    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Date: Wed, 17 Mar 2004 15:37:57 +0100
    <c33sqn$idk$1@news.onet.pl> <c350os$dil$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c350v5$f37$1@news.onet.pl> <c355u9$gjb$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c3568t$a5t$1@news.onet.pl> <c368t1$hh$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c36mnt$m2k$1@news.onet.pl> <c36qlt$af9$1@inews.gazeta.pl>
    <c374so$kr$2@news.onet.pl> <c379fv$8le$1@inews.gazeta.pl>
    <c37vtg$apk$2@news.onet.pl> <c3815l$erf$2@inews.gazeta.pl>
    <c382vh$69t$1@korweta.task.gda.pl> <c3927r$llq$1@inews.gazeta.pl>
    <c39emu$eni$1@news.onet.pl> <c39mpf$gu7$1@inews.gazeta.pl>
    <c39n22$a2b$4@news.onet.pl>

    news:c39n22$a2b$4@news.onet.pl...

    > Uuuu a od kiedy to mają MNIE wiązać postanowienia CUDZYCH umów!?

    Chciałbym zwrócić uwagę na to, że przy instalacji programu trzeba zaznaczyć
    "akceptuję warunki umowy" I właśnie od tej chwili umowa ta Pana wiąże.

    > Bzdura. Sprzedawca sprzętu sprzedaje egzemplarz programu razem ze swoim
    > sprzętem. I tyle. Na tym kończy się możliwość kontrolowania przez M$
    > obrotu i używania programu - poza najmem i dzierżawą .
    > Tako rzecze Ustawa. I koniec i kropka.
    > Jest tak napisane czarno na białym.

    Niestety Panie Arnoldzie. Aby sprzedać egzemplarz programu sprzedawca musi
    najpierw być jego właścicielem. A żeby go posiadał musi nabyć go od
    Microsoftu. Natomiast Microsoft nie sprzedaje programu tylko udziela zgody
    na uzytkowanie. Sprzedawca nie może więc sprzedać egzemplarza programu, bo
    nie jest jego właścicielem.
    Nemo plus iuris in aliam transferre potest quam ipse habet - jak mawiali
    starożytni rzymianie.

    > Daj już sobie luz z tą brednią.

    Jeżeli podstawową wiedze prawniczą nazywa Pan brednią to wydaje mi się, że w
    tym miejscu zakończymy naszą dyskusję. Miałem nadzieje, że formułowane na
    tej grupie opinie na temat Pańskiej osoby są przesadzone, niestety wygląda
    na to, że się myliłem.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant