  • 1. Data: 2004-06-29 08:42:40
    Temat: Czy zarządca nieruchomości może....?
    Od: "martiN" <v...@v...pl>

    Czy zarządca nieruchomości, w tym przypadku chodzi o budynek TBS, czyli
    mieszkania nie do końca własnościowe (wkład partycypacji lokatora w kosztach
    budowy etc. 30%-wartości mieszkania), z powodu zaległości czynszowych może
    zgodnie z prawem(!) odciąć media w postaci:
    1)woda zimna
    2)woda ciepła
    3)telewizja kablowa (podpisana odrębna umowa z dostawcą usługi)
    4)telefon (j.w.)
    Czy w przypadku pkt 1 i 2 nie istnieje zagrożenie powstania epidemii, czy
    czegoś podobnego (może to śmieszne, ale jak to się ma do przepisów
    BHP/Sanepid etc) ?
    Jaka jest podstawa prawna, czy można gdzieś się odwołać/skarżyć, gdy
    zaistnieje taka sytuacja?
    Przeglądałem archwum, ale nie odnalazłem żadnej konkretnej odpowiedzi. Z
    góry dziękuję za info, zależy mi na odpowiedzi, gdyż dla wielu moich
    znajomych ten problem jest wielce dyskusyjny, chociażby z powodu, że
    niektórzy mają zaległości czynszowe w mieszkaniach spółdzielczych rzędu
    kilku tysięcy i nikt im nie odcina mediów. Zdaję sobie sprawę z tego iż
    należy płacić wszelkie zobowiązania finansowe, tę sytuację przedstawiam
    jedynie jako hipotetyczną.
    Dziękuję