  • 11. Data: 2003-03-14 16:32:44
    Temat: Odp: Mondraliński ZUS
    Od: "Adam" <b...@i...pl>

    Użytkownik blad <b...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4srdt$i0$...@a...news.tpi.pl...

    > nie bylbym taki pewien wspanialomyslnosci bankow
    >
    > Przy okazji - ktoras gazeta ostatnio ogłaszała że poszukuje absurdów
    > prawnych czy innych bubli - wg mnie ten sie kwalifikuje.
    > Gdyby ZUS (ktory wie ze ktos sie raz spoznil ale spokojnie go nie
    > zawiadamia lecz birze forse dalej) chociaz raz musial splacic nienależną
    > forsę z ustawowymi odsetkami to by sie mu odechcialo takich numerow, albo
    by
    > platnika zawiadamiali o koniecznosci odnowienia umowy. Tego durnia ktory
    > wymyslil powinni pozbawic wszelkich swiadczen z ZUSu
> [...]

    Ale tutaj raczej caly dylemat polega na tym czy istnieje takie prawo czy tez
    ZUS postepuje calkowicie bezprawnie.
    Co kwartal prowadzacy DG z racji zmiany sredniej krajowej i tym samym
    wysokosci skladek musza skladac deklaracje.W deklaracji tej procz danych
    identyfikacyjnych sa wyszczegolnione zarowno procentowo jak i kwotowo
    skladki na poczegolne ubezpieczenia.Panienka z okienka przymuje te
    deklaracje kwitujac ich odbior,czyli tym samy zostaje potwiedzona umowa na
    zawarcie podanych w deklaracji ubezpieczen.Jesli umowa ktoregos z
    ubezpieczen na skutek parodniowego opoznienia w oplacie skladki zostala
    zerwana to Panienka ta nie powinna przymowac deklaracji na kontynuacje tego
    zerwanego ubezpieczenias,bowiem deklaracje skladane do ZUS mozna prawnie
    traktowac jako aneksy do umowy.A skoro przyjmuje to niestety jest to
    zwyczajna pospolita kradziez podlegajaca pod paragrafy kk.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 12. Data: 2003-03-14 16:38:17
    Temat: Re: Mondraliński ZUS
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "blad" <b...@W...pl> napisał:

    >Tego durnia ktory to wymyslil powinni pozbawic wszelkich swiadczen z ZUSu
    On, [sejm, który my wszyscy wybraliśmy] sam swiadczen sie raczej nie
    pozbawi ;-P

  • 13. Data: 2003-03-14 16:38:19
    Temat: Re: Odp: Odp: Mondraliński ZUS
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Adam" <b...@i...pl> napisał:

    >Nie pamietam szczegolow ale to ZUS od 1.01.1999 roku zmienil termin
    >dokonywania wplat skladek,czyli warunki umowy.
    Nie pamietasz, ale wiesz ? Poczytaj własciwa ustawe (*).

    >skoro jedna strona zmienia warunki umowy to powinna powiadomic druga strone
    >o zmianie umowy aneksem do tejze umowy.Czy ZUS to zrobil ?
    A może Sejm to zrobił ?

    >A gdzie w umowie pomiedzy ZUS a Platnikiem istnieje zapis ze spoznienie sie
    >z platnascia skladek dwa lub trzy dni powoduje zerwanie umowy ?
    J.w. Poczytaj własciwa ustawe (*).

    >Konkretnie gdzie byl ten zapis ?
    Nie odpowiada się pytaniem na pytanie.

    >Uwazasz ze jesli zaplacisz za cos przez pomylke to nie masz prawa gomagac
    >sie zwrotu tej zaplaty ?
    1. Ja nie mam tu nic do 'uważania' - piszę o prawie, które obowiązuje
    2. W poprzednim liście wyraznie napisałem:
    "Jesli wystapisz do ZUS-u, to zapewne zwróci ci je."
    czyli, ze ma prawo.

    >Mnie nie musi nic zwracac,
    O.K. pisałem ogólnie, mając na mysli zainteresowanego.

    >Jednak starasz sie usprawiedliwic zlodziejskie machlojki ZXUS.
    (*) Wyciągasz pochopne i krzywdzące wnioski. Czytaj raz jeszcze moje
    powyzsze zdanie. Moim zdaniem ludzie pisza tu po to, aby otrzymać
    rzetelną wiedzę o prawie, a nie po to, aby ich poklepywać po ramieniu,
    i pisać bzdury typu: 'tak, tak masz rację, ten głupi ZUS... idz i
    zablokuj jezdnię'.
    EOS (*)

  • 14. Data: 2003-03-14 17:55:33
    Temat: Re: Odp: Mondraliński ZUS
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Adam wrote:
    > A skoro przyjmuje to niestety jest to
    > zwyczajna pospolita kradziez podlegajaca pod paragrafy kk.

    A z tego kk to kogo chcesz ścigać? ZUS? Panienkę?

