  • 21. Data: 2011-09-06 07:38:49
    Temat: Re: [OT] Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-09-06 08:56, Rychu wrote:
    > OT.
    > Co jest złego w tym "PzA"? [...]

    Duży jesteś a nie wiesz.
    Jak coś jest narzucone, to jest automatycznie zuuułeeee.
    My Polacy chyba wysysamy takie podejście razem z mlekiem matki.

    A tak na poważnie to płatności przez PZA (chyba) generują jakieś
    problemy w przypadku "niemania" kasy i przekroczenia limitu zwolnienia
    (nie są wpłatą klienta na rachunek bankowy sprzedawcy i/lub nie można
    jednoznacznie wpłaty powiązać z transakcją). Ale tematu nie analizowałem
    bo mnie nie dotyczy.

    Piotrek

  • 22. Data: 2011-09-06 07:43:42
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Rychu napisał:

    > Co jest złego w tym "PzA"? Ja sam zachęcam klientów, żeby z tego
    > korzystali. Dostaje potwierdzenie na maila i od razu mogę wysłać
    > towar. Korzystam z tego, bo jest to najwygodniejsza forma zapłaty.
    > - Nie muszę sprawdzać rachunku kilka razy dziennie

    Ja też nie muszę, wystarczy 3 razy dziennie jak wpływają przelewy albo
    raz dziennie jak przygotowuję wysyłki

    > i zastanawiać się, który przelew do którego towaru,
    > - nie muszę wyliczać czy kupujący prawidłowo "wyliczył" koszty dostawy,
    no to nie licz, kupujący może i tak sam wpisać dowolną kwotę dostawy,
    ale to twoja strata

    > - nie muszę liczyć wartości i dostawy przy kilku towarach,
    jw. z uwzględnieniem tego że przy jednej aukcji allegro jeszcze
    poprawnie liczy koszty to przy wielu głupieje i wstawia z dowolnej
    aukcji bez uwzględniania ilości

    > - pieniądze automatycznie przelewają się na konto,
    zazwyczaj tak, jednak często po 2 dniach muszę przypomina się allegro i
    potem magicznie po paru minutach wpływają

    dodając do tego ze przez jakiś czas wartości były w hrywnach, ostatnio
    wartości w powiadomieniach nie zgadzały się z wpłaconymi itd..
    jakieś 2tygodnie temu wogle nie było powiadomień a jedynie goła kwota
    wpłaty sumarycznej i informacja że nie można powiązać ze sprzedażami, za
    to 2 dni później do innych wpłat były te sprzedaże dodawane,...

    > ogólnie widzę w tej usłudze same plusy.

    ja tak samo, same ++, tylko że ja widzę zarówno te plusy dodatnie jak i
    te plusy ujemne :-)

    > Niekorzystna jest jedynie dla kogoś, kto wystawia jakąś usługę np.
    > pranie dywanów, jako kup teraz w cenie 1 zł i ktoś klika "kup teraz".
    > Już mi się zdarzało parę razy spotykać takie aukcje, np.
    > "Rower za 300 zł", a potem w opisie "cena dotyczy jedynie widelca,
    > cały rower kosztuje 3000 zł, kupując widelec kupujesz też cały rower".
    > No i potem taki ściemniacz nie może oszukać allegro na prowizji
    > i zgarnąć sobie 3000 na rachunek. Nie uważam tego za nic złego.

    Oszustom ten system nie przeszkadza, a nawet im sprzyja bo wszelkie
    reklamacje wpłat są utrudnione i tak naprawdę nie wiadomo kto ma
    pieniądze kupującego

    Tak naprawdę to chodzi przede wszystkim o przymus korzystania z tego
    systemu, brak jakiejkolwiek umowy z pośrednikiem finansowych który NIE
    JEST BANKIEM.

  • 23. Data: 2011-09-06 08:01:36
    Temat: Re: Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 02:11:44 +0200, Maciek napisał(a):

    > Zdaje się, że w tym przypadku sprzedający po prostu nie umożliwia
    > zapłaty przelewem. Odbiór osobisty i za pobraniem zwyczajnie wykluczają
    > PzA

    No więc nieprawdą jest, że PzA jest obowiązkowe ;-)

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 24. Data: 2011-09-06 08:21:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Sep 2011, Olgierd wrote:

    > Podobnie jak przymus dostarczenia towaru ;-)

    Przymus dostarczenia towaru wynika z definicji umowy :P,
    zaś przymus konkretnej formy płatności jest zarezerwowany
    dla urządzania przez państwo ;)

    > BTW sprzedający na Allegro nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22(1)
    > kc!

    A z czego wyczytałeś, że ja mam jakiekolwiek "konsumenckie"
    elementy na uwadze?
    Jeden jedyny składnik który IMO powoduje iż roszczenia wobec
    allegro mają (jakieś) podstawy to fakt, że allegro jest
    faktycznym monopolistą.
    A to z "konsumenckością" nie ma *nic* wspólnego.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2011-09-06 08:26:54
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Rychu" napisał w wiadomości grup
    > Co jest złego w tym "PzA"? Ja sam zachęcam klientów, żeby z tego
    > korzystali. Dostaje potwierdzenie na maila i od razu mogę wysłać
    > towar. Korzystam z tego, bo jest to najwygodniejsza forma zapłaty.

    Chyba tobie.

    > - Nie muszę sprawdzać rachunku kilka razy dziennie

    Wystarczy patrzeć kilka minut po sesjach elixiru

    > i zastanawiać się, który przelew do którego towaru,

    to wymagaj w tytule przelewu numer i tytuł aukcji + nick (ja zawsze tak
    przelewam)

    - nie muszę wyliczać czy kupujący prawidłowo "wyliczył" koszty dostawy,

    > Faktycznie skomplikowane. Pewnie zwolniłeś księgową, bo już jest łatwiej
    > Dodatkowo możesz naciągać ludzi. Dam przykład (jaki miałem). Było wyraźnie
    > napisane: Koszt wysyłki 8zł za jedną sztukę. Przy dodatkowej liczbie towaru +1
    > zł (2 szt - 9 zł, 3 szt.-10 zł itp).
    Kupiłem 2 sztuki i co? W PzA koszt wysyłki 16 zł (myślał, że nie zauważę).

    > - nie muszę liczyć wartości i dostawy przy kilku towarach,

    Kup kalkulator, albo licz w excelu.

    > - pieniądze automatycznie przelewają się na konto,

    Jak ktoś ci przelewa na konto to samo się nie przelewa, tylko idziesz do banku?

  • 26. Data: 2011-09-06 08:28:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości grup
    > No więc nieprawdą jest, że PzA jest obowiązkowe ;-)

    Co jak ktoś nie może mieć OO, ani nie chce wysyłać za pobraniem (drożej). Jest
    zmuszony do PzA.

  • 27. Data: 2011-09-06 08:30:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Sep 2011, Andrzej Lawa wrote:

    > W sumie zastanawiam się, czy sprzedawanie czegoś, czego się jeszcze nie ma na
    > stanie, to czasem nie podpadnie pod zainteresowanie Urzędu Skarbowego ;->

