  • 1. Data: 2004-04-29 09:25:05
    Temat: WM (dogłosowywanie po zebraniu wspólnty)
    Od: "Asia Kopiczyńska" <a...@N...interia.pl>

    Witam,

    Jestem we wspolnocie mieszkańców. Jakiś czas temu odbyło się zebranie, na
    którym były głosowane różne ustawy. Jedna z nich nie została przyjęta.
    Protokół z zebrania został rozesłany do mieszkańców. Wynikało z niego jasno,
    że na pewne prace, jako wspólnota nie wyrażamy zgody. Kilka dni temu ze
    zdziwieniem stwierdzamy, że administrator rozpoczyna prace (te na które nie
    wyraźiliśmy zgody). Na nasze pytanie o przyczyne rozpoczęcia prac
    administrator odpowiedział, ze po otrzymaniu protokołu z zebrania jeden z
    własicieli mieszkań przyszedł i dogłosował.
    Czy jest to zgodne z prawem? Jak mozna po zebraniu, po podjeciu uchwał (była
    do tego wystarczająca liczba osób)cos zmieniać.
    Bardzo bym prosiła o pomoc w tej sprawie, poza tym walczac z administratorem
    chciałabym mieć podstawe prawną do uzasadnienia swoich racji. Mam nadzieje,
    że to ja mam racje.

    Dziekuję za pomoc

    Pozdrawiam
    Aśka

  • 2. Data: 2004-04-29 10:04:15
    Temat: Re: WM (dogłosowywanie po zebraniu wspólnty)
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Uchwały.
    A na początek poczytaj może
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Wspolnota/tyt
    ulowa.html
    JaC

  • 3. Data: 2004-04-29 10:16:16
    Od: "Asia Kopiczyńska" <a...@N...interia.pl>

    > http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Wspolnota/tyt
    ulowa.html
    > JaC
    dzięki, ale tam widze głownie wzory pism, uchwał. A mi chodzi o to, jak
    postąpić w konkretnej sytuacji.

    Aśka

  • 4. Data: 2004-04-29 10:36:16
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "Asia Kopiczyńska" <a...@N...interia.pl>
    napisał w wiadomości news:c6qhqa$66t$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czy jest to zgodne z prawem? Jak mozna po zebraniu, po podjeciu uchwał
    (była
    > do tego wystarczająca liczba osób)cos zmieniać.

    Podjecie uchwaly wymaga (standardowo) bezwzglednej wiekszosci udzialow,
    chyba ze wczesniej byla uchwala, ze jakas inna uchwala jest glosowana w
    trybie jeden wlasciciel = jeden glos. Skoro na zebraniu ani "za", ani
    "przeciw" nie bylo takiej wiekszosci nalezy w drodze zbierania podpisow
    doprowadzic do skutecznego przyjecia albo odrzucenia uchwaly. Jak
    rozumiem mialo to wlasnie miejsce.

> [...]
    administratorem
    > chciałabym mieć podstawe prawną do uzasadnienia swoich racji. Mam

    Obawiam sie, ze nie. Poza tym jak to "walczac z administratorem".
    Administrator wykonuje tylko wole zarzadu wspolnoty (co do idei).

    pozdrawiam, marekz

  • 5. Data: 2004-04-29 10:53:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Asia Kopiczyńska" <a...@N...interia.pl> napisał
    w wiadomości news:c6qhqa$66t$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Moim zdaniem nie można. choćby z tego powodu, że głosowanie owo wymaga
    jakiejś tam formy zaprotokołowania. Jak to zaprotokołowano?

    W każdym razie bez względu na wszystko na Waszym miejscu natychmiast bym
    rozpoczną starania o zmianę administratora. Diabli wiedzą, co następnym
    razem "dogłosujecie".

  • 6. Data: 2004-04-29 11:02:49
    Od: "Asia Kopiczyńska" <a...@N...interia.pl>

> [...]
    > "przeciw" nie bylo takiej wiekszosci nalezy w drodze zbierania podpisow
    > doprowadzic do skutecznego przyjecia albo odrzucenia uchwaly. Jak

    Nie, nie chyba niejasno sie wyraziłam. Była wiekszośc na zebraniu. I na
    zebraniu wiekszość była "przeciw".

