  • 11. Data: 2003-02-28 00:02:07
    Temat: Re: Obcokrajowiec w Polsce /długie/
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Justyna" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:b3lbco$me2$1@news.onet.pl...

    > ale jest artykuł 19 ust 1a:
    > "Do pięcioletniego okresu,

    tak, zgadza się

    > Nie otrzyma. _Musi_ nieprzerwanie przebywac w Polsce 5 lat, jesli chce
    miec
    > zezwolenie na osiedlenie się. Musi spełnic warunki z art. 19, inaczej
    > takiego zezwolenia nie otrzyma... Dopiero po otrzymaniu zezwolenia na
    > osiedlenie sie mozna zastosowac przepisy art. 10 ustawy o obywatelstwie
    > polskim.

    5 lat pobytu + rodzina w Polsce+ zapewnione mieszkanie i utrzymanie- myślę,
    że spełni te warunki.

    Pozdrawiam,
    MArta

  • 12. Data: 2003-02-28 00:36:07
    Od: "kosmosek" <k...@g...pl>

    Normalnie kawa na ławę!!! Dzięki!!!

    Jeszcze jedno... On chce, żeby dziecko miało podwójne obywatelstwo (względy
    rodzinne i kulturowe). Musi jednak lecieć do Tanzanii z synem zanim ukończy
    5 lat (podobno), a syn ma teraz 2,5 roku. Jeżeli poleciałby do Afryki, dajmy
    na to, na 3 miesiące i wrócił, to te 3 miesiące nie przerwałyby mu tego
    pięcioletniego okresu przebywania w Polsce. To musi być ciągłe 5 lat?

    A tak w ogóle to jesteście dziewczyny wspaniałe!
    Prawie miesiąć siedziałem w Necie i tego szukałem. W końcu trafiłem na tę
    grupę i spotkałem Was. Z nieba mi (no i Tanzańczykowi) spadłyście.
    Dzięki!!!

    Pozdrawiam.
    Kosmosek.

  • 13. Data: 2003-02-28 08:47:57
    Od: "Justyna" <j...@o...pl>

    Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Czekaj, czekaj, bo my właśnie o tym dyskutujemy. Stop. To nie jest takie
    > proste.
    (ciach)

    Lepiej bym tego nie ujęła.

    --
    Pozdrawiam,
    Justyna K.

  • 14. Data: 2003-02-28 08:50:11
    Od: "Justyna" <j...@o...pl>

    kosmosek <k...@g...pl> wrote:

    > do Afryki, dajmy na to, na 3 miesiące i wrócił, to te 3 miesiące nie
    > przerwałyby mu tego pięcioletniego okresu przebywania w Polsce. To musi
    > być ciągłe 5 lat?

    Maksymalna przerwa to 2 miesiące... ale wiesz, jeśli ma w tym czasie ważne
    zezwolenie na zamieszkanie, to nie ma takiego problemu, najwyżej paszport
    "zgubi" co by pieczątek nie było... no i w tym czasie powinien gdzieś mieć
    meldunek, taki jak na zezwoleniu.

> [...]
    > Prawie miesiąć siedziałem w Necie i tego szukałem. W końcu trafiłem na tę
    > grupę i spotkałem Was. Z nieba mi (no i Tanzańczykowi) spadłyście.

    No problem. Powodzenia w walce z urzędnikami. W tej materii są wyjątkowo
    upierdliwi a prawo pokopane.

    --
    Pozdrawiam,
    Justyna K.

  • 15. Data: 2003-02-28 15:47:33
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kosmosek" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na to, na 3 miesiące i wrócił, to te 3 miesiące nie przerwałyby mu tego
    > pięcioletniego okresu przebywania w Polsce. To musi być ciągłe 5 lat?

