    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Odp: Mondraliński ZUS
    Date: Mon, 17 Mar 2003 09:14:35 +0100

    Adam wrote:

    > Nie pamietam szczegolow ale to ZUS od 1.01.1999 roku zmienil termin
    > dokonywania wplat skladek,czyli warunki umowy.Wczesniej byl termin
    > platnosci do 15 kazdego miesiaca i stad tylu ludzi zostalo przez ZUS
    > okradzione.Ale skoro jedna strona zmienia warunki umowy to powinna
    > powiadomic druga strone o zmianie umowy aneksem do tejze umowy.Czy ZUS
    > to zrobil ?

    To nie ZUS zmienił termin, tylko Sejm RP zmienił ustawe określającą
    termin.

    > Jednoznacznie tak nie okreslilbym tego.A gdzie w umowie pomiedzy ZUS a
    > Platnikiem istnieje zapis ze spoznienie sie z platnascia skladek dwa
    > lub trzy dni powoduje zerwanie umowy ?

    Jaka umowa? Nie istnieje żadna umowa między ZUS a płatnikeim składek.
    Istnieją tylko ustawowo określone obowiązki obu stron.

    > tak jak wyzej.

    > Konkretnie gdzie byl ten zapis ?

    > Uwazasz ze jesli zaplacisz za cos przez pomylke to nie masz prawa
    > gomagac sie zwrotu tej zaplaty ?

    > Mnie nie musi nic zwracac,bowiem akurat w tym czasie mialem zawieszona
    > dzialalnosc.Nie twierdze tez ze zwroci ale pospolite ZLODZIEJSTWO ze
    > strony ZUS trzeba nazywac po imieniu.

    > Pewnie nie bylo:-).

    Znów: nie ma żadnej umowy. ZUS powinien pieniądze zwrócić, ale bez
    odsetek. Nienależne wpłaty nie wynikały z jakichkolwiek działań ZUS, a
    po prostu z naruszenia prawa przez płatnika w postaci nie zapłacenia
    składek w ustawowym terminie.