    From: "Jarek Dabrowski" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ochrona prywatnosci (El Al)
    Date: Tue, 10 May 2005 10:21:51 +0000 (UTC)

    > Generalnie obowiązek
    > podanie danych musi wynikać z ustawy. W przeciwnym wypadku możesz gościa
    > spuścić po brzytwie.

    No tak, do tego doszedlem. Z poczatku nie chcialem ujasniac konkretnej
    sytuacji, ale sadze, ze ja opisze teraz by dac pelen obraz sytuacji i poprosic
    o rade jak dalej postepowac.

    Historie opisze w skrocie. Wykupilem (moja firma dokladnie) bilet na lot do
    Tel Awiwu, gdzie musialem leciec sluzbowo. Bilet był Lotowski, ale rejs
    wykonywal El Al. (codeshare).

    Po przybyciu na Okecie zostałem zaproszony do kontroli bezpieczensta
    wykonywanej przez pracownikow El Al. Zostaly zadane mi pytania o sprawy
    biznesowe, na które odmówiłem odpowiedzi stwierdzajac, ze jestem chetny
    odpowiadac na pytania dotyczące mojego bagażu i mojej podrozy (lotu), ale nie
    będę odpowiadal na pytania osobiste i te dotyczące spraw służbowych. Po 40
    minutach jalowych dyskusji z roznymi osobami konkluzja była taka, ze musze
    poddac się kontroli i odpowiadac na pytania inaczej nie zostane przyjęty na
    ten rejs. Moje argumenty, ze jest to bezprawne trafialy o sciane, El Al ma
    taka procedure i tyle - dostawałem odpowiedz.
    Z ciekawostek, gdy w pewnym momencie porposilem o potwierdzenia odmowy
    przyjecia mnie na rejs z opisem powodow także otrzymałem odmowe wraz z
    twierdzeniem, ze oni mnie przyjmuja, tylko ja rezygnuje wybierając
    nieodpowiadanie na pytania &#61514;

    W koncu poddalem się procedurze i zostaly mi, procz tradycyjnych pytan z serii
    &#8222;Czy pakowal pan bagaż sam&#8221;, zadane miedzy innymi pytania o:

    1. Cel biznesowy mojej podrozy
    2. Spotkania, które będę miał na miejscu
    3. Osoby, które znam w Izraelu
    4. Osoby, które znam w krajach sąsiadujących z Izraelem
    5. Nazwisko mojego szefa
    6. Informacje na temat firmy, w której pracuje
    7. Informacje na temat mojej pracy
    8. Informacje (szczegóły) na temat projektu nad którym pracuje
    9. Charakter mojego pobytu w Izraelu uprzednio
    10. Moje miejsce zamieszkania
    11. Moje miejsce pobytu w Izraelu w czasie tej podrozy
    12. Numer telefonu do kogos w Izraelu, kto może protwierdzic moja historie
    itd.

    Pytan tych było duzo i były szczegółowe.

    Na deser zostałem poproszony o pokazanie jakiegos dokumentu (korespondencji),
    która opisuje, ze ja rzeczywiście mam jakies spotkania w Izraelu.

    Pytanie do forumowiczow: co proponujecie zebym zrobil w tej sprawie. Mam jakis
    pomysl na to, ale chciałbym tez usłyszeć opinie innych.

    Pozdrawiam
    Jarek