  • 1. Data: 2003-02-27 08:11:08
    Temat: alkohol w pracy
    Od: "wisia" <m...@p...onet.pl>

    Pracownik zostal przylapany w pracy w stanie wskazujacym. Czy nalezy, w celu
    potwierdzenia, zadac od niego zgody na badanie przy pomocy alkomatu,czy bez
    pytania wzywac np policje, czy tez wystarczy notatka z zajscia i
    oswiadczenie dwoch swiadkow, ze gosciu byl ewidentnie na fleku? Chodzi o
    konsekwencje tego czynu , z wylotem z pracy wlacznie i sprawe odwolywania
    sie pracownika, ktory twierdzi, ze wcale nie byl pod wplywem alkoholu.....,
    a badania nie bylo.

    pozdro
    wisia

  • 2. Data: 2003-02-27 10:50:00
    Temat: Re: alkohol w pracy
    Od: "wisia" <m...@p...onet.pl>

    moze ktos cos jednak podpowie mi jak w temacie

    hm? :))

    dzieki :)
    wisia

  • 3. Data: 2003-02-27 16:47:59
    Od: "imax" <i...@c...wp.pl>

    Użytkownik "wisia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > moze ktos cos jednak podpowie mi jak w temacie

    IMHO to zależy od tego co masz zapisane w umowie o pracę

  • 4. Data: 2003-02-27 17:11:53
    Od: Zdzisław <s...@p...wp.pl>

    W dniu Thu, 27 Feb 2003 09:11:08 +0100, "wisia"
    <m...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    >sie pracownika, ktory twierdzi, ze wcale nie byl pod wplywem alkoholu.....,
    1. Należalo zażądać podania się badaniu alkomatem,
    2. Wszystko w obecności świadków
    3. W przypadku niepodania się badaniu, nalezało zażadać od pracownika
    dowody, że jest trzeźwy.
    4. Wezwać policje.
    5. Dowieść na bacdanie krwi.
    6. Sporządzić notatkę i zwolnic pracownika z Art. 52. § 1. Pracodawca
    może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika w
    razie:

    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski

  • 5. Data: 2003-02-27 21:29:12
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Zdzisław" <s...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > 4. Wezwać policje.

    A co ma policja do kodeksu pracy?

    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2003-02-27 22:06:43
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > sie pracownika, ktory twierdzi, ze wcale nie byl pod wplywem alkoholu.....,

    Znalazłem dość ciekawy wyrok w podobnej sprawie, uzasadnienie jest długie więc
    przesyłam na priv.

    Ciacho

  • 7. Data: 2003-02-27 23:24:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Feb 2003 c...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ Znalazłem dość ciekawy wyrok w podobnej sprawie, uzasadnienie jest długie więc
    >+ przesyłam na priv.

    Jak możesz to daj do poczytania... :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-02-28 01:51:46
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <m...@4...com>, Zdzisław wrote:
    > 3. W przypadku niepodania się badaniu, nalezało zażadać od pracownika
    > dowody, że jest trzeźwy.

    Na jakiej podstawie?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2003-02-28 05:17:13
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Jak możesz to daj do poczytania... :)

    a przynajmniej nie każ każdemu szukać :)

    KG

  • 10. Data: 2003-02-28 06:53:57
    Od: "wisia" <m...@p...onet.pl>

    > 1. Należalo zażądać podania się badaniu alkomatem,

    zgadzam sie

    > 2. Wszystko w obecności świadków

    tez sie zgadzam

    > 3. W przypadku niepodania się badaniu, nalezało zażadać od pracownika
    > dowody, że jest trzeźwy.

    ??? - mysle, ze w tym wypadku lepsze jest sporzadzenie notatki,
    zaproponowanie podpisania pracownikowi zgody na badanie alkomatem i jesli
    takiej zgody nie wyraza , odnotowanie tego w notatce, sformuowaniem typu
    "odmowil podpisania zgody na badanie alkomatem" , notatka musi byc podpisana
    przed swiadkow zdarzenia

    > 4. Wezwać policje.

    no i tu sie zaczyna kolomyja - jesli pracownik jest grzeczny, nie awanturuje
    sie, tylko nie wyraza zgody na badanie to policja w jakim celu? i co moze?
    przeciez go nie zmusi...

    > 5. Dowieść na bacdanie krwi.

    zwiazac sznurkiem i wrzucic do samochodu?

> [...]
    > razie:
    >
    > 1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków

    tu sie zgadzam i wydaje mi sie ze notatka opisana wyzej jest dostatecznym
    dowodem w sprawie

    > Z poważaniem:
    > Zdzisław Sokołowski

    pozdrawiam