    Aśka

  • 7. Data: 2004-04-29 11:34:39
    Od: "Piotr Jachowicz" <p...@p...gazeta.pl>

    Witam,

    Asia Kopiczyńska napisała:

> [...]
    > pomoc w tej sprawie, poza tym walczac z administratorem chciałabym
    > mieć podstawe prawną do uzasadnienia swoich racji. Mam nadzieje, że

    Z tego wynika że na zebraniu bezwzględna większość (liczona udziałami,
    bo nie przegłosowywaliście Państwo innego sposobu liczenia głosów?) nie
    opowiedziała się ani za ani przeciw uchwale? Skoro tak, to:
    a) uchwała może być podjęta głosami oddanymi częściowo na zebraniu, a
    cześciowo metodą indywidualnego zbierania głosów (Art 23. pkt 1. UWL).
    Oczywiście, jeżeli większość (spośród wszystkich, a nie tylko tych
    obecnych na zebraniu) opowie się na zebraniu za albo przeciw, to
    indywidualne zbieranie głosów nie ma sensu, bo nic nie może zmienić
    b) zbierać głosy indywidualnie może *tylko* zarząd (ani administrator
    ani własciciele nie mają tego prawa) (Art 23. pkt 1. UWL)
    c) jeżeli później "dozbierano" indywidualnie podpisy, to powinna być
    Pani powiadomiona o treści takiej uchwały na piśmie (Art 23. pkt 3.
    UWL). Niestety Ustawa nie określa czasu w jakim ma nastąpić
    powiadomienie, ale chyba (?) można wywodzić że musi nastąpić przed
    wprowadzeniem w życie uchwały - w przeciwnym razie ogranicza to Pani
    prawo do kontroli pracy zarządu wynikające z Art 29. pkt 3. UWL

    Co zrobić? Zażądać przedstawienia uchwały odnośnie tych prac. Jak
    będzie miała Pani taką uchwałę, można ją zaskarżyć do sądu (Art 25. pkt
    1. UWL) z powodu b) i c). Jeżeli uchwała narusza Pani interesy, należy
    to również podnieść. Na złożenie pozwu ma Pani 6 tygodni od kiedy
    zostanie Pani powiadomiona o uchwale. Wzory pism są na stronie
    Rzeczpospolitej, link już ktoś podał. Ważne jest że skarży Pani
    wspólnotę, a nie administratora.

    Czy sąd przychyli się do Pani zdania i uzna uchwałę za niebyłą? Tego
    nie wiem, nie jestem prawnikiem...

    > Dziekuję za pomoc
    >
    > Pozdrawiam
    > Aśka

    Piotr Jachowicz

  • 8. Data: 2004-04-29 11:47:37
    Od: "Asia Kopiczyńska" <a...@N...interia.pl>

    > Z tego wynika że na zebraniu bezwzględna większość (liczona udziałami,
    > bo nie przegłosowywaliście Państwo innego sposobu liczenia głosów?) nie
    > opowiedziała się ani za ani przeciw uchwale?
    Niestety, to ja sie wyrazilam niejasno. Na zebraniu opowiedziliśmy sie
    "przeciw" uchwale.
    Stad moje zdziwienie, ze podjeta została uchwała "przeciw", a administrator
    mimo to podejmuje prace twierdząc, że ktos sobie dogłosował, po podjetej
    uchwale.

    Pozdrawiam
    Aśka

  • 9. Data: 2004-04-29 11:50:16
    Temat: Re: WM (dogłosowywanie po zebraniu wspólnty-uchwała "przeciw")
    Od: "Asia Kopiczyńska" <a...@N...interia.pl>

    Witam jeszcze raz
    Wyraziłam sie niejasno. Uchwala została przegłosowana "przeciw".

    Pozdrawiam
    Aśka

  • 10. Data: 2004-04-29 11:54:45
    Od: "Piotr Jachowicz" <p...@p...gazeta.pl>

    Asia Kopiczyńska napisała:

    > Niestety, to ja sie wyrazilam niejasno. Na zebraniu opowiedziliśmy sie
    > "przeciw" uchwale.

    Nie wiem czy się rozumiemy? Czy na zebraniu "przeciw" zagłosowali
    właściciele dysponujący więcej niż 1/2 udziałów w nieruchomości
    wspólnej? Może zacytuj protokół: ile udziałów było "za" a ile "przeciw"?

    Piotr Jachowicz