  • 1. Data: 2004-06-29 09:31:11
    Temat: Nowe Służby Inwigilacji Obywateli.
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    W piątek 25 czerwca wyjechałem sobie ze Świebodzina (lubuskie) krajową
    dwójką do Konina. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przy tyrasie po
    mojej lewej stronie (na nitce dla jadących z przeciwka) stoi radiowóz i
    kilku "kominiarzy" ubranych na czarno z zielonymi odblaskowymi kamizelkam.
    Myślę sobie - obława na jakiegoś bandziora. ale policjanci siedzieli sobie w
    radiowozie, a ci, którzy zgarniali masowo auta osobowe na pobocze to...
    SŁUŻBA CELNA I KONTROLA SKARBOWA. trochę mnei zastanowiło: służba celna
    kontoluje osobówki? I jeszcze skarbówka? Jadę dalej. jakieś 5 km dalej na
    nitce doPoznania kolejna obława. Lizakiem machał palant w kamizelce
    "kontrola skarbowa" i zgarniał osobówki na pobocze, TIRy jechały dalej.
    zagrodzili pachołkami teren przy trasie, zatrzymali ok. 50 aut jednorazowo
    i... wywalali wszystko z samochodu, z toreb, bagaży... ot tak, zwykła
    kontrola. Co mam, po co i tyle gaci jak jadę na weekend itd. Trwało to ok
    1,5 godz, bo panom kominiarzom z Kontroli Skarbowej sie nie śpieszyło. Na
    wiosce, w której się to odbywało zrobił sie szum i zbiegowisko jak w cyrku
    oglądało poniżanych podróżnych, którym palant ubrany jak antyterrorysta
    wyciąga plecak z auta , otwiera i wysypuje wszystko na trawnik. po ok 2
    godzinach pojechałem dalej. 20 km przed Pniewami nad drogą w powietrzu wisi
    sobie śmigowiec.
    Cały czas myślałem sobie że może mają jakiś cynk o przemycie?
    Ale jeśli tak, to dlaczego sprawdzali przypadkowe auta?
    Wczoraj dowiedziałem się, że nie, to po prostu nowe uprawnienia służby
    Kontroli Celnej i skarbowej. Mają nowe wyposażenie (jak wczoraj podało TV4)
    jak antyterroryści, i uprawnienia do kontrolowania wszystkiego i wszystkich.
    OT nowe organa inwigilacji obywateli. podobno mają służyć "rozwalaniu
    grubych ryb". Pokazali więc co mogą, poniżyli paru obywateli, na nasz koszt,
    bo akcja była imponująca. Kilkadziesiąt osób, poblokowana krajowa dwójka,
    śmigłowce, policja, karabinierzy...
    OT Haussnerowakie oszczędności.
    Tak na marginesie, czy mam obowiązek zatrzymywać się jeśli lizakem macha
    jakaś Kontrola Skarbowa?

  • 2. Data: 2004-06-29 09:50:54
    Temat: Re: Nowe Służby Inwigilacji Obywateli.
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    Użytkownik "remeeq" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > śmigłowce, policja, karabinierzy...
    > OT Haussnerowakie oszczędności.
    > Tak na marginesie, czy mam obowiązek zatrzymywać się jeśli lizakem macha

    a byles kiedyś we Włoszech?

  • 3. Data: 2004-06-29 09:55:22
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik remeeq napisał:

    > Tak na marginesie, czy mam obowiązek zatrzymywać się jeśli lizakem macha
    > jakaś Kontrola Skarbowa?

    Cóż ... w dupach się naszym rządzącym poprzewracało ... a do twego
    finalnego pytania:

    Prawo o ruchu drogowym:

    Dział II
    Ruch drogowy
    Rozdział I
    Zasady ogólne:

    Art. 6. 1. Polecenia lub sygnały może dawać uczestnikowi ruchu lub
    innej osobie znajdującej się na drodze:

    3b) umundurowany inspektor kontroli skarbowej lub funkcjonariusz celny;

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 4. Data: 2004-06-29 10:08:50
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Galis" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a byles kiedyś we Włoszech?

    A umiesz cytowac ?

  • 5. Data: 2004-06-29 10:36:45
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    > A umiesz cytowac ?

    a dlaczego żaba ma loki?

  • 6. Data: 2004-06-29 11:38:46
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <r...@o...pl> napisal(a):
    > Cały czas myślałem sobie że może mają jakiś cynk o przemycie?
    > Ale jeśli tak, to dlaczego sprawdzali przypadkowe auta?

    No niestety - coś muszą robić teraz. Podejrzewam, że pewnej części
    celników dano zatrudnienie w kontroli skarbowej. Coś oni wszyscy muszą
    robić, granic celnych mamy sporo mniej... Ale przeszukiwanie
    przypadkowych samochodów to po prostu chamstwo.

    Ja bym po prostu nie odpowiadał na pytania - co mi zrobią? Zaaresztują
    za posiadanie rzeczy osobistego użytku? Jeśli alkohol/fajki mają akcyzę lub
    są zza granicy i w ilości dozwolonej, to też nic nie zrobią. Więc co? Nic.
    W ogóle, nie wiem, co oni chcą znaleźć podczas takich kontroli.
    Narkotyki, broń maszynową, walizkowe ładunki jądrowe i plany ataku na
    Amerykańskiego Szatana zostawiam na ogół w domu i nie wożę ich ze sobą,
    więc to odpada. ;-) Nie no, serio - co jest celem takich przeszukań? Bo
    niespecjalnie taki widzę.

    A tak swoją drogą - czy jeśli mi wyrzucą rzeczy na asfalt z fury, to
    mają je obowiązek powkładać? Co zrobić, jeśli coś uszkodzą, zniszczą,
    pobrudzą?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 7. Data: 2004-06-29 12:26:37
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > (..) Nie no, serio - co jest celem takich przeszukań? Bo
    > niespecjalnie taki widzę.
    (..)

    Jak to nie?
    Arogancka demonstracja siły, zastraszenie i czytelne przesłanie,
    że lepiej trzymać z właściwymi ludźmi.
    Przecież wiadomo, że chłopcy z kontroli skarbowej w kominiarkach
    i z kałachami nie odwiedzą panów Łapińskiego, Neumana,
    Millera i żadnego innego z ferajny.

    Pix

  • 8. Data: 2004-06-29 14:28:58
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Galis" <g...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cbrgl6$lg6$1@atlantis.news.tpi.pl

    > a dlaczego żaba ma loki?

    Jesteś idiota czy "już tak masz".?

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Siła kobiet nie tkwi w tym co mówią,

  • 9. Data: 2004-06-29 21:02:24
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]

    > 1,5 godz, bo panom kominiarzom z Kontroli Skarbowej sie nie śpieszyło. Na

    Zaraz... jakie wywalali ??? Czy aby przeszukać bagażnik to nie musi
    zaistnieć UZASADNIONE podejrzenie PRZESTĘPSTWA ???
    Czy aby zobaczyć co mam w kieszeniach to nie muszą mnie najpierw formalnie
    zatrzymać (nie w samochodzie) ?
    Chyba za długo miałem ten sen zimowy :)

    Chyba trzeba się postarać o azyl na Ukrainie :)

    pozdr.

  • 10. Data: 2004-06-30 09:11:25
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Galis" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "remeeq" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > po
    Na
    > wisi
    > TV4)
    > wszystkich.
    > koszt,
    > >

    > a byles kiedyś we Włoszech?
    >

    > taaa. w Milano. Mnóstwo carabinieri w cinquecento. No i co z tego? To
    zwykła policja.