  • 1. Data: 2004-03-14 14:42:47
    Temat: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Od: "radzio2" <a...@W...pl>

    Witam Grupowiczów,

    Nurtuje mnie taka kwestia. Prowadzę DG związaną z branżą informatyczną.
    Załużmy, że kupuję oryginalne oprogramowanie OEM (np. Windows 95) na
    aukcji Allegro.pl razem z kartą sieciową. Sporządzam z kolesiem umowę
    kupna-sprzedaży.
    Okazało się, że jednak program nie jest mi potrzebny i zapakowany leży
    sobie w szufladzie. I tu moje pytanie:
    Czy taki produkt OEM razem z np. kartą sieciową mogę odsprzedać innej
    firmie, oczywiście wystawiając fakturę? Czy będzie to legalne z mojej
    strony i ze strony firmy, której to sprzedam? Słyszałem, że użytkownik
    tylko raz może odsprzedać innemu użytkownikowi produkt OEM. Jednak
    wydaję mi się, że ja nie jestem użytkownikiem, bo go nie używałem, lecz
    ewentualnie pośrednikiem.

    Proszę o Wasze uwagi w tej sprawie.

    Pozdrawiam,
    Radzio

  • 2. Data: 2004-03-14 14:50:22
    Temat: Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik radzio2 napisał:
    > Proszę o Wasze uwagi w tej sprawie.

    Zgodnie z polskim prawem możesz je odsprzedać nawet bez tej myszki.

    Oczywiście M$ będzie próbował oszukać Cię, że niby nie możesz, ale na
    szczęscie póki co prawo stanowi w Polsce sejm, a nie M$.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 3. Data: 2004-03-14 15:30:30
    Od: "Marek N." <mark_n@false_address.pl>

    In article <c31ri8$87r$1@news.onet.pl>, Arek wrote:

    > [..] na szczęscie póki co prawo stanowi w Polsce sejm, a nie M$.

    Czy to faktycznie takie szczęście... coś mi mówi, że jakość prawa
    stanowionego przez prawników MS byłaby daleko lepsza
    --
    Marek

  • 4. Data: 2004-03-14 15:32:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Marek N. napisał:
    > Czy to faktycznie takie szczęście... coś mi mówi,
    > że jakość prawa stanowionego przez prawników MS byłaby
    > daleko lepsza

    Biorąc pod uwagę, że M$ czeka teraz wypłata gigantycznych odszkodowań
    dla oszukanych klientów to nie byłbym tego taki pewny.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 5. Data: 2004-03-14 16:04:22
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Czy to faktycznie takie szczęście... coś mi mówi, że jakość prawa
    > stanowionego przez prawników MS byłaby daleko lepsza

    Gdyby to Microsoft stanowil u nas prawo, to nie posiadalbys nic na
    wlasnosc a tylko bys uzytkowal ;)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2004-03-14 16:10:27
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:c31tv3$11l$1@news.onet.pl

    > Biorąc pod uwagę, że M$ czeka teraz wypłata gigantycznych odszkodowań
    > dla oszukanych klientów to nie byłbym tego taki pewny.

    No wlasnie, jak tam twoj pozew przeciwko Microsoftowi?

    Kazales im oddac 50% (polowe) dochodow sobie, tak jak kazales TPSA i
    Dialogowi, czy tez dla nich Imc Pan Hrabia Yelita Arnold Buzdygan byl
    bardziej laskawy?

    A moze naslales na Billa Gatesa dresow ;) ?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____, Wariat z sieci pozywa firmy
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * ) http://www.raf256.com/arnold/
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 7. Data: 2004-03-14 18:27:57
    Od: "Marek N." <mark_n@false_address.pl>

    In article <M...@n...tpi.pl>, KrzysiekPP wrote:

    > Gdyby to Microsoft stanowil u nas prawo, to nie posiadalbys nic na
    > wlasnosc a tylko bys uzytkowal ;)

    Panowie, nie rozumiemy się: ja nie powiedziałem "firma Microsoft" -
    natomiast jestem zdania, że z całą pewnością stan prawny naszego państwa
    byłby znacznie lepszy, gdyby stanowieniem prawa - zamiast tej bandy
    z Wiejskiej - zajęli się prawnicy klasy CHOCIAŻ TAKIEJ (nie twierdzę,
    że są idealni!), jak radcy prawni Microsoftu.

    Mimo niechęci do tej firmy (sam używam Linuksa) - tak coś mi się zdaje...
    --
    Marek

  • 8. Data: 2004-03-14 20:11:10
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) KrzysiekPP w wiadomości
    <news:MPG.1abea0eeda88bd4a989abb@news.tpi.pl> powiedział(a) co
    następuje:

    > Gdyby to Microsoft stanowil u nas prawo, to nie posiadalbys nic na
    > wlasnosc a tylko bys uzytkowal ;)

    Stary, zastanów się najsamprzód w jaki sposób chcesz posiadać program
    komputerowy na własność?

    --
    Olgierd
    Bad Brains, "I Against I"

  • 9. Data: 2004-03-14 21:12:43
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Marek N." <mark_n@false_address.pl> niebacznie popelnil

    > Czy to faktycznie takie szczęście... coś mi mówi, że jakość prawa
    > stanowionego przez prawników MS byłaby daleko lepsza
    Hmm, biorąc pod uwagę BSODy w postaci "czasopism i innych roślin"
    prawda może być dla Was obu zaskakująca...

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2004-03-15 07:30:58
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Marek N." <mark_n@false_address.pl> napisał w wiadomości
    > In article <c31ri8$87r$1@news.onet.pl>, Arek wrote:

    > Czy to faktycznie takie szczęście... coś mi mówi, że jakość prawa
    > stanowionego przez prawników MS byłaby daleko lepsza

    no nie wiem wg nich majac legalna winde i mirror dysku na raid'zie jestes
    piratem, wiec sam widzisz jaka to bzdura