  • 81. Data: 2004-03-17 14:37:57
    Temat: Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    news:c39n22$a2b$4@news.onet.pl...

    > Uuuu a od kiedy to mają MNIE wiązać postanowienia CUDZYCH umów!?

    Chciałbym zwrócić uwagę na to, że przy instalacji programu trzeba zaznaczyć
    "akceptuję warunki umowy" I właśnie od tej chwili umowa ta Pana wiąże.

    > Bzdura. Sprzedawca sprzętu sprzedaje egzemplarz programu razem ze swoim
    > sprzętem. I tyle. Na tym kończy się możliwość kontrolowania przez M$
    > obrotu i używania programu - poza najmem i dzierżawą .
    > Tako rzecze Ustawa. I koniec i kropka.
    > Jest tak napisane czarno na białym.

    Niestety Panie Arnoldzie. Aby sprzedać egzemplarz programu sprzedawca musi
    najpierw być jego właścicielem. A żeby go posiadał musi nabyć go od
    Microsoftu. Natomiast Microsoft nie sprzedaje programu tylko udziela zgody
    na uzytkowanie. Sprzedawca nie może więc sprzedać egzemplarza programu, bo
    nie jest jego właścicielem.
    Nemo plus iuris in aliam transferre potest quam ipse habet - jak mawiali
    starożytni rzymianie.

    > Daj już sobie luz z tą brednią.

    Jeżeli podstawową wiedze prawniczą nazywa Pan brednią to wydaje mi się, że w
    tym miejscu zakończymy naszą dyskusję. Miałem nadzieje, że formułowane na
    tej grupie opinie na temat Pańskiej osoby są przesadzone, niestety wygląda
    na to, że się myliłem.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 82. Data: 2004-03-17 14:39:27
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    > Rozumiem, ze podczas instalacji kliknąłeś na "nie" przy akceptacji
    licencji.

    Bingo! I to właśnie jest oświadczenie woli pana Buzdygana.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 83. Data: 2004-03-17 15:25:53
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Falkenstein napisał:
    > Chciałbym zwrócić uwagę na to, że przy instalacji programu trzeba zaznaczyć
    > "akceptuję warunki umowy" I właśnie od tej chwili umowa ta Pana wiąże.

    Nie.

    > Niestety Panie Arnoldzie. Aby sprzedać egzemplarz programu sprzedawca musi
    > najpierw być jego właścicielem.

    I jest nim.

    > A żeby go posiadał musi nabyć go od Microsoftu.

    I nabył go lub też licencję na jego zwielokrotnianie.

    > Natomiast Microsoft nie sprzedaje programu tylko udziela zgody
    > na uzytkowanie.

    M$ chciałby żeby tak było, na szczęście dla nas tak nie jest.

    > Sprzedawca nie może więc sprzedać egzemplarza programu, bo
    > nie jest jego właścicielem.

    Bzdura wierutna. Oczywiście, że nim jest. Nabył go od M$.

    > Jeżeli podstawową wiedze prawniczą nazywa Pan brednią to wydaje mi się,

    Przez całą dyskusję mogłem odsyłać Cię do szkoły podstawowej - cobyś
    nauczył się odróżniać "używanie utworu/programu" od "korzystania z
    utworu" i dzięki temu potrafił zrozumieć rzeczy, o których mówisz bez
    ich zrozumienia i w głupi sposób, a następnie do Ustawy o prawach
    autorskich i pokrewnych cobyś ją zrozumiał.
    Darowałem sobie to bo do niczego to nie prowadzi, szkoda, że Ty tego nie
    zrozumiałeś.

    > Miałem nadzieje, że formułowane na tej grupie opinie na temat
    > Pańskiej osoby są przesadzone, niestety wygląda na to, że się myliłem.

