  • Data: 2005-05-10 13:24:13
    Temat: Re: Ochrona prywatnosci (El Al)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarek Dabrowski" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:d5q1vu$hs8$1@inews.gazeta.pl...

    > Pytanie do forumowiczow: co proponujecie zebym zrobil w tej sprawie.
    Mam jakis
    > pomysl na to, ale chciałbym tez usłyszeć opinie innych.

    Nic, bo jestem prawie pewien, że nie rozmawiałeś z pracownikami linii
    lotniczych, tylko pracownikami ich służb bezpieczeństwa. Po prostu
    takie mają procedury i gdybyś się im nie poddał, to co prawda najpewniej
    do samolotu musieli by Cię wpuścić, ale już na miejscu w Tel Awivie byś
    nie został wpuszczony na terytorium Izraela. Choć z drugiej strony
    pokład samolotu jest już w myśl prawa terytorium tego państwa, a więc
    zasadniczo mogli by odmówić wpuszczenia Cię na pokład.

    Możesz oczywiście złożyć zawiadomienie zmuszaniu do określonego
    zachowania, bo tak naprawdę, to w Polsce obowiązuje ich polskie prawo, a
    nie izraelskie. Zawiadomienie składasz do polskiej Prokuratury. Ale nie
    spodziewam się, by coś konkretnego z tego wynikło, tym bardziej, że nie
    wiem, czy Polska jakiegoś porozumienia nie podpisała w tej sprawie z
    Izraelem. Coś na zasadzie odprawy granicznej prowadzonej w Polsce przed
    wylotem do USA.

    Spróbuj na początek napisać pismo do Dyrekcji Linii Lotniczych. Nic nie
    kosztuje, a może otrzymasz satysfakcjonującą odpowiedź.