  • Data: 2017-10-06 15:55:05
    Temat: Re: Obrona konieczna - granice. Ex zagajenie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06-10-17 o 04:17, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 03.10.2017 o 21:27, Robert Tomasik pisze:
    > Z drugiej
    >
    > Dotarła do mnie interesująca informacja, że niejaki prof. P. Kruszyński
    > stwierdził, że prawo do samoobrony jest OK tylko cytuje "sędziowie źle
    > to stosują".

    Z Profesorem nie będę polemizował, tym nie mniej w mojej ocenie
    problemem jest to, że to w ogóle trafia do sądu w sytuacjach, gdy sprawa
    jest oczywista.

    > Dalej: Ponoć Ziobrze chodzi o umarzanie przez prokuratora
    > takich spraw z automatu, aby nie ciągać ofiar napadów po aresztach i
    > sądach.

    Pomijając zwrot "z automatu", który mi się w tym kontekście
    niespecjalnie podoba, to podzielam to stanowisko. Powinna być prawna
    możliwość umorzenia tego na etapie postępowania.