  • 401. Data: 2023-02-12 23:40:44
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.02.2023 o 21:39, Shrek pisze:

    > Rozumiem dokładnie to co napisałeś. Że z braku laku wystawianiem kart
    > zgonu zajmuje się policja. A teraz twierdzisz, ze cię nikt nie rozumie:P

    Jak z faktu, ze Policja nie jest właściwym organem do wystawienia karty
    zgonu przeszedłeś "płynnie" do konstatacji, że ona ją wystawia? Ktoś, a
    nie Policja. Sprawdź sobie, kto w tym wypadku wystawia.

    --
    Robert Tomasik

  • 402. Data: 2023-02-12 23:49:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.02.2023 o 21:37, Shrek pisze:

    > To twoja głupota - twoje stwierdzenie, że z AED należy czekać aż pikawa
    > definitywnie stanie, bo inaczej nie AED nie pomoże a może zaszkodzić.
    > Masz okazję - sprostuj.

    Po co. Nigdy nic takiego nie napisałem.

    Nie chce mi się szukać tamtej dyskusji. Generalnie zwracałem uwagę na
    to, że mężczyzna, który zasłabł, to jeszcze nie powód, by ratownik
    udostępniał posiadane AED jakiejś kobiecie. Dziennikarze (i Ty również)
    forsowali, że jest sprawcą "przestępczego nieudzielenia pomocy", a ja
    zwracałem uwagę - i dalej zwracam - że pitolą jak przetrąceni, albowiem
    ów ratownik nie miał żadnego obowiązku ani sam tam biec, ani użyczać
    komukolwiek AED.

    O ile pamiętam, to nawet wskazałem przepis mówiący, kto w trakcie akcji
    ratowniczej ma prawo żądać udzielenia mu czegoś (np. AED) - i nie jest
    to choćby najgłośniej wrzeszcząca baba.

    Ratownik - oczywiście uprzednio zapewniwszy bezpieczeństwo na basenie -
    mógł tam iść, ale nie miał obowiązku. Mógł wziąć AED, ale nie musiał -
    zauważ, że ratowniczka poszła bez.

    I na końcu, na dokładkę zwróciłem uwagę, że nie zawsze w wypadku
    zasłabnięcia zasadnym jest używanie AED.
    --
    Robert Tomasik

  • 403. Data: 2023-02-13 00:50:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-12, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Mylisz - moim zdaniem. W wypadku śmierci łóżeczkowej, jeśli lekarz nie
    > wystawi karty zgonu też by trzeba prowadzić postępowanie karne. To nie
    > jest wymysł jakiegoś policjanta tylko niezałatana od lat luka w prawie.
    > Brakuje nam przepisów co zrobić, jak z jednej strony lekarz nie może
    > wystawić karty zgonu (bo nie zna przyczyny zgon u), a z drugiej strony
    > nie ma realnych podstaw by sądzić, ze doszło do przestępstwa.

    To co się robi przy śmierci łóżeczkowej? Też przesłuchuje w charakterze
    oskarżonych wszystkich domowników?

    > Przykładowy artykuł opisujący problem:
    > https://www.prawo.pl/zdrowie/koroner-projekt-przepis
    ow,519217.html. Ja
    > osobiście poruszany tu problem postrzegam w kategorii słynnego tygrysa z
    > Warszawy. Tak, jak i tam Policja nie jest właściwym organem w tym
    > wypadku, ale z braku właściwego ktoś to musi zrobić.

    Ale to jest inny problem. Był chyba w zeszłym roku medialny przypadek,
    że znaleziono pod wieczór trupa rolnika na polu. Medialny był, bo
    policjanci pilnowali tego trupa kilkanaście godzin, a paniusi lekarce
    nie chciało się przyjechać stwierdzić zgonu, jeszcze zdaje się butów
    nie chciała ubłocić. Więc to chyba nie tak, że każdy trup na zewnątrz
    to od razu podejrzenie przestępstwa.

    A z tą matką i dzieckiem w samochodzie, to pewnie lekarz był i zgon
    mógł stwierdzić, więