  • 20. Data: 2003-03-16 09:37:31
    Temat: Re: Odp: Odp: Mondraliński ZUS
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Adam" <b...@i...pl> napisał:

    >Zachowujesz sie jak gowniarz "Nieudolny Obronco ZUS-owskich machlojek".
    1. O poziomie twojej inteligencji swiadczy najlepiej powyzsze zdanie
    2. Zwykle ten, komu brakuje wiedzy i argumentów merytorycznych, uzywa
    argumentu siły lub inwektyw, odsłaniając tym samy swoje prawdziwe
    oblicze :-(
    3. Nikogo nie bronię, a na pewno nie ZUS (dla poszerzenia twej wiedzy:
    ZUS jest wykonawcą ustawy, a jesli jakies 'machlojki' zauwazasz, to
    winic mozesz Sejm, ktory ustawe taka uchwalil)

    >obawiajac sie kompromitacji swoich wypowiedzi wstawiasz EOS
    To tylko twoja opinia :-) Kompromituje sie ten (na pewno nie ja),
    który wysyla listy na grupe pl.soc.prawo i pisze o plotkach, a nie
    prawie.

    >[mimo bledu zrozumialem jako EOT]
    Ja bledu nie wiedzę [S=Subject]

    >konuec dyskusji przynajmniej na ten temat
    1. Jesli szukasz błedów to raczej EOD
    2. Juz nie dyskutuję, tylko poprawiam (zreszta nie tylko ja)
    nieprawde, ktora raczysz rozpowszechniac.

    >ZUS-owskiego burdelu ?
    Tonuj swoje wypowiedzi ! Nie uzywaj niewlasciwych slów, bys nie musial
    sie z tego tlumaczyc. Znów zauwaz, gdzie piszesz !

    >Zapoznaj sie z nietykieta co oznacza wurazenie EOT.
    Wiem co oznacza, choc go nigdzie nie użyłem, więc nie widzę
    związku z twoją 'prośbą' ;-P

    Artur Golański

  • 22. Data: 2003-03-17 08:14:35
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Adam wrote:

    > Nie pamietam szczegolow ale to ZUS od 1.01.1999 roku zmienil termin
    > dokonywania wplat skladek,czyli warunki umowy.Wczesniej byl termin
    > platnosci do 15 kazdego miesiaca i stad tylu ludzi zostalo przez ZUS
    > okradzione.Ale skoro jedna strona zmienia warunki umowy to powinna
    > powiadomic druga strone o zmianie umowy aneksem do tejze umowy.Czy ZUS
    > to zrobil ?

    To nie ZUS zmienił termin, tylko Sejm RP zmienił ustawe określającą
    termin.

    > Jednoznacznie tak nie okreslilbym tego.A gdzie w umowie pomiedzy ZUS a
    > Platnikiem istnieje zapis ze spoznienie sie z platnascia skladek dwa
    > lub trzy dni powoduje zerwanie umowy ?

    Jaka umowa? Nie istnieje żadna umowa między ZUS a płatnikeim składek.
    Istnieją tylko ustawowo określone obowiązki obu stron.

    > tak jak wyzej.

    > Konkretnie gdzie byl ten zapis ?

    > Uwazasz ze jesli zaplacisz za cos przez pomylke to nie masz prawa
    > gomagac sie zwrotu tej zaplaty ?

    > Mnie nie musi nic zwracac,bowiem akurat w tym czasie mialem zawieszona
    > dzialalnosc.Nie twierdze tez ze zwroci ale pospolite ZLODZIEJSTWO ze
    > strony ZUS trzeba nazywac po imieniu.

    > Pewnie nie bylo:-).

    Znów: nie ma żadnej umowy. ZUS powinien pieniądze zwrócić, ale bez
    odsetek. Nienależne wpłaty nie wynikały z jakichkolwiek działań ZUS, a
    po prostu z naruszenia prawa przez płatnika w postaci nie zapłacenia
    składek w ustawowym terminie.

  • 23. Data: 2003-03-17 08:50:12
    Temat: Odp: Odp: Odp: Mondraliński ZUS
    Od: "Adam" <b...@i...pl>

    Użytkownik Artur Golanski <A...@w...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:i...@4...com..
    .

> [...]
    > ZUS jest wykonawcą ustawy, a jesli jakies 'machlojki' zauwazasz, to
    > winic mozesz Sejm, ktory ustawe taka uchwalil)

    Sprobuje moze spokojniutko przedstawic dylemat ZUS.Rzeczywiscie moje
    poprzednie posty byly troche chaotyczne ale uwazalem ze ten problem jest
    wszystkim znany.
    1.Sejmowa ustawa rzeczywiscie przy opoznieniu w patnosci skladek [nawet
    jesli to opoznienie wynioslo tylko jeden dzien] pozbawia mozliwosci
    otrzymania zasilku chorobowego zrywajac ta umowe z dniem kiedy nastapilo to
    opoznienie.I tutaj ZUS nie na mocy ustawy nie moze wyplacic zasilku tym
    Platnikow w stosunku do ktorych poprzez opoznienie w platnosci wygasla umowa
    tego ubezpieczenia.Tutaj mozemy miec pretensje wylacznie do wadliwej i
    zbytnio restrykcyjnej ustawy i tutaj calkowicie sie z Toba zgadzam.
    2.Ale ustawa ta obowiazuje dwie strony czyli zarowno Platnikow jak i ZUS,a
    nie tylko wylacznie samych platnikow.Zlozenie w ZUS deklaracji i przyjecie
    przez ZUS tej deklaracji jest jakby aneksem do umowy i umowa transakcji
    sprzedazy uslug jaka sa ubezpieczenia.Jako ze ubezpieczenie chorobowe jest
    ubezpieczeniem dobrowolnym a nie obowiazkowym wiec ZUS-owi na mocy ustawy
    nie bylo wolno sprzedawac tego ubezpieczenia Platnikom ktorzy na mocy ustawy
    z tego ubezpieczenia nie mogli korzystac.Ustawa ta nie nakazywala ani nawet
    nie zezwalala na sprzedaz ubezpieczenia wzgledem ktorego na mocy tej wlasnie
    ustawy wygasla umowa,wiec ZUS w stosunku do tych Platnikow ktorzy opoznili
    sie z platnoscia skladek tego ubezpieczenia na mocy ustawy nie miala.A nie
    wolno jest to przestepstwem sprzedawac "cos" czego sie nie posiada.I tutaj
    ewidentna wine ponosi ZUS.Wiadomo ze wszyscy poszkodowani przez ZUS nie maja
    zadnych szan otrzymania zasilku chorobowego,bowiem taka jest
    ustawa,natomiast wydaje mi sie ze maja duze szanse ubiegania sie o
    odszkodowanie za wprowadzenie ich przez ZUS w blad.

    Gdyby przy przyjmowaniu deklaracji Pracownica ZUS [ktore to deklaracje
    wprowadza do komputera] powiedziala Platnikowi: "przykro mi prosze pana ale
    w miesiacu x opoznil sie pan z placeniem skladek i tym samym na mocy ustawy
    zerwal pan umowe o ubezpieczeniu chorobowym,nie moge wiec przyjac od pana
    deklaracji wplaty na ubezpieczenie chorobowe" wtedy napewno mozna by miec
    pretensje jedynie do wadliwej i zbyt rygorystycznej ustawy,a tak to jednak
    ta znacznie wieksza czesc winy ponosi ZUS.Mysle ze sama ustawa chociaz jak
    stwierdzam jest wadliwa i zbyt rygorystyczna nie narobilaby tyle zamieszania
    i rozgoryczenia co spowodowal niezaleznie od ustawy ZUS.Gdyby platnik o
    wygasnieciu umowy na ubezpieczenie chorobowe dowiedzial sie zaraz po jej
    wygasnieciu to napewno byloby to dla niego znacznym utrudnieniem i
    komplikacjami,ale nie byloby takiego szoku jak dowiaduje sie po przeszlo 3
    latach placac przez ten czas skladki.To ze dowiedzial sie dopiero po 3
    latach nie jest wina ustawy tylko wylaczna wine ponosi ZUS,bowiem nie wolno
    mu bylo sprzedawac uslug ktorych na mocy ustawy nie mogl swiadczyc.Wiec moze
    przestanmy robic z ustawy kozla ofiarnego i tarcze dla ZUS-oskiego balaganu
    oraz nie przekladajmy ewidentnej winy ZUS na Platnika,bowiem to ZUS nie
    powinien sprzedawac Platnikowi uslug ktorych ze wzgledu na ustawe nie mogl
    wykonac.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 24. Data: 2003-03-17 09:08:24
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Mondraliński ZUS
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > Platnika,bowiem to ZUS nie powinien sprzedawac Platnikowi uslug
    > ktorych ze wzgledu na ustawe nie mogl wykonac. Pozdrawiam

    1. Nie istnieje żadna umowa między płatnikiem a ZUS.
    2. ZUS nie sprzeaje ubezpieczeń, to całkiem inna bajka.
    3. a) Ustawa została opublikowana w Dzienniku Ustaw i płatnik mógł się
    z nią zapoznać. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że jako prowadzący
    DG a tym samym "profesjonalista" miał obowiązek się z nią zapoznać.
    b) Płatnik wiedział lub łatwo mógł się dowiedzieć, że zapłacił
    składki z opóźnieniem
    wniosek:
    c) Wyłącznie płatnik ponosi winę za utratę ubezpieczenia i
    niepotrzebne opłacanie składek
    4. Przyjęcie deklaracji i potwierdzający je podpis pracownika jest
    tylko czynnością techniczną a nie jakimś podpisaniem umowy przez ZUS.
    5. Dopóki żadna ustawa nie nakłada na ZUS obowiązku informowania o nie
    należnym płaceniu składek ZUS nie ma takiego obowiązku. Jeśli chcesz to
    zmienić to zastosuj procedury przewidziane w ustroju demokratycznym -
    znajdź posłów którzy zmienią ustawę.

  • 25. Data: 2003-03-17 11:37:40
    Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Mondraliński ZUS
    Od: "Adam" <b...@i...pl>

    Użytkownik Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b543ac$bod$...@n...atman.pl...

    > 1. Nie istnieje żadna umowa między płatnikiem a ZUS.

    Czyli cala procedura pomiedzy ZUS a platnikiem polega na poklepaniu sie po
    po plecach:-).

    > 2. ZUS nie sprzeaje ubezpieczeń, to całkiem inna bajka.

    Czyli rozdaje je za darmo ??? Prosze zatym o skoro nie jest to sprzedaz o
    okreslenie prawne tej transakcji.

    > 3. a) Ustawa została opublikowana w Dzienniku Ustaw i płatnik mógł się
    > z nią zapoznać. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że jako prowadzący
    > DG a tym samym "profesjonalista" miał obowiązek się z nią zapoznać.

    Tylko platnik ? A czy ZUS nie ma obowiazku sie z nia zapoznac i jej
    przestrzegac ?

> [...]
    > 4. Przyjęcie deklaracji i potwierdzający je podpis pracownika jest
    > tylko czynnością techniczną a nie jakimś podpisaniem umowy przez ZUS.

    Prosze wiec o sprecyzowanie jakie jest znaczenie i na czym polega ta
    czynnosc techniczna.

> [...]
    > należnym płaceniu składek ZUS nie ma takiego obowiązku. Jeśli chcesz to
    > zmienić to zastosuj procedury przewidziane w ustroju demokratycznym -

    Ustawa wcale nie musi nakladac takiego obowiazku bowiem ogolne przepisy
    prawa jasno to okreslaja.ZUS ze wzgledu na ta ustawe wzgledem tych Platnikow
    ktorzy spoznili sie z zaplaceniem skladek nie moze swiadczyc uslugi i tym
    samym nie poze pobierac za ta usluge ktorej nie moze swiadczy oplat.Czy do
    tego ze nie wolno pobierac oplat za usluge ktorej sie nie ma mozliwosci
    wykonania nie wystarcza obowiazujace przepisy prawa i potrzebna jest odrebna
    uchwala sejmu ?
    Pozdrawiam
    Adam

  • 26. Data: 2003-03-17 11:45:36
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Adam" <b...@i...pl> napisał:

    [...]

    Odniose sie tylko do poniższego zdania, jako uzupelnienie wypowiedzi
    Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>, który Twój 'nieprawny' tok
    myslenia skorygował.

    >Wiadomo ze wszyscy poszkodowani przez ZUS nie maja
    >zadnych szan otrzymania zasilku chorobowego,bowiem taka jest
    >ustawa,
    Mnie (i każdemu, kto zadał sobie trud zaznajomienia się z ustawą) jest
    wiadomo, ze:
    1. W tym wypadku 'poszkodowani' są nie przez ZUS, ale przez samych
    siebie
    2. Oczywiscie szansa otrzymania zasiłku istnieje i jest zależna od
    płatnika, który stwierdziwszy opóznienie w przekazaniu składki winien
    skorzystać z możliwości przywrocenia terminu (art. 14.2.2 "na wniosek
    zainteresowanego, Zakład może przywrócić termin do opłacenia
    składki"), jednak nie powinno się z tym czekać, do dnia gdy
    swiadczenie trzeba wypłacic, tylko zainteresować sie swoimi sprawami
    natychmiast i sprostować bład. Dodam, że sam osobiscie z takiej
    mozliwosci skorzystalem, z pozytywnym skutkiem, przy czym blad powstal
    z winy banku, a nie mojej.

    P.S. Wczesniej pisałeś o netykiecie. Zwracałam ci uwagę, że
    niepotrzebnie generujesz kolejne wątki ( 14.03 Odp: [drugi], znów
    14.03 Odp: Odp: [trzeci] i 17.03 Odp: Odp: Odp: [czwarty]) i cóż ?
    I nic ! Widać łatwiej ci jest pisać o czymś niż to coś stosować.

    Artur Golański

  • 27. Data: 2003-03-17 12:04:04
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Odp: Mondraliński ZUS
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Adam wrote:

    > Czyli cala procedura pomiedzy ZUS a platnikiem polega na poklepaniu
    > sie po po plecach:-).

    Chyba nie łapię żartu. Po prostu i ZUS i płatnik powinni realizować
    obowiązki nałożone na nich przez ustawy

    > Czyli rozdaje je za darmo ??? Prosze zatym o skoro nie jest to
    > sprzedaz o okreslenie prawne tej transakcji.

    Czytaj wyżej. ZUS realizuje obowiązek pobierania składek i wypłaty
    świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych przewidzianych przez prawo.
    To nie jest żadna sprzedaż ani nawet transakcja.

    > Tylko platnik ? A czy ZUS nie ma obowiazku sie z nia zapoznac i jej
    > przestrzegac ?

    Jeśli uważasz, że tego nie robi proszę o dokładną nazwę i artykuł
    ustawy, która została naruszona przez ZUS

    > Prosze wiec o sprecyzowanie jakie jest znaczenie i na czym polega ta
    > czynnosc techniczna.

    Jest to tylko potwierdzenie, faktu i terminu złożenia przez płatnika
    deklaracji. Nic nie mówi nawet o tym czy ta dekklaracja jest poprawna

> [...]
    > ktorej sie nie ma mozliwosci wykonania nie wystarcza obowiazujace
    > przepisy prawa i potrzebna jest odrebna uchwala sejmu ?

    Nie istnieje coś takiego jak "ogólne przepisy prawa". Istnieje
    Konstytucja, kilka kodeksów i inne ustawy więc proszę o precyzyjne
    wskazanie tych przepisów, które to określają.
    To nie ZUS pobiera bezprawnie, tylko płatnik bezprawnie i niepotrzebnie
    wpłaca. Za bład ZUS-u uważam tylko fakt, że niezwłocznie po zażądaniu
    przez płatnika nie zwraca nadpłaconych składek.
    Żadna uchwała sejmu nie może zmienic ustawy więc nie wiem o czym
    piszesz.

