  • 21. Data: 2003-02-28 23:22:40
    Temat: Re: Obcokrajowiec w Polsce /długie/
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Feb 2003, Marta Wieszczycka wrote:
    [...]
    >+ Nie do końca mi się to zgadza. Dziecko Tanzańczyka powinno mieć z automatu
    >+ obywatelstwo tanzańskie.

    A to dlaczego ?? Wcale nie tak daleko są kraje, w których
    o obywatelstwie decyduje np. fakt urodzenia na ich terytorium !

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2003-03-01 18:49:47
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Fri, 28 Feb 2003, Marta Wieszczycka wrote:
    > [...]
    >
    > A to dlaczego ?? Wcale nie tak daleko są kraje, w których
    > o obywatelstwie decyduje np. fakt urodzenia na ich terytorium !
    W jednych obowiązuje ius sanguinis, w innych ius soli. Rzecz w tym, że o ius
    soli słyszałam wyłącznie w odniesieniu do USA i niektórych krajów Ameryki
    Łacińskiej. Oczywiście czasem drugi system jest stosowany uzupełniająco.
    Nawet w Polsce w wyjątkowych wypadkach stosowane jest ius soli.
    Wyraziłam wątpliwość i tyle. Dodam, że nigdy nie uważałam się za
    specjalistkę od tanzańskiego prawa ;)
    Pozdrawiam,
    Marta

  • 23. Data: 2003-03-02 21:15:41
    Temat: Obcokrajowiec w Polsce II
    Od: "kosmosek" <p...@d...priv>

    > stracić.

    No cóż... To znowu ja. Witam.

    Widziałem się z Murzynem i stwierdził, że "chyba na pewno" musi lecieć z
    synem do Tanzanii, ale dowie się w konsulacie.
    W ogóle jest zszokowany taką bezinteresowną pomocą i pytał się mnie, czy na
    pewno za to nic nie płacę :).
    Dziękujemy Wam już wspólnie.

    Pozdrawiam.
    Kosmosek.

  • 24. Data: 2003-03-02 21:19:27
    Od: "kosmosek" <p...@d...priv>

    Witam.
    No właśnie. Chyba popełnił błąd. Jest żonaty od 3 lat ale dopiero od
    niecałego roku dostaje kartę czasowego pobytu ze względu na małżeństwo.
    Wcześniej brał wizę na studia.
    Tanzańczyk dziękuje za tak rzetekne info i pozdrowienia.
    Również pozdrawia do czego i ja się podłączam.

    Kosmosek.

  • 25. Data: 2003-03-02 22:15:49
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kosmosek" <p...@d...priv> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wcześniej brał wizę na studia.
    > Tanzańczyk dziękuje za tak rzetekne info i pozdrowienia.
    > Również pozdrawia do czego i ja się podłączam.
    Szkoda. Ale i tak teraz mają być jakieś zmiany ustawy o obywatelstwie.
    Trzeba będzie je śledzić. Może akurat jego sytuację poprawią? Tak czy
    inaczej, na korzyść Tanzańczyka coraz bardziej przemawia to, że mieszka tu
    od lat, ma dziecko i małżeństwo z coraz poważniejszym stażem.
    Pozdrawiam,
    Marta

  • 26. Data: 2003-03-02 22:19:46
    Temat: Re: Obcokrajowiec w Polsce II
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > W ogóle jest zszokowany taką bezinteresowną pomocą i pytał się mnie, czy
    na
    > pewno za to nic nie płacę :).
    :)))))))))
    Mam nadzieję, że udało nam się zrównoważyć bilans z równie bezinteresowną
    niechęcią, z jaką zapewne też się spotkał.
    Pozdrawiam Was,
    MArta

  • 27. Data: 2003-03-03 20:38:50
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    stracić.
    > Ale tu myślę, że warto skontaktować się z ich ambasadą, czy konsulatem i

    Witajcie
    NIe do końca tak. Obecnie jest to bardziej automatyczne, to fakt ale o tym
    czy jest obywatelem RP czy nie dziecko samo decyduję w jakimś tam okresie
    gdy osiąga pełnoletność o ile wcześniej nie zrobili tego rodzice. Wcześniej
    obligatoryjnie trzeba było się określić w ciągu 3 miesięcy od urodzenia
    dziecka, teraz można i póżniej.
    Wiem to z autopsji.
    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej
    PS. Co do Tanzani to nie wiem czy tam działa prawo krwi czy ziemi. W
    Europie raczej krwi w Amerykach raczej ziemi tak więc ...