  • 1. Data: 2004-04-29 09:14:00
    Temat: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Witam!
    Chciałm się upewnić zanim się zdecyduję kupić program. Czy po wejściu do
    Unii będę mógł tam kupić program do tworzenia aplikacji ( Borland C++
    Builder) na nemieckim ebay-u i bez żadnych opłat na granicy legalnie używać
    go w Polsce? Czy do tego potrzebna jest niemiecka faktura, czy starczy umowa
    kupna-sprzedaży?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-29 12:38:57
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Julek wrote:

    > używać go w Polsce? Czy do tego potrzebna jest niemiecka faktura, czy
    > starczy umowa kupna-sprzedaży?

    Dowodem legalnosci oprogramowania nie jest faktura!
    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 3. Data: 2004-04-29 15:19:05
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    :
    :
    : > używać go w Polsce? Czy do tego potrzebna jest niemiecka faktura, czy
    : > starczy umowa kupna-sprzedaży?
    :
    : Dowodem legalnosci oprogramowania nie jest faktura!
    : --
    doprawdy?

    zalezy jakiego, akurat jezeli chodzi o srodowiska borlanda czy
    microsoft (programistyczne) to miedzyinnymi faktura jest dowodem legalnosci.
    (od pewnego numeru wersji) + umowa kupna - sprzedazy

    Do Julka: Wejdz na strone borlanda i poczytaj licencje, wyzsze wersje
    mozna kupowac jedynie od przestawicieli borlanda (oraz w borland)
    jest to zabezpieczenie przed kupowaniem dla samego skompilowania programu.
    Do ktorejs wersji mozna odsprzedawac, ale pozniej juz nie (nie mozesz
    rozprowadzac swojego programu odplatnie:( )

    P.

  • 4. Data: 2004-04-29 17:06:38
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Do ktorejs wersji mozna odsprzedawac, ale pozniej juz nie (nie mozesz
    > rozprowadzac swojego programu odplatnie:( )

    Dziękuję za odpowiedź!
    Na stronie Borlanda znalazłem licencję tylko najnowszego C++ Buildera 6.
    Wiem, że to zabezpieczenie jest dopiero od tej wersji, mnie właśnie
    interesuje wersja 5, bez tego zabezpieczenia. Więc jakbym dostał umowę k-s
    razem z produktem, to by już w 100% starczyło? I jeszcze jedno - czy po
    zarejestrowaniu jest możliwość odsprzedaży C++ Buildera?
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-04-29 21:47:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Julek napisał:
> [...]
    > go w Polsce? Czy do tego potrzebna jest niemiecka faktura, czy starczy umowa

    Nie musisz mieć ani umowy, ani faktury, wystarczy, że masz legalny egzemplarz
    programu. I możesz go swododnie odsprzedawać. Nie musisz także czekać na 1 maja.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 6. Data: 2004-04-30 08:14:49
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

[...]

    proponuje bys zadzwonil do Borland Polska, na stronie jest numer, Sekretarki
    udziela
    takiej informacji.
    Jezeli chodzi o legalnosc to (jezeli licenjca wymaga faktury z faktura
    niemiecka) + umowa +oryginalny nosnik, z numerem i opakowaniem (gdzie tez
    jest numer)
    w zupelnosci powinno starczyc, ale najlepiej bedzie jak jednak zadzwonisz,
    bo to
    nie sa juz takie tanie sprawy te produkty, nie chcialbym Cie w blad
    wprowadzic.

    Albo zapytaj na grupie pl.comp.lang.c, tam przebywa niejaki Pan Zbyszek z
    Borland Polska, jego mozesz zapytac, jezeli nie chcesz dzwonic, choc jednak
    bylo by to
    najlepsze rozwiazanie.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-04-30 08:17:18
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    :
[...]

    SRALY MUCHY, jezeli nie znasz oprogramowania o ktore ktos pyta to lepiej sie
    nie wypowiadaj.

    P. Julek mowi o srodowisku programistycznym, ktory ma baaardzo surowa
    licencje.

    P.

  • 8. Data: 2004-04-30 08:18:01
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Przemyslaw Rokicki napisał:
    [..]
    > P. Julek mowi o srodowisku programistycznym, ktory ma baaardzo surowa
    > licencje.

    Mogą sobie w dupe wsadzić swoją "baaardzo surową licencje".
    Póki co w Polsce i Niemczech obowiązuje prawo stanowione przez parlamenty,
    a nie stek pobożnych życzeń zapisany przez szamanów z Borlanda czy innej firmy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 9. Data: 2004-04-30 13:24:27
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

> [...]
    >
    > Albo zapytaj na grupie pl.comp.lang.c, tam przebywa niejaki Pan Zbyszek z
    > Borland Polska, jego mozesz zapytac, jezeli nie chcesz dzwonic, choc

    Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź!
    I tylko jeszcze jedno pytanie, już bardziej pasujące do tej grupy:
    Znalazłem sprzedawcę, który sprzedaje ten program. Napisał, że mógłby spisać
    umowę kupna-sprzedaży, ale NIE zapłaci za to podatku dochodowego(czy jakiego
    tam). Czy nie będę miał (przynajmniej w praktyce) przez to problemów?

  • 10. Data: 2004-04-30 14:09:03
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    : : >
[...]
    : >
[...]

    a to juz jego problem :-)

    P.

    PS.
    pytania odnosnie VAT itp na pl.soc.prawo.podatki :-)