    Nie interesują mnie Twoje nadzieje ani tym bardziej "oceny" mojej osoby.
    Rozmawialiśmy na konkretny temat tzn. statusu prawnego oprogramowania
    zwanego popularnie "OEM".
    Wyjaśniłem Ci i podparłem to konkretnymi ustawami i orzeczeniami sądu
    polskiego, że od strony klienta mamy do czynienia z normalną sprzedażą
    egzemplarza programu i może on nim swobodnie dysponować i go używać
    - poza najmem i dzierżawą.
    Ty zaś poleciałeś w jakieś gdybania co by było gdyby przyjąć,
    że sikorka to pingwin, które mnie nijak nie interesują.

    I to tyle w temacie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 84. Data: 2004-03-17 16:08:23
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Falkenstein" <r...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > tej grupie opinie na temat Pańskiej osoby są przesadzone, niestety wygląda

    Zostaw tego kretyna w spokoju. Szkoda bajtów.

  • 85. Data: 2004-03-17 17:47:42
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    > Użytkownik Falkenstein napisał:
    [ciach]>

    > Egzemplarz programu.

    > Oczywiście, że dysponuje egzemplarzem bo samą licencję jak by używał? :)

    Niech będzie - dysponuje egzemplarzem. Ale czy jest jego włascicielem?

    > Akceptacja warunków umowy przez kliknięcie? Pierwszy raz słyszę.
    > Gdzie taka ustawa?

    Kodeks Cywilny - art. 60. Złożenie oświadczenia woli może nastapić przez
    każde zachowanie osoby, które dostatecznie wyraźnie wskazuje na jej wolę. A
    chyba zaznaczenie kwadracika "akceptuję warunki umowy" jest dostatecznie
    wyraźną deklaracją intencji?

    > Sam podałeś co to jest umowa i to nie jest umową bo ja nie składałem
    > takiego samego oświadczenia woli. Podawałem Ci też przykład, że
    > oświadczenie woli "Od jutra staję się Twoim niewolnikiem" jest
    > nieskuteczne mimo swobody umów.

    Owszem - ponieważ jest niezgodne z prawem - z wyraźnym ustawowym zakazem
    oddawania ludzi w stan niewolnictwa i utrzymywania go w takim stanie. Czy
    jest Pan w stanie wskazać przepis, który by wprost zabrania udzielania
    zezwoleń do używania programu bez przenoszenia własności jego egzemplarza?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 86. Data: 2004-03-17 18:02:39
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    > Nie.

    Jakieś argumenty? Przedstawiono Panu ofertę i pan ją zaakceptował. Czego
    jeszcze trzeba by umowa wiązała?

    > I jest nim.

    Nawet jeśli producent nie zawarł z nim umowy sprzedazy egzemplarza programu?

    > I nabył go lub też licencję na jego zwielokrotnianie.

    A z czego to wynika?

    > M$ chciałby żeby tak było, na szczęście dla nas tak nie jest.

    Niestety tak jest. I jeżeli chcemy zainstalowac program musimy się na to
    zgodzić. Albo zapłacić więcej i kupić egzemplarz programu, a nie tylko prawo
    do uzywania.

    > Bzdura wierutna. Oczywiście, że nim jest. Nabył go od M$.

    Nawet jeśli MS mu go nie sprzedał?

> [...]
    > autorskich i pokrewnych cobyś ją zrozumiał.
    > Darowałem sobie to bo do niczego to nie prowadzi, szkoda, że Ty tego nie

    Język prawniczy ma to do siebie, że niektóre pojęcia są w nim wieloznaczne.

    > Nie interesują mnie Twoje nadzieje ani tym bardziej "oceny" mojej osoby.
    > Rozmawialiśmy na konkretny temat tzn. statusu prawnego oprogramowania
    > zwanego popularnie "OEM".

    Nie formuuję żadnych ocen. Odwołuje się tylko do powszechnej na tej grupie
    opinii na temat Pańskiej osoby.