  • 28. Data: 2003-03-17 12:25:16
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jureq"
> [...]
    > należnym płaceniu składek ZUS nie ma takiego obowiązku. Jeśli chcesz to
    > zmienić to zastosuj procedury przewidziane w ustroju demokratycznym -

    przepraszam, ze sie wtrącę - czy pracownicy kopaln, pkp i innych zakladow
    ktore opozniaja sie w placeniu pensji i / lub nie placa ZUSu nie maja prawa
    do swiadczen zdrowotnych?

    czy ludzie w polsce o tym wiedza - a moze konstytucja jest tu wazniejsza niz
    ustawa o ZUS?

    a moze ustawa celowo chciala ZUS na prosta wyprowadzic ;-))
    *** blad ***

  • 29. Data: 2003-03-17 12:34:49
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    blad wrote:

    > przepraszam, ze sie wtrącę - czy pracownicy kopaln, pkp i innych
    > zakladow ktore opozniaja sie w placeniu pensji i / lub nie placa ZUSu
    > nie maja prawa do swiadczen zdrowotnych?

    A co to ma wspólnego z tą dyskusją. Tu chodzi o osobę prowadzącą DG i
    opłacającą składki na siebie . W dodatku o ubezpieczenie chorobowe, a
    nie zdrowotne. Nie pamiętam dokładnie jak to jest w wypadku
    pracowników, ale zdaję się, że coś w stylu: "ZUS wypłaca a potem
    dochodzi od płatnika". Może ktoś to skoryguje jeśli sie mylę.

  • 30. Data: 2003-03-17 16:01:33
    Od: "Adam" <b...@i...pl>

    Użytkownik Artur Golanski <A...@w...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:e...@4...com..
    .

> [...]
    > 14.03 Odp: Odp: [trzeci] i 17.03 Odp: Odp: Odp: [czwarty]) i cóż ?
    > I nic ! Widać łatwiej ci jest pisać o czymś niż to coś stosować.

    Odnosnie powyzszych stwierdzen nie bede sie powtarzal bowiem wyjasnilem to w
    innym poscie.Natomiast odnosnie nietykiety to nie ja zaczalem ten temat
    poruszac i nie bede Ci wypominal ile wygenerowales po swoim EOS-sie
    kolejnych watkow.Czyzbys nalezal do tej grupy ludzi ktorzy czyje widza pod
    lasem a swojego nie potrafia dostrzec pod nosem ? Na potwiedzenie tego
    zacytuje fragmenty jednego z postow:

    "> > Na jakiej podstawie ? Był taki zapis w zawartej umowie ?
    > Konkretnie gdzie byl ten zapis ?
    Nie odpowiada się pytaniem na pytanie."

    Zaznaczam tutaj ze Ty zwrociles mi uwage i w tym samym poscie na moje
    pytanie:

    "> Jednoznacznie tak nie okreslilbym tego.A gdzie w umowie pomiedzy ZUS a
    > Platnikiem istnieje zapis ze spoznienie sie z platnascia skladek dwa lub
    > trzy dni powoduje zerwanie umowy ??

    odpowiedziales:

    "A może Sejm to zrobił ?"

    No i przygadal kociol garnkowi:-))).Uwazam ze nie tylko nietykieta ale
    zwyczajne dobre zachowanie nakazuje ze jesli zwracasz komus uwage na jego
    nie wlasciwe Twoim zdaniem jego zachowanie to przynajmniej sam nie zachowuj
    sie identycznie.A Ty zwracasz mi uwage ze nie odpowiada sie pytaniem na
    pytanie i w tym samym poscie odpowiadasz mi pytaniem na moje pytanie.O czym
    to moze swiadczyc ?
    Pozdrawiam
    Adam