    Zauważam tu jeszcze 1 możliwość, a dokładnie to 2, a nawet 3 ;)
    W ustawie jest mowa o tym, że nie można opuścić kraju na czas dłuższy niż 2
    miesiące, ale
    (1) w roku kalendarzowym. To oznacza, że jeśli by wyjechać na przełomie
    roku, to mogą to być nawet 4 miesiące (ale poza tym w tych 2 latach to już
    nawet na tydzień na wakacje nie będzie wolno wyjechać).
    Oczywiście może Tanzańczyk woli nie wyjeżdżać na Boże Narodzenie z naszego
    pięknego kraju zasypanego śniegiem ;) szczególnie jeśli miałby wtedy
    zostawić tu żonę samą. Dlatego jest też druga opcja, albo jak kto woli dwie
    drugie opcje;)
    (2)
    -jeśli wyjazd jest związany z wykonywaniem obowiązków zawodowych
    /niedookreślone toto/, ale w razie czego dodatkowo można się na to
    powoływać.
    - lub pracowaniem za granicą na podstawie umowy ze swoim, polskim,
    pracodawcą- czyli delegacja do Tanzanii- myślę, że to możnaby załatwić z
    szefem.

> [...]
    > Prawie miesiąć siedziałem w Necie i tego szukałem. W końcu trafiłem na tę
    > grupę i spotkałem Was. Z nieba mi (no i Tanzańczykowi) spadłyście.

    Widocznie lubimy pomagać ;))
    Powodzenia, a w razie wątpliwości pytaj, bo w tych akurat sprawach lepiej
    najpierw zapytać niż coś źle sformułować.
    Pozdrowienia dla Tanzańczyka
    Ps.
    A tak przy okazji- czy od zawarcia ślubu Tanzańczyk dostawał zezwolenia
    również z powodu małżeństwa, czy wyłącznie studiów?

  • 16. Data: 2003-02-28 15:57:39
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > rodzinne i kulturowe). Musi jednak lecieć do Tanzanii z synem zanim
    ukończy
    > 5 lat (podobno), a syn ma teraz 2,5 roku.
    Nie do końca mi się to zgadza. Dziecko Tanzańczyka powinno mieć z automatu
    obywatelstwo tanzańskie. Tak jak dziecko pół-polskie, nawet urodzone na
    drugim końcu świata ma także obywatelstwo polskie i nie da się tego stracić.
    Ale tu myślę, że warto skontaktować się z ich ambasadą, czy konsulatem i
    dokładnie popytać.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 17. Data: 2003-02-28 18:06:15
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marta Wieszczycka wrote:
> [...]
    > drugim końcu świata ma także obywatelstwo polskie i nie da się tego stracić.

    Raczej nie możesz przenosić polskiego prawa do Tanzanii.

    > Ale tu myślę, że warto skontaktować się z ich ambasadą, czy konsulatem i
    > dokładnie popytać.

    To na pewno.

    KG

  • 18. Data: 2003-02-28 20:11:36
    Od: "kosmosek" <k...@g...pl>

    > Pozdrowienia dla Tanzańczyka

    Dzięki, przekażę!!!

    > Ps.
    > A tak przy okazji- czy od zawarcia ślubu Tanzańczyk dostawał zezwolenia
    > również z powodu małżeństwa, czy wyłącznie studiów?

    Będę się z nim widział w niedzielę. O wszystko się go dopytam i Was
    powiadomię.
    Dzięki jeszcze raz.

    Pozdrowiam.
    Kosmosek.

  • 19. Data: 2003-02-28 20:13:30
    Od: "kosmosek" <k...@g...pl>

> [...]
    stracić.
    > Ale tu myślę, że warto skontaktować się z ich ambasadą, czy konsulatem i

    Tak mi mówił. Ale będę się z nim widział w niedzielę, to się dopytam
    dokładnie skąd on to wie.
    Dzięki.

    Pozdrawiam.
    Kosmosek.

  • 20. Data: 2003-02-28 22:29:56
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Raczej nie możesz przenosić polskiego prawa do Tanzanii.
    Nie przenoszę. Zgodnie z moją, może niepełną wiedzą, w krajach afrykańskich
    obowiązuje ius sanguinis. Tak jak w Polsce.
    Ponieważ nie mam pewności, więc odsyłam do ambasady.
    Pozdrawiam,
    MArta