    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Odp: Odp: Mondraliński ZUS
    Date: Mon, 17 Mar 2003 10:08:24 +0100

    Adam wrote:

    > tutaj calkowicie sie z Toba zgadzam. 2.Ale ustawa ta obowiazuje dwie
    > strony czyli zarowno Platnikow jak i ZUS,a nie tylko wylacznie samych
    > platnikow.Zlozenie w ZUS deklaracji i przyjecie przez ZUS tej
    > deklaracji jest jakby aneksem do umowy i umowa transakcji sprzedazy
    > uslug jaka sa ubezpieczenia.Jako ze ubezpieczenie chorobowe jest
    > ubezpieczeniem dobrowolnym a nie obowiazkowym wiec ZUS-owi na mocy
    > ustawy nie bylo wolno sprzedawac tego ubezpieczenia Platnikom ktorzy
    > na mocy ustawy z tego ubezpieczenia nie mogli korzystac.Ustawa ta nie
> [...]

    1. Nie istnieje żadna umowa między płatnikiem a ZUS.
    2. ZUS nie sprzeaje ubezpieczeń, to całkiem inna bajka.
    3. a) Ustawa została opublikowana w Dzienniku Ustaw i płatnik mógł się
    z nią zapoznać. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że jako prowadzący
    DG a tym samym "profesjonalista" miał obowiązek się z nią zapoznać.
    b) Płatnik wiedział lub łatwo mógł się dowiedzieć, że zapłacił
    składki z opóźnieniem
    wniosek:
    c) Wyłącznie płatnik ponosi winę za utratę ubezpieczenia i
    niepotrzebne opłacanie składek
    4. Przyjęcie deklaracji i potwierdzający je podpis pracownika jest
    tylko czynnością techniczną a nie jakimś podpisaniem umowy przez ZUS.
    5. Dopóki żadna ustawa nie nakłada na ZUS obowiązku informowania o nie
    należnym płaceniu składek ZUS nie ma takiego obowiązku. Jeśli chcesz to
    zmienić to zastosuj procedury przewidziane w ustroju demokratycznym -
    znajdź posłów którzy zmienią ustawę.