    From: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Date: Wed, 17 Mar 2004 18:27:34 +0000 (UTC)

    Użytkownik Falkenstein <r...@g...pl> napisał:
    > Kodeks Cywilny - art. 60. Złożenie oświadczenia woli może nastapić przez
    > każde zachowanie osoby, które dostatecznie wyraźnie wskazuje na jej wolę. A
    > chyba zaznaczenie kwadracika "akceptuję warunki umowy" jest dostatecznie
    > wyraźną deklaracją intencji?

    Hmmm... Pozostaje wątpliwość co do tego, kto to oświadczenie woli składa.
    Przykładowo, kliknąć ten przycisk może znajomy informatyk konfigurujący
    mi komputer, bo ja się na tym nie znam. Może to zrobić jeden ze
    współmieszkańców - pozostali użytkownicy komputera mogą nie mieć możliwości
    przeczytać tej licencji. Poza tym, jeśli dostanę komputer "z drugiej ręki",
    z już zainstalowanym i działającym systemem, to też nie mam okazji jej
    przeczytać. Więc czy ją zaakceptowałem?

    Pozdrawiam,
    Gerard