  • Data: 2017-10-07 22:30:57
    Temat: Re: Obrona konieczna - granice. Ex zagajenie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07-10-17 o 16:00, Budzik pisze:

    > Oj poszukaj, warto...
    > O ile oczywiście obrona konieczna to poszukiwanie podpitego sprawcy juz
    > dawno po całym zajściu i wymierzenie sprawiedliwości z zapewne
    > niechcianym skutkiem ale jednak.
    > Innymi słowy - pijany gośc przestraszył zone, ten go znalazł,
    > przypierdzielił ale tak nieszczesliwie ze ten zmarł.

    Tak, jak Ty to opisałeś, to ja tu w ogóle nie widzę miejsca na
    rozważania, czy to obrona konieczna, czy nie. Natomiast kluczowe
    znaczenie może mieć przebieg same go spotkania tych dwóch mężczyzn, bo
    jeśli Jackiewicz odnalazł napastnika z zamiarem zwrócenia mu uwagi na
    niestosowność jego zachowania, a tamten zniesmaczony formą, czy nawet
    samym faktem rzucił się na niego, no to spokojnie możemy76 mówić o
    obronie koniecznej.

    Generalnie zagadnienie obrony koniecznej jest platformą do różnych
    dywagacji. Czasem po prostu nie da się ustalić przebiegu wypadków i
    trzeba się z tym pogodzić. Wszelkie niejasności należy tłumaczyć na
    korzyść oskarżonego.