    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Odp: Odp: Odp: Mondraliński ZUS
    Date: Mon, 17 Mar 2003 13:04:04 +0100

    Adam wrote:

    > Czyli cala procedura pomiedzy ZUS a platnikiem polega na poklepaniu
    > sie po po plecach:-).

    Chyba nie łapię żartu. Po prostu i ZUS i płatnik powinni realizować
    obowiązki nałożone na nich przez ustawy

    > Czyli rozdaje je za darmo ??? Prosze zatym o skoro nie jest to
    > sprzedaz o okreslenie prawne tej transakcji.

    Czytaj wyżej. ZUS realizuje obowiązek pobierania składek i wypłaty
    świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych przewidzianych przez prawo.
    To nie jest żadna sprzedaż ani nawet transakcja.

    > Tylko platnik ? A czy ZUS nie ma obowiazku sie z nia zapoznac i jej
    > przestrzegac ?

    Jeśli uważasz, że tego nie robi proszę o dokładną nazwę i artykuł
    ustawy, która została naruszona przez ZUS

    > Prosze wiec o sprecyzowanie jakie jest znaczenie i na czym polega ta
    > czynnosc techniczna.

    Jest to tylko potwierdzenie, faktu i terminu złożenia przez płatnika
    deklaracji. Nic nie mówi nawet o tym czy ta dekklaracja jest poprawna

    > Ustawa wcale nie musi nakladac takiego obowiazku bowiem ogolne
    > przepisy prawa jasno to okreslaja.ZUS ze wzgledu na ta ustawe wzgledem
    > tych Platnikow ktorzy spoznili sie z zaplaceniem skladek nie moze
    > swiadczyc uslugi i tym samym nie poze pobierac za ta usluge ktorej nie
    > moze swiadczy oplat.Czy do tego ze nie wolno pobierac oplat za usluge
    > ktorej sie nie ma mozliwosci wykonania nie wystarcza obowiazujace
    > przepisy prawa i potrzebna jest odrebna uchwala sejmu ?

    Nie istnieje coś takiego jak "ogólne przepisy prawa". Istnieje
    Konstytucja, kilka kodeksów i inne ustawy więc proszę o precyzyjne
    wskazanie tych przepisów, które to określają.
    To nie ZUS pobiera bezprawnie, tylko płatnik bezprawnie i niepotrzebnie
    wpłaca. Za bład ZUS-u uważam tylko fakt, że niezwłocznie po zażądaniu
    przez płatnika nie zwraca nadpłaconych składek.
    Żadna uchwała sejmu nie może zmienic ustawy więc nie wiem o czym
    piszesz.