    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Date: Wed, 17 Mar 2004 16:25:53 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@proxy.4net.pl
    <c33sqn$idk$1@news.onet.pl> <c350os$dil$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c350v5$f37$1@news.onet.pl> <c355u9$gjb$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c3568t$a5t$1@news.onet.pl> <c368t1$hh$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c36mnt$m2k$1@news.onet.pl> <c36qlt$af9$1@inews.gazeta.pl>
    <c374so$kr$2@news.onet.pl> <c379fv$8le$1@inews.gazeta.pl>
    <c37vtg$apk$2@news.onet.pl> <c3815l$erf$2@inews.gazeta.pl>
    <c382vh$69t$1@korweta.task.gda.pl> <c3927r$llq$1@inews.gazeta.pl>
    <c39emu$eni$1@news.onet.pl> <c39mpf$gu7$1@inews.gazeta.pl>
    <c39n22$a2b$4@news.onet.pl> <c39nrc$lmo$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik Falkenstein napisał:
    > Chciałbym zwrócić uwagę na to, że przy instalacji programu trzeba zaznaczyć
    > "akceptuję warunki umowy" I właśnie od tej chwili umowa ta Pana wiąże.

    Nie.

    > Niestety Panie Arnoldzie. Aby sprzedać egzemplarz programu sprzedawca musi
    > najpierw być jego właścicielem.

    I jest nim.

    > A żeby go posiadał musi nabyć go od Microsoftu.

    I nabył go lub też licencję na jego zwielokrotnianie.

    > Natomiast Microsoft nie sprzedaje programu tylko udziela zgody
    > na uzytkowanie.

    M$ chciałby żeby tak było, na szczęście dla nas tak nie jest.

    > Sprzedawca nie może więc sprzedać egzemplarza programu, bo
    > nie jest jego właścicielem.

    Bzdura wierutna. Oczywiście, że nim jest. Nabył go od M$.

    > Jeżeli podstawową wiedze prawniczą nazywa Pan brednią to wydaje mi się,

    Przez całą dyskusję mogłem odsyłać Cię do szkoły podstawowej - cobyś
    nauczył się odróżniać "używanie utworu/programu" od "korzystania z
    utworu" i dzięki temu potrafił zrozumieć rzeczy, o których mówisz bez
    ich zrozumienia i w głupi sposób, a następnie do Ustawy o prawach
    autorskich i pokrewnych cobyś ją zrozumiał.
    Darowałem sobie to bo do niczego to nie prowadzi, szkoda, że Ty tego nie
    zrozumiałeś.

    > Miałem nadzieje, że formułowane na tej grupie opinie na temat
    > Pańskiej osoby są przesadzone, niestety wygląda na to, że się myliłem.

    Nie interesują mnie Twoje nadzieje ani tym bardziej "oceny" mojej osoby.
    Rozmawialiśmy na konkretny temat tzn. statusu prawnego oprogramowania
    zwanego popularnie "OEM".
    Wyjaśniłem Ci i podparłem to konkretnymi ustawami i orzeczeniami sądu
    polskiego, że od strony klienta mamy do czynienia z normalną sprzedażą
    egzemplarza programu i może on nim swobodnie dysponować i go używać
    - poza najmem i dzierżawą.
    Ty zaś poleciałeś w jakieś gdybania co by było gdyby przyjąć,
    że sikorka to pingwin, które mnie nijak nie interesują.

    I to tyle w temacie.

    pozdrawiam
    Arek

    --