  • 1. Data: 2003-03-06 19:01:31
    Temat: Dziedziczenie spadku
    Od: "erem37" <e...@o...pl>

    Pozdrawiam
    Mam do grupy pytanie tj. czy jest możliwość podzielenia się majątkiem mn.
    domem , zabudowaniami gospodarczymi itp. bez rozprawy sądowej tylko u
    notariusza za zgodą wszytkich 3 dziedziczących
    Słyszałem że jak 2 dziedziczących to u notariusza można , a jak więcej to do
    sądu .
    Jak ktoś to przerabiał niech napisze
    Pustelnik

  • 2. Data: 2003-03-07 11:29:45
    Temat: Re: Dziedziczenie spadku
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "erem37" <e...@o...pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    > notariusza za zgodą wszytkich 3 dziedziczących
    > Słyszałem że jak 2 dziedziczących to u notariusza można , a jak więcej to
    Ja będę przerabiał więc uświadomiono mnie że tzw "stwierdzenie nabycia
    spadku" można przeprowadzić jedynie w sądzie. Jedynie przekazanie np swojej
    części innemu spadkobiercy bądź innej osobie jest możliwe u notariusza ale
    to dopiero po załatwienu sprawy w sądzie. Sądu nie da się przeskoczyć :(

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 3. Data: 2003-03-07 11:48:25
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > notariusza za zgodą wszytkich 3 dziedziczących
    > Słyszałem że jak 2 dziedziczących to u notariusza można , a jak więcej to

    Najpierw kazda z tych osob (spadkobiercow - "dziedziczacych") musi
    uzyskac postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku (w sadzie i tylko w
    sadzie)

    Potem moga owszem u notariusza dokonac dzialu spadku. Moze byc i 100
    spadkobiercow,
    liczba nie ma znaczenia.

    Aha... zanim dostana postanowienie, musza zlozyc oswiadczenie o przyjeciu
    badz odrzuceniu
    spadku (w sadzie lub u notariusza). Jezeli ktos z nich (spadkobiercow) nie
    zlozy
    owego oswiadczenia w terminie 6 miesiecy od chwili gdy dowiedzial sie
    o tytyle swego powolania (smierci spadkodawcy),to nabedzie spadek
    z mocy prawa.

    Konrad

  • 4. Data: 2003-03-08 18:00:37
    Od: "erem37" <e...@o...pl>

    Pozdrawiam
    Dzięki wszystkim za odpowiedzi
    /Mam uzyskane postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku w sądzie/
    Pustelnik

    do sądy

  • 5. Data: 2003-03-09 10:54:33
    Od: "freni " <f...@N...gazeta.pl>

    erem37 <e...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > notariusza za zgodą wszytkich 3 dziedziczących
    > Słyszałem że jak 2 dziedziczących to u notariusza można , a jak więcej to do

    koledzy już poniżej napisali odpowiedź na Twoje pyt. Ja jedynie co mogę
    doradzić to to żeby przed pójściem do notariusza zebrać potrzebne
    dokumenty :zgoda na podział nieruchomości , mapki itd.
    freni

  • 6. Data: 2003-03-09 17:06:57
    Od: "erem37" <e...@o...pl>

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi , (mogę u notariusza)
    ale mam jeszcze jeden problem
    W sądzie dostałem "stwierdzenie nabycia spadku" w wysokości 1/3 ,
    pozostałe po 1/3 części mają moja siostra i mama i teraz mam problem :
    do kiedy i w jakiej wysokości / kto to wycenia ?/ muszę zapłacić podatek do
    skarbowego
    czy może dopiero po wpisie do ksiąg wieczystych ?
    Z płaceniem się raczej nie będę śpieszył
    Pustelnik

  • 7. Data: 2003-03-14 09:29:38
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > pozostałe po 1/3 części mają moja siostra i mama i teraz mam problem :
    > do kiedy i w jakiej wysokości / kto to wycenia ?/ muszę zapłacić podatek

    W osiwadzeniu do US-a wypisuje pan skladniki majatku i wycenia sam.
    Potem blicza 1/3 z tego co wchodzi do podstawy opodatkowania
    i to jest podstawa dlapana. od podstawy wg tabelki oblicza pan podatek..

    A jak sie US-owi nie spodoba to wyceni pos wojemu....

    > czy może dopiero po wpisie do ksiąg wieczystych ?
    > Z płaceniem się raczej nie będę śpieszył
    > Pustelnik

    Boguslaw