  • 1. Data: 2003-03-06 18:15:31
    Temat: działalność gospodarcza z wykorzystaniem mienia komunalnego
    Od: "Andrzej Paweł" <d...@o...pl>

    Witam !

    Prowadzę działalność gospodarczą - gabinet lekarski.
    Pełnię dyżury (jako gabinet, na umowę - działalność gospodarcza) w szpitalu
    (mienie komunalne).
    Jestem radnym "powiatowym".

    Czy prowadzę działalność gospodarczą z wykorzystaniem mienia komunalnego - w
    kontekście zakazu łączenia pełnienia funkcji radnego z prowadzeniem
    działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia komunalnego.

    Zdania znajomych prawników w tym temacie są sprzeczne.

    Co Wy na to ?

    Pozdrawiam, Andrzej.

  • 2. Data: 2003-03-06 18:43:40
    Od: ".:JaTy:." <J...@a...pl>

    Użytkownik "Andrzej Paweł" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    | Pełnię dyżury (jako gabinet, na umowę - działalność gospodarcza) w
    szpitalu
    | (mienie komunalne).
    | Jestem radnym "powiatowym".

    czy to aby napewno mienie komunalne a nie powiatowe?
    jeśli tak to wykorzystujesz mienie którym jako radny dysponujesz!
    _..:JaTy:.._
    z m. Kraka

  • 3. Data: 2003-03-06 18:56:03
    Od: "Andrzej Paweł" <j...@m...pl>

    A mienie powiatowe (organem założycielskim szpitala i jego "właścicielem"
    jest powiat) to nie mienie komunalne ?
    Andrzej

  • 4. Data: 2003-03-06 22:34:09
    Od: ".:JaTy:." <J...@a...pl>

    Użytkownik "Andrzej Paweł" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
    | A mienie powiatowe (organem założycielskim szpitala i jego
    "właścicielem"
    | jest powiat) to nie mienie komunalne ?

    - problemem w Twojej sytuacji jest to czy do Swej działalności
    gospodarczej wykorzystujesz mienie (chociaż w opisanym przypadku
    przedmiotem jest "rzecz" a nie prawo) którym dysponujesz jako radny i
    jeśli jest to mienie innej osoby komunalnej czyli nie tej w której
    organach "zasiadasz" - to problemu "niet".

    _..:JaTy:.._
    z m. Kraka

  • 5. Data: 2003-03-06 23:23:40
    Od: "Andrzej Paweł" <j...@m...pl>

    Jest to mienie powiatu, w którego radzie "zasiadam". Uważam, że korzystam z
    niego - zlecając badania, podawanie leków, wykonując zabiegi operacyjne, itp
    w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

    Za dyżur w ramach "kontraktu" szpitala z moim gabinetem lekarskim dostaję
    większą kwotę (bez żadnych potrąceń na pochodne, opłacam jedynie
    "ryczałtowe" ubezpiecznie zdrowotne i podatek dochodowy) niż za dyżur w
    ramach umowy o pracę. Wolałbym dyżurować jak dotychczas, niż za połowę, może
    60% dotychczasowego wynagrodzenie. Nie chcę jednak być w kolizji z Ustawą o
    samorządzie powiatowym - co wg mnie ma miejsce. Powinienem więc chyba
    rozwiązać umowę (zgodnie z przepisami) do 31 marca b.r. Może będzie to
    lepsze na przyszłość - bo będę miał większą emeryturę, którą teraz nie
    płacąc składek "przejadam" ?

    Andrzej Paweł

  • 6. Data: 2003-03-06 23:35:40
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Andrzej Paweł zamieszkała pod adresem
    <j...@m...pl>
    w artykule <news:b485qk$alt$1@nemesis.news.tpi.pl> napisała w ten
    deseń:

    > A mienie powiatowe (organem założycielskim szpitala i jego
    > "właścicielem" jest powiat) to nie mienie komunalne ?
    > Andrzej

    noooo jak radny zadaje takie pytania to tylko pogratulować osobom, które
    mają go w swoje radzie. Koszmar...
    --
    Tatiana

  • 7. Data: 2003-03-07 00:33:06
    Od: "Andrzej Paweł" <j...@m...pl>

    O mieniu "komunalnym" mówi ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
    gminnym: mieniem komunalnym jest własność i inne prawa majątkowe należące do
    poszczególnych gmin i ich związków oraz mienie innych gminnych osób
    prawnych, w tym przedsiębiorstw.
    Art. 46. wzorowanej na ustawie o samorządzie gminnym ustawy o samorządzie
    powiatowym w rozdziale 5 - Mienie powiatu tak je definiuje: mieniem powiatu
    jest własność i inne prawa majątkowe nabyte przez powiat lub inne powiatowe
    osoby prawne.

    Są to pod względem prawnym te same rzeczy - mienie jednostki samorządu
    terytorialnego - i to właściwie mi chodziło.

    Z tekstu ujednoliconej po zmianie z 23 listopada 2002 r. Ustawy z 21
    sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez
    osoby pełniące funkcje publiczne wynika, że jeżeli do 1 stycznia 2003 r.
    radny jednostki samorządu terytorialnego wybrany w wyborach przeprowadzonych
    27 października 2002 r. nie zaprzestał prowadzenia działalności gospodarczej
    z wykorzystaniem mienia jednostki samorządu terytorialnego, w której został
    wybrany, albo wójt (burmistrz, prezydent miasta), członek zarządu powiatu
    lub członek zarządu województwa wybrany po dniu 27 października 2002 r. nie
    zaprzestał prowadzenia działalności gospodarczej, nie zrzekł się funkcji
    albo nie zbył akcji lub udziałów, o których mowa w art. 4 ustawy, obowiązany
    jest wykonać te obowiązki do 31 marca 2003 r.

    To tyle co teraz wiem, ciągle się uczę - dziękuję za uwagę (przykrą, choć
    mobilizującą).

    Problem dla mnie istnieje nadal, bo osoba bardzo wiarygodna w temacie
    samorządowym na prowadzonym szkoleniu zapewniała mnie, że opisana przeze
    mnie sytuacja "nie podpada" pod cytowaną wyżej ustawę.

    Andrzej

    From: Xena <t...@l...com.pl>