  • Data: 2017-10-09 16:49:46
    Temat: Re: Obrona konieczna - granice. Ex zagajenie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09-10-17 o 15:10, Olin pisze:

    > Mnie tam nie było, ale najwyraźniej prokurator uznał, że jak człowiek leży
    > godzinę nieprzytomny, a już na pewno na mrozie, to nie ma powodu do
    > niepokoju.

    Opieram się na materiale podlinkowanym wyżej. Z tego materiału raczej
    wynika - fakt, że nie bezpośrednio, że DAwid JACKIEWICZ rozpoznawszy
    osobę będącą najprawdopodobniej napastnikiem zatrzymał autobus i
    poprosił o wezwanie Policji. Potem doszło do jakiejś utarczki słownej i
    odepchnięcia Zbigniewa Marchela "(...) Gdy ten człowiek się na mnie
    zamachnął, odruchowo go odepchnąłem, bo groziło mi niebezpieczeństwo.
    Nie zrobiłem tego, by go skrzywdzić, ale żeby się bronić. "

    Sądzę, że w tym autobusie było kilku świadków, a może jakaś kamera. To
    są rzeczy weryfikowalne i nie sądzę, by poseł ściemniał. No to
    zdecydowanie to jest inny kontekst, niż tu próbuje się opisywać, ze
    gonił i pobił. Możemy się jedynie domyślać, że utarczka była związana z
    próbą ucieczki pasażera - nie ważne, czy winnego, czy nie - mógł
    poczekać na Policję. Oczywiście również możemy złożyć, że doszło do
    pyskówki, ale nadal podepchnięcie, to nie samosąd. A faktycznie upadając
    nieszczęśliwie mógł się zabić o glebę.