Niech Era i Plus rozliczą się tak jak to robią stacjonarne
    sieci np. Dialog , TP SA, Netia.

    > No więc właśnie. Więc gdyby codziennie było takie obciążenie, konieczne jest
    > poszerzenie infrastruktury.

    Za 7 mld złotych jakie by dostali w PIERWSZYM miesiącu, nie mieliby żadnych
    problemów z infrastrukturą, prawda?

    > Nie. Na wsi. Gdzie było nas kilku kolegów. Albo w lekko na uboczu Katowic,
    > albo na peryferiach Zabrza.

    Ale to ciągle widać jeden nadajnik a wiele typa :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 78. Data: 2004-05-09 15:26:21
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Arek wrote:

> [...]
    > Możesz mi wytłumaczyć jaki jest tego powód w Polsce !?!?
    > Bo ja tak skrajnego debilizmu nie potrafię wytłumaczyć inaczej niż

    Na początku było to po to, żeby firmy się nie dogadały między sobą i nie
    podzieliły sobie Polski na trzy obszary i nie obstawiały swojej cześci,
    a na reszcie korzystały z infrastruktury "kolegi".
    Chodziło o to, aby każda firma musiała obstawić całą Polskę.

    Teraz, rzeczywiście ma to mały sens.
    Tylko powiedz mi do czego ci ten roaming teraz potrzebny. Są jeszcze
    takie miejsca w Polsce gdzie nie ma trzech sieci jednocześnie?

    Jak się komuś w Sejmie przypomni o tym roamingu to może to zniosą.
    Tylko kto teraz w Sejmie ma czas na takie pierdoły.

  • 79. Data: 2004-05-09 16:20:27
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    [...]
    > Czyli gdyby MS wprowadził blokadę techniczną i OEM by nie działał nigdzie
    > indziej, byłoby OK?
    [...]
    > Blokada techniczna kul, blokada licencyjna be?

    Ja to widzę właśnie tak.
    blokada techniczna to tylko mój problem, i jeśli uda mi się ją obejść,
    to mogę sobie robić wtedy to, co chcę.
    A blokada licencyjna jest be, bo w czasie dłubania w telewizorze najdzie
    mnie jakieś BHA (H=Hardware) i zapuszkuje ;-)

    chester

    PS. to oczywiście skróty myślowe przedstawiające moje nieprawnicze poglądy

  • 80. Data: 2004-05-09 18:27:37
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 9. maja 2004 16:32 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Arek:

    > Ja też nie, ale widać jakoś dogadza skoro wprowadzili taki absurdalny
    > zakaz. No bo jakie on ma uzasadnienie !?

    Aha, tak.... Nie wiesz, ale uważasz, że dogadza TPSA. A może dogadza Janowi
    Kowalskiemu spod Łomży? A może jakiś polityk się nudził? A może chodziło o
    ukrócenie kłopotów? Wiesz, telefony się same lubią przełączyć w silniejszą
    sieć. Wiesz ile by było reklamacji, że gość nie zauważył, że roaming i
    nawalił sobie rachunek potrójny?

> [...]
    > Era nie łapie.
    > I w takich sytuacjach przydałoby się by można dodzwonić się przez sieć

    Może tak. Ale całościowo ludzie by się łapali w pułapkę opłat roamingowych.

    > Dlaczego dodatkowo!? Niech Era i Plus rozliczą się tak jak to robią
    > stacjonarne sieci np. Dialog , TP SA, Netia.

    Jak robią? Płacą przecież. Czemu Plus ma płacić za to, że Ty siedzisz w
    podziemiach i chcesz gadać przez Erę? Albo obciążą Ciebie albo sorry
    winetou.

    > Za 7 mld złotych jakie by dostali w PIERWSZYM miesiącu, nie mieliby
    > żadnych problemów z infrastrukturą, prawda?

    Taaa...... Dostaliby... Bo nagleby stanęły nadajniki w zadupiach (problem z
    TPSA mieli abonenci na zadupiach).