    Nie, bo "sprzedaż" w rozumieniu KC to jest umowa w której sprzedawca
    *zobowiązuje się* do przekazania przedmiotu umowy, skąd go weźmie
    ani kupującego ani państwa nie obchodzi[1] (przynajmniej dopóty,
    dopóki w umowie nie ma ani zastrzeżenia iż "towar jest na stanie"
    ani sprzedawca nie ujawnia że pozyska towar z nielegalnych źródeł).
    Za to dla VAT, co US mogłoby zainteresować, pojęcie "sprzedaży"
    jest odmienne, i w pierwszym przybliżeniu pokrywa się z "wydaniem",
    a nie z zawarciem umowy, z zastrzeżeniem iż istnieje przepis
    regulujący "sprzedaż pośrednią" (sprzedawca poleca swojemu dostawcy
    dostarczyć towar wprost do klienta końcowego).
    Jedyne czego zrobić nie wolno, to *wystawić faktury* przed datą
    możliwego "wydania", czyli np. przed otrzymaniem towaru (jeśli
    to sprzedawca go wysyła).
    To tak w skrócie - jak terminy na papierkach są prawidłowe, nie
    ma jak się przyczepić ze strony podatków :D
    Ewenetualne wątpliwości biorą się wyłącznie z tego, że "sprzedaż"
    w rozumieniu KC, ustawy o VAT oraz kwalifikacji do podatku dochodowego
    to są trzy różne definicje, określane tym samym słowem :)
    (przypomnę, że ustawowych różnych definicji "działalności gospodarczej"
    jest coś z siedem czy osiem, więc "sprzedaż" to pryszcz ;))

    [1] przypomnę taki sławny wyrok, "allegrowy", kiedy to sprzedawca
    usiłował się wykpić ze sprzedaży z "aukcji od złotówki" twierdząc
    przed sądem iż "przedmiotu umowy nie ma, on tylko chciał
    sprawdzić za ile by taki samochód dało się sprzedać".
    Sąd mu powiedział że to już jego sprawa - zobowiązał się do
    sprzedaży, to ma sprzedać, może sobie kupić skoro sprzedawał
    coś czego nie ma :|

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2011-09-06 09:16:02
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-05 21:04, Andrzej Lawa pisze:

    > W sumie zastanawiam się, czy sprzedawanie czegoś, czego się jeszcze nie
    > ma na stanie, to czasem nie podpadnie pod zainteresowanie Urzędu
    > Skarbowego ;->

    to juz nawet nie o to chodzi, jak sprzedam cos w czwartek wieczorem badz
    w piatek rano to zobacze kase u mnie wponiedzialek po poludniu.
    Czesto bywa tak ze sa rachunki do zaplacenia i takie opoznienia bola,
    jednoczesnie allegro zabrania namawiania klientow do placenia na
    rachunek bezposrednio z opisaniem przyczyny (dluzszy przeplyw gotowki) a
    to juz kurestwo.

    P.
    --
    z magazynem</a>

  • 29. Data: 2011-09-06 09:20:39
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    > Hm... chyba się rozpędziłem, odszczekuję!
    > Żeby jasność była - IMVHO przymus (dla sprzedającego!) nadal
    > pozostaje przymusem, a nie dobrowolnym rozwiązaniem.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    z jednoczesnym zabronieniem namawiania klientow wplacania na rachunek
    bankowy, z podaniem przyczyny - dluzszy przeplyw gotowki - bo jak
    tlumacza debilnie dyskredytuje placacych przez pza. (tu juz moim zdaniem
    UKOIK powinien sie przyczepic)

    Do tego dochodzi ukrycie wiadomosci od sprzedajacego (kiedys byla
    widoczna odrazu po zakupie ) no i najwiekszym kurestwem jest - co druga,
    trzecia osoba chcaca zaplacic normalnym przelewem sie na to lapie - jest
    w formach platnosci na koncu pozostawienie przelew bankowy z rysunkiem
    przelewu (ten przelew idzie na konto pza normalnym eliksirem a dopiero
    pozniej moze byc wyplaco0ny (kolejne do 3 dni roboczych), a dopiero
    gdzies tam dalej bez ikonki niezauwazalne przelew bankowy po za place z
    allegro.

    Wiec nawet jak ktos nie hcce zaplacic przez place z allegro to poprzez
    wprowadzenie wblad przeze allegro tak naprawde puszcza taki przelew.

  • 30. Data: 2011-09-06 09:21:34
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-05 21:54, Olgierd pisze:

    > Podobnie jak przymus dostarczenia towaru ;-)
    >
    > BTW sprzedający na Allegro nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22(1)
    > kc!

    BYWA, na allegro nie tylko firmy sprzedaja.