  • 1. Data: 2004-06-29 09:50:03
    Temat: Kolejna Umowa zlecenie, stosunek pracy, a nowe przepisy..
    Od: Papik <p...@a...net>

    Witam.
    Jak to teraz jest z tymi umowami zlecenie w swietlenowego prawa?
    Pracuje w pewnej firmie od 2,5 roku (stale godziny pracy, w miejscu wskazanym,
    wyplata przelewem na konto). Co pol roku dostaje nowa
    umowe zlecenie do podpisania a moje prosby o stala umowe sa po prostu
    ignorowane (mam chyba 2 maile w tej sprawie).
    Od Lipca znowu maja mi wreczyc kolejna umowe zlecenie. (lub podziekuja)
    Moga, czy nie moga, a moze musza juz mnie zatrudnic na stale (lub zatrudnic
    kolejnego jelenia)...

    Pytam na wypadek, gdybym po powrocie z urlopu 14 dniowego nie dostal zadnej
    umowy... (od 01.07 ide na urlop "na gebe")..

    Wszelkie wskazowki mile widziane :) Licze na Was ;)

    --
    * zycie zaczyna sie po 30. ale tez przed 30. moze sie skonczyc *
    GG: 70701

  • 2. Data: 2004-06-29 12:00:20
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Jak to teraz jest z tymi umowami zlecenie w swietlenowego prawa?

    Umowa zlecenie nie jest umową o pracę i może być przedłużana na czas
    określony nieograniczoną ilość razy.

> [...]
    > umowe zlecenie do podpisania a moje prosby o stala umowe sa po prostu
    > ignorowane (mam chyba 2 maile w tej sprawie).

    Jeśli uważasz, że pracujesz tak, jak na podstawie umowy o pracę, to możesz
    wystąpić do sądu z wnioskiem o stwierdzenie istnienia stosunku pracy (polecam
    art. 22 kodeksu pracy).

    > Od Lipca znowu maja mi wreczyc kolejna umowe zlecenie. (lub podziekuja)
    > Moga, czy nie moga, a moze musza juz mnie zatrudnic na stale (lub zatrudnic
    > kolejnego jelenia)...

    Tak zwana "umowa zlecenie" może być rozwiązana przez każdą stronę, w każdym
    czasie. Nikt nikogo nie musi "zatrudniać".

    > Pytam na wypadek, gdybym po powrocie z urlopu 14 dniowego nie dostal zadnej
    > umowy... (od 01.07 ide na urlop "na gebe")..

    To nie jest urlop, tylko przerwa w wykonywaniu zlecenia.

    > Wszelkie wskazowki mile widziane :) Licze na Was ;)

    Poszukać nowej pracy :)

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2004-06-29 14:19:13
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia 29 Jun 2004 14:00:20 +0200, Liwiusz napisał/napisała:
    > Umowa zlecenie nie jest umową o pracę i może być przedłużana na czas
    > określony nieograniczoną ilość razy.

    A nie jest tak,ze 3 umowa zlecenie automatycznie przechodzi jako umowa o
    prace? :(

    > Jeśli uważasz, że pracujesz tak, jak na podstawie umowy o pracę, to możesz
    > wystąpić do sądu z wnioskiem o stwierdzenie istnienia stosunku pracy (polecam
    > art. 22 kodeksu pracy).

    To jak znajde sobie inna prace ;) Dzieki!

    > To nie jest urlop, tylko przerwa w wykonywaniu zlecenia.

    Teoretycznie ale wyplate powinienem dostac za caly miesiac :>

    > Poszukać nowej pracy :)

    za kiepski ze mnie "specjalista" ale sie nie poddaje :)

  • 4. Data: 2004-06-30 08:28:29
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > A nie jest tak,ze 3 umowa zlecenie automatycznie przechodzi jako umowa o
    > prace? :(

    Trzecia umowa zlecenie nie przechodzi ani w umowę o pracę, ani w kolejną
    umowę zlecenie.

    > Teoretycznie ale wyplate powinienem dostac za caly miesiac :>

    Jeśli przy umowie zleceniu pracodawca płaci Ci za urlop, to tym łatwiej Ci
    będzie wykazać, że w rzeczywistości istnieje między wami stosunek pracy.
    Faktycznie, procesować się można jak już jest wszystko jedno, np. jak już
    będziesz chciał zmienić pracę.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 5. Data: 2004-06-30 11:13:15
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia 30 Jun 2004 10:28:29 +0200, Liwiusz napisał/napisała:
    > Trzecia umowa zlecenie nie przechodzi ani w umowę o pracę, ani w kolejną
    > umowę zlecenie.

    To w co przechodzi ? Czy w nic nie przechodzi i jest nadal umowa zlecenie :)
    Jakos niewyraznie zrozumialem ;/

> [...]
    > Faktycznie, procesować się można jak już jest wszystko jedno, np. jak już

    jak nie zaplaci to tez pojde, bo umowa byla ustna pomiedzy mna a szefem, ze
    pracuje na papierku jako umowa a w rzeczywistosci jak na etat.
    Ale chyba szanse bede mial mniejsze ;)

  • 6. Data: 2004-06-30 11:50:00
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..

    > To w co przechodzi ? Czy w nic nie przechodzi i jest nadal umowa zlecenie
    :)
    > Jakos niewyraznie zrozumialem ;/

    Umowa zlecenie jest umową cywilnoprawną i nie podlega regulacji wg przepisów
    KP. Umowami o pracę są umowy: "na czas określony", "na czas nieokreślony",
    "na okres próbny", "na okres nieobecności innego pracownika (zastępstwo)"
    lub "na czas wykonywania okreslonej pracy".... Natomiast umowa zlecenie i
    umowa o dzieło należą do kategorii umów właśnie cywilnoprawnych, a to jest z
    innej beczki.

    > jak nie zaplaci to tez pojde, bo umowa byla ustna pomiedzy mna a szefem,
    ze
    > pracuje na papierku jako umowa a w rzeczywistosci jak na etat.
    > Ale chyba szanse bede mial mniejsze ;)

    tym bardziej masz większe szanse, bo umowa powinna być potwierdzona na
    piśmie w ciągu 7 dni........a ustalenie istnienia stosunku pracy wydaje mi
    się nie będzie trudne w twoim przypadku

  • 7. Data: 2004-06-30 17:06:24
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Wed, 30 Jun 2004 13:50:00 +0200, bella napisał/napisała:
> [...]
    > umowa o dzieło należą do kategorii umów właśnie cywilnoprawnych, a to jest z

    swietnie, dzieki juz wiem :D

    > tym bardziej masz większe szanse, bo umowa powinna być potwierdzona na
    > piśmie w ciągu 7 dni........a ustalenie istnienia stosunku pracy wydaje mi
    > się nie będzie trudne w twoim przypadku

    dzieki :)