> [...]
    > polskiego, że od strony klienta mamy do czynienia z normalną sprzedażą
    > egzemplarza programu i może on nim swobodnie dysponować i go używać

    A konkretnie jednej ustawy i jednego orzeczenia, wydanego zresztą w sprawie
    podatkowej. A nadto zapomniał Pan, że orzeczenia sądów, takze SN i NSA nie
    są w tym kraju źródłem prawa i wiazą tylko w tej konkretnej sprawie w której
    zostały wydane. Nic zatem nie stoi na przeszkodzie by w podobnej sprawie
    inny skład NSA wydał zupełnie inny wyrok . Dopóki nie zapadnie dość zgodnych
    orzeczeń by uznać je za stanowiące stabilną linie orzecznictwa tak długo owo
    orzeczenie NSA będzie mogło byc traktowane tylko jako jeden z głosów w
    dyskusji.

    > Ty zaś poleciałeś w jakieś gdybania co by było gdyby przyjąć,
    > że sikorka to pingwin, które mnie nijak nie interesują.

    Rozumiem, że jest Pan całkowicie przekonany o słuszności swojej tezy i zadne
    argumenty Pana nie przekonają. Szanuję to. Nie pozostaje nam nic innego jak
    podpisać protokół rozbieżności i zakończyć dyskusję. Zastrzegam sobie jednak
    prawo prezentowania także w przyszłości swojej interpretacji problemu.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 87. Data: 2004-03-17 18:09:03
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Falkenstein wrote:
    > Zawartej umowy należy dotrzymać.
    > Ale zawsze pozostaje pewne pole do dyskusji w przedmiocie tego czy wogóle
    > umowa została zawarta i co tak naprawdę w niej było. :-)

    To juz lepiej. Bo nieco alergicznie reaguję na stwierdzenia, że skoro
    podpisał to chciał.

    KG

  • 88. Data: 2004-03-17 18:27:34
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Falkenstein <r...@g...pl> napisał:
> [...]
    > chyba zaznaczenie kwadracika "akceptuję warunki umowy" jest dostatecznie

    Hmmm... Pozostaje wątpliwość co do tego, kto to oświadczenie woli składa.
    Przykładowo, kliknąć ten przycisk może znajomy informatyk konfigurujący
    mi komputer, bo ja się na tym nie znam. Może to zrobić jeden ze
    współmieszkańców - pozostali użytkownicy komputera mogą nie mieć możliwości
    przeczytać tej licencji. Poza tym, jeśli dostanę komputer "z drugiej ręki",
    z już zainstalowanym i działającym systemem, to też nie mam okazji jej
    przeczytać. Więc czy ją zaakceptowałem?

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 89. Data: 2004-03-17 19:18:12
    Od: "Tanya" <t...@o...pl>

    > Dorzócem jesce jedną Alleluja, obywatelu czy też obywatelko Czepialski.
    > A nawet 100 razy napiszę na hodniku "poszedłem do domu" a potem
    > "napisałem 100 razy poszedłem do domu i poszełem do domu".
    >
    > Morze być?

    Niepotrzebnie błaznujesz.
    A ja nie czepiam się, tylko nie wytrzymałam, bo tyle razy już pisałeś tu tę
    bzdurę o wymogu pisemności umowy licencyjnej, że niektórzy przyjęli to
    za fakt. I o to dezinformowanie, a nie o Twoją ortografię, chodziło mi w
    stwierdzeniu "lepiej sprawdzaj nim coś napiszesz".

  • 90. Data: 2004-03-17 20:19:27
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Falkenstein napisał:
    > Niech będzie - dysponuje egzemplarzem. Ale czy jest jego włascicielem?

    Oczywiście! Przecież nie używa programu sąsiada.

> [...]
    > A chyba zaznaczenie kwadracika "akceptuję warunki umowy"
    > jest dostatecznie wyraźną deklaracją intencji?

    Sęk w tym, że nie jest wyrażeniem mojej woli lecz zniewolenia bo jest to
    jedyny sposób popchnięcia dalszej instalacji programu.

    Tak i przecież podawałem go już!

    pozdrawiam
    Arek

    --