  • 1. Data: 2004-03-14 11:08:29
    Temat: prawa autorskie do programu
    Od: "Rafik" <r...@w...pl>

    Witam szanownych grupowiczów.
    Mam pytanie,

    Na wstępie opis sytuacji krótki:
    Są dwie osoby przełożony i pracownik,
    Przełożony wymyśla metodę np. ocecny produkcji, czy pracy pracowników.
    Pracownik (myślę co ważne nie w ramach pracy tylko w domu) - w
    uzgodnieniu z przełożonym wykonuje oprogramowanie zgodnie z pomysłem
    przełożonego, oprogramowanie zostaje wdrożone w jednej z jendostek zakładu.
    Następnie kierownictwo zakładu interesuje się koncepcją i zamierza
    wykorzystać
    pomysł i opracowanie w całym zakładzie.

    No i teraz pytanie,
    Jak się mają do tego prawa autorskie - pomiędzy zakłądem a przełożonym i
    pracownikiem,
    Tzn. oczywiście chodzi mi o sprawę wynagrodzenia?
    Proszę o porady, czy pracownik ma prawo do wynagrodzenia za prace poza
    zakłądem
    i jak to wygląda, tzn. czy np. jednorazowo, czy może być uosobna umowa - na
    czas działania oprogramowania, czy np. nie należy się wynagrodzenie
    pracownikowi bo prawa autorskie
    obejmują tylko pomysł itp.

    Z góry dziękuję wszystkim za pomoc
    Rafik