    KG

  • 15. Data: 2003-03-14 18:32:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Mar 2003, blad wrote:

    >+ Użytkownik "mokrymir" <
    >+ > Ale np . bank jeśli przez nieuwagę braknie mi np. kilkanaście
    >+ > złotych na koncie , pożycza mi te pieniądze i puszcza przelew
    >+ > na przykład na ZUS .
    >+
    >+ nie bylbym taki pewien wspanialomyslnosci bankow

    Zgadza się. W niektórych bankach (palcem nie pokazując) naruszenie
    stanu konta/dopuszczalnego debetu to jest "opłata manipulacyjna
    50zł" :|, w niektórych by po prostu nie przelali.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2003-03-14 18:52:02
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Adam" <b...@i...pl> napisał:

    >czy istnieje takie prawo czy tez ZUS postepuje calkowicie bezprawnie.
    Tak, ustawa z dn.13.10.1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych.
    (Dz. U. Nr 137, poz. 887 z późn. zm.) gdzie przykładowy art. 14. 2.
    stanowi:
    Ubezpieczenia [..] ustają:
    2) z powodu nieopłacenia składek na te ubezpieczenia należnych za
    jeden pełny miesiąc

    >Co kwartal prowadzacy DG z racji zmiany sredniej krajowej i tym samym
    >wysokosci skladek musza skladac deklaracje.
    W/g mojej wiedzy co miesiąc (jeszcze !)

    Zamiast ponizszych smiesznych i nieprawdziwych zyczeń typu:
> [...]
    [..]
    >deklaracje skladane do ZUS mozna prawnie traktowac jako aneksy do umowy.
    należałoby się zaznajomić się z obowiązującą ustawą j.w.
    P.S. Zmień w swych czytniku 'Odp' na 'Re', zgodnie z obowiązującą
    netykietą, gdyż generujesz niepotrzebnie nowe tematy.

  • 17. Data: 2003-03-14 19:33:38
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stanowi:
    > Ubezpieczenia [..] ustają:
    > 2) z powodu nieopłacenia składek na te ubezpieczenia należnych za

    a kiedy należy uznać niezapłacenie jest jakaś karencja czy jak niema
    oznaczonego terminu należy się bezzwłocznie? :-))) Pytam tak gwoli
    uściślenia.rozmowy

    Stan_Z

  • 18. Data: 2003-03-14 20:13:36
    Temat: Odp: Odp: Mondraliński ZUS
    Od: "Adam" <b...@i...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > A z tego kk to kogo chcesz ścigać? ZUS? Panienkę?
    >
    > KG

    Nie myslalem o sciganiu Panienek,ale w koncu to te Panienki przyjmujac
    deklaracje oplaty za ubezpieczenie i podpisujac to przyjecie podpisuja jakby
    umowe o swiadczeniu uslugi.Uslugi ktora w stosunku do danego platnika nie
    istnieje,to tak samo jakby sprzedawac Palac Kultury czy jakies mosty w
    Warszawie.Nie wiem kto konkretnie ponosi za to wine,powszechnie wiadomo ze w
    ZUS panuje ogromny balagan i sami nie wiedza co maja i co robia, ale
    dlaczego za ten ich balagan ma placic przecietny platnik ZUS ? I wielka
    przesada jest cala wina obarczac sejm [chociaz wcale nie staram sie bronic
    sejmu] bo napewno sejm poprzez ustawe nie nakazal przymowania deklaracji i
    skladek na usluge w stosunku do ktorej zostala zerwana umowa.
    Sam kilka miesiecy temu spoznilem sie 2 dni ze zlozeniem deklaracji i moja
    Panienka w ZUS od razu zapytala mnie czy dokonalem przed 10-tym oplaty,bo
    jesli nie to trace mozliwosc otrzymywania chorobowego i niepotrzebnie place
    skladke na to ubezpieczenie.Oplaty mialem dokonane przed 10 czyli w
    terminie, ale wyglada na to ze jedna informuje a druga nie.Sam na szczescie
    nie mam tego typu problemu wiec nie wiem kto tutaj ponosi wine,ale przeciez
    tez nie mozna wykluczyc niedopelnienia obowiazkow przez tych podstawowych
    pracownikow.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 19. Data: 2003-03-14 20:14:18
    Od: "Adam" <b...@i...pl>

    Użytkownik Artur Golanski <A...@w...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b...@4...com..
    .

    > należałoby się zaznajomić się z obowiązującą ustawą j.w.
    > P.S. Zmień w swych czytniku 'Odp' na 'Re', zgodnie z obowiązującą
    > netykietą, gdyż generujesz niepotrzebnie nowe tematy.

    Zachowujesz sie jak gowniarz "Nieudolny Obronco ZUS-owskich machlojek".
    Skoro w poprzednim poscie obawiajac sie kompromitacji swoich wypowiedzi
    wstawiasz EOS [mimo bledu zrozumialem jako EOT] to ja rozumiem ze oznacza to
    konuec dyskusji przynajmniej na ten temat i pomiedzy nami.W jakim wiec celu
    po EOT w poprzednim poscie znowu usilujesz wcisnac swoj obronczy kamyczek do
    ZUS-owskiego burdelu ?
    Zapoznaj sie z nietykieta co oznacza wurazenie EOT.
    EOT

  • 21. Data: 2003-03-16 09:37:31
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Stan_Z" <s...@g...pl> napisał:

    >a kiedy należy uznać niezapłacenie
    Był scisle ustalony termin np. do 12-go lub
    do 10-go nastepnego miesiaca.

    Artur Golański