  • 411. Data: 2023-02-13 12:31:41
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Feb 2023 11:38:17 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Nie czuję się tu specjalistą. Pamiętam, ze omawiając wówczas sprawę w
    > gronie mądrych ludzi padł właśnie argument, ze na dobrą sprawę tego się
    > wykryć nie da.

    Ja tez nie specjalista, ale wydaje mi się, że sie da.
    Musi byc stężenie tego potasu tak wysokie, ze organizm
    przestanie działać. Co powinna zwykla analiza krwi wykryc,
    tzn "elektrolitów".

    Tylko ... nawet jak wykryjesz, to nie wiadomo kto podal.
    A moze nikt nie podał, tylko organizm sam do tego doszedl.

    Nawiasem mowiac - google na kopii strony pokazuje
    LD50 117 mg/kg (mysz, dożylnie)

    A ze strony ktos te informacje usunął
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Chlorek_potasu

    po angielsku
    LD50 2600 mg/kg (oral, rat)

    spora rozbieznosc ... no to moze po smierci rozejdzie sie z krwi do
    reszty organizmu, i bedzie "lekko podwyzszony poziom".

    J.

  • 412. Data: 2023-02-13 12:39:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Feb 2023 11:31:00 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Bo nie da. Zabójstwo jest przestępstwem umyślnym. Czy sądzisz, ze jakby
    > "operatorowi tasera" przyszło do głowy, ze zabije, to by go użył? Użył,
    > bo był przekonany, że nie bedzie żadnego skutku - wyszło, jak wiemy.

    Sam zmarl :-(

    KK zna jeszcze "niebezpieczne narzedzie" i "zamiar ewentualny".
    A Policjanci to tacy durnie, ze nie słyszeli o smiertelnych ofiarach
    tasera? Na szkoleniu nic nie mówią na ten temat?
    Czynników zagrożenia nie wymieniają?

    Wiec nieuzasadnione użycie tasera wobec osoby, co do ktorej sie nie
    sprawdziło czy te czynniki nie zachodzą, to co to jest prawnie?

    Bo na mój gust, to narażenie życia, a w przypadku smierci,
    to zabójstwo z zamiarem ewentualnym pasuje.

    J.

  • 413. Data: 2023-02-13 12:51:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Feb 2023 11:28:27 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Mylisz - moim zdaniem. W wypadku śmierci łóżeczkowej, jeśli lekarz nie
    > wystawi karty zgonu też by trzeba prowadzić postępowanie karne. To nie
    > jest wymysł jakiegoś policjanta tylko niezałatana od lat luka w prawie.
    > Brakuje nam przepisów co zrobić, jak z jednej strony lekarz nie może
    > wystawić karty zgonu (bo nie zna przyczyny zgon u), a z drugiej strony
    > nie ma realnych podstaw by sądzić, ze doszło do przestępstwa.

    A propos - kto was wezwie?
    Bo rodzice zakladam ze pogotowie wezwą, pogotowie przyjedzie, albo i
    nie (do trupa nie przyjezdzają), jak przyjedzie, to lekarz pomysli
    podobnie ... i co dalej?

    No ale niech w koncu policja i prokurator przyjedzie ... czy trzeba od
    razu matce zarzuty stawiac?
    Teraz ci nie przeszkadza, jak sie matka bedzie czula przez pol roku,
    czy rok, do czasu umorzenia śledztwa?

    Zaraz tam po rozwodzie - ile razy czytalem, jak to dzielna policja
    zatrzymała pijaną matke czy babcie z dzieckiem ...

    > Dokładnie. A ja znam sytuacje, gdzie po kolizji sprawca wracał do domu z
    > mandatem, a pokrzywdzony szedł do aresztu, bo był nietrzeźwy.

    No ale to prawidłowo i lege artis ... zaraz ... mogliscie mandat
    wystawic bez zeznan pokrzywdzonego?
    A zeznac nie moze, bo nietrzezwy.

    J.

  • 414. Data: 2023-02-13 12:54:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Feb 2023 23:38:50 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Królik żadnych wałków nie robi. A dziennikarze, to w ogóle nic nie
    > pokazują w przeważającej większości wypadków, bo pisują to "z sufitu".
    > Mogą przypadkowo trafić.

    > I teraz będziesz kolejne lata te bzdury wyssane z palca powielał :-)

    Ale jednak najpierw tak napisaleś, jakby uśmiercenie w karetce
    to nic wielkiego było.

    A potem pisałes, jakbyś w winę sanitariuszy nie wierzyl, bo to wina
    tych pismaków, co nagonkę medialną wszczęli.

    J.

  • 415. Data: 2023-02-13 14:20:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Feb 2023 11:57:33 +0100, Olin wrote:

    > Dasz radę przejść z poziomu ogólników na jakieś konkrety?

    No przeciez miales na przykladzie chocby tych łowców skór.

    20 lat minęło, a w internecie/mediach dziesiątki różnych wersji.
    I nie wiadomo, która prawdziwa.

    J.

  • 416. Data: 2023-02-13 14:46:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Feb 2023 01:10:48 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Przeważnie nic, bo lekarz wystawia kartę zgonu. Przyznam, że nie
    > przypominam sobie, by kiedykolwiek ktoś prowadził takie postępowanie,
    > choć oczywiście nie wiem wszystkiego.
    >
    > Ale jak masz kilku domowników, to nawet po stanowisku RPO można ich
    > słuchać na świadka, bowiem przecież nie jest oczywiste, który z nich
    > ewentualnie nieumyślnie doprowadził do śmierci dziecka. W wypadku
    > omawianego problemu z matką był ten problem, że tam nie było nikogo
    > innego. Taka mała pułapka proceduralna.

    Obejrzano monitoring?
    Moze pojawil sie ktos inny?

    A moze smierc spowodowalo cos, co sie zdarzylo dzien wczesniej?

    > Oczywiście, że nie. Pisałem, że tu nie jest problemem podejrzenie lub
    > nie. Problemem jest to, ze jak karty zgonu nie masz, to zwłok nie
    > pochowasz. Ktoś musi tę sekcję zlecić i za nią zapłacić. No i najprędzej
    > udaje się do tego namówić prokuratora. No bo nie można wykluczyć bez
    > stwierdzenia przyczyny zgonu, że jednak jest nim jakieś przestępstwo.

    A kto jeszcze sekcję może zlecic?
    A jak zleci, to kto wystawia kartę zgonu?

    Ale ale ... to moze prosciej lekarza namówic do wystawienia karty
    zgonu?
    Tylko ze tam trzeba wpisac przyczynę zgonu - i co lekarz ma wpisac -
    "starość" ?

    J.

  • 417. Data: 2023-02-13 15:25:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 13 Feb 2023 14:20:04 +0100, J.F napisał(a):

    > No przeciez miales na przykladzie chocby tych łowców skór.
    >
    > 20 lat minęło, a w internecie/mediach dziesiątki różnych wersji.
    > I nie wiadomo, która prawdziwa.

    Aha, no to nie mam więcej pytań.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 418. Data: 2023-02-13 16:15:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.02.2023 o 12:31, J.F pisze:
    > Nawiasem mowiac - google na kopii strony pokazuje
    > LD50 117 mg/kg (mysz, dożylnie)
    > A ze strony ktos te informacje usunął
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Chlorek_potasu

    WIKI się ostatnio strasznie popsuła. Pojawiło się kilku "szeryfow" i po
    własnym uważaniu usuwają informacje pod pozorem braku źródeł, złych
    źródeł, czy - jak wskażesz źródła - plagiatu wywalają losowe informacje.
    Ja już sobie odpuściłem redagowanie tam artykułów.
    --
    Robert Tomasik

  • 419. Data: 2023-02-13 16:20:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.02.2023 o 12:18, J.F pisze:

    > Patolog?

    Generalnie ten, który zostanie powołany w charakterze biegłego.

    > Bo wezmy taki przypadek - ktos znajduje zwloki, powiadamia policje,
    > ale zwloki mocno rozlozone, dokumentow nie ma ...
    > z czasem moze policja ustali tożsamośc dzieki badaniom genetycznym,
    > ale na razie nie ...
    >
    > Gdzies tam dalej sa zaginieni. Podobno cala masa w Polsce.
    > Mija 10, 20, 40 lat ... i co z taką osobą?

    A co ma być. W czasie wojny zaginęło - przykładowo - kilka milionów osób
    narodowości Żydowskiej, bo Niemcy mordując nie wystawiali aktów zgonu.

    > Zwłok nie ma, to i karta zgonu nie potrzebna, ale kwestia spadku,
    > renty/emerytury w ZUS, ubezpieczenia ..

    W kodeksie cywilnym są przepisy o uznaniu za zmarłego. Generalnie po 10
    latach od zaginięcia.

    --
    Robert Tomasik

  • 420. Data: 2023-02-13 16:21:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.02.2023 o 06:39, Shrek pisze:

    > Ta- a jakby była jedna to by trzeba... Jasne. Wskażesz w ustawie, że do
    > zarzutów wystarczy brak innych osób w pobliżu? Do postawienia zarzutów
    > potrzebne są uzasadnione okoliczności a nie "nie mamy innego pomysłu".

    Sam to znalazłeś i tu cytowałeś.
    --
    Robert Tomasik