    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Date: Wed, 17 Mar 2004 19:02:39 +0100
    <c33sqn$idk$1@news.onet.pl> <c350os$dil$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c350v5$f37$1@news.onet.pl> <c355u9$gjb$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c3568t$a5t$1@news.onet.pl> <c368t1$hh$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c36mnt$m2k$1@news.onet.pl> <c36qlt$af9$1@inews.gazeta.pl>
    <c374so$kr$2@news.onet.pl> <c379fv$8le$1@inews.gazeta.pl>
    <c37vtg$apk$2@news.onet.pl> <c3815l$erf$2@inews.gazeta.pl>
    <c382vh$69t$1@korweta.task.gda.pl> <c3927r$llq$1@inews.gazeta.pl>
    <c39emu$eni$1@news.onet.pl> <c39mpf$gu7$1@inews.gazeta.pl>
    <c39n22$a2b$4@news.onet.pl> <c39nrc$lmo$1@inews.gazeta.pl>
    <c39sog$qtv$1@news.onet.pl>

    news:c39sog$qtv$1@news.onet.pl...

    > Nie.

    Jakieś argumenty? Przedstawiono Panu ofertę i pan ją zaakceptował. Czego
    jeszcze trzeba by umowa wiązała?

    > I jest nim.

    Nawet jeśli producent nie zawarł z nim umowy sprzedazy egzemplarza programu?

    > I nabył go lub też licencję na jego zwielokrotnianie.

    A z czego to wynika?

    > M$ chciałby żeby tak było, na szczęście dla nas tak nie jest.

    Niestety tak jest. I jeżeli chcemy zainstalowac program musimy się na to
    zgodzić. Albo zapłacić więcej i kupić egzemplarz programu, a nie tylko prawo
    do uzywania.

    > Bzdura wierutna. Oczywiście, że nim jest. Nabył go od M$.

    Nawet jeśli MS mu go nie sprzedał?

    > Przez całą dyskusję mogłem odsyłać Cię do szkoły podstawowej - cobyś
    > nauczył się odróżniać "używanie utworu/programu" od "korzystania z
    > utworu" i dzięki temu potrafił zrozumieć rzeczy, o których mówisz bez
    > ich zrozumienia i w głupi sposób, a następnie do Ustawy o prawach
    > autorskich i pokrewnych cobyś ją zrozumiał.
    > Darowałem sobie to bo do niczego to nie prowadzi, szkoda, że Ty tego nie
    > zrozumiałeś.

    Język prawniczy ma to do siebie, że niektóre pojęcia są w nim wieloznaczne.

    > Nie interesują mnie Twoje nadzieje ani tym bardziej "oceny" mojej osoby.
    > Rozmawialiśmy na konkretny temat tzn. statusu prawnego oprogramowania
    > zwanego popularnie "OEM".

    Nie formuuję żadnych ocen. Odwołuje się tylko do powszechnej na tej grupie
    opinii na temat Pańskiej osoby.

    > Wyjaśniłem Ci i podparłem to konkretnymi ustawami i orzeczeniami sądu
    > polskiego, że od strony klienta mamy do czynienia z normalną sprzedażą
    > egzemplarza programu i może on nim swobodnie dysponować i go używać
    > - poza najmem i dzierżawą.

    A konkretnie jednej ustawy i jednego orzeczenia, wydanego zresztą w sprawie
    podatkowej. A nadto zapomniał Pan, że orzeczenia sądów, takze SN i NSA nie
    są w tym kraju źródłem prawa i wiazą tylko w tej konkretnej sprawie w której
    zostały wydane. Nic zatem nie stoi na przeszkodzie by w podobnej sprawie
    inny skład NSA wydał zupełnie inny wyrok . Dopóki nie zapadnie dość zgodnych
    orzeczeń by uznać je za stanowiące stabilną linie orzecznictwa tak długo owo
    orzeczenie NSA będzie mogło byc traktowane tylko jako jeden z głosów w
    dyskusji.

    > Ty zaś poleciałeś w jakieś gdybania co by było gdyby przyjąć,
    > że sikorka to pingwin, które mnie nijak nie interesują.

    Rozumiem, że jest Pan całkowicie przekonany o słuszności swojej tezy i zadne
    argumenty Pana nie przekonają. Szanuję to. Nie pozostaje nam nic innego jak
    podpisać protokół rozbieżności i zakończyć dyskusję. Zastrzegam sobie jednak
    prawo prezentowania także w przyszłości swojej interpretacji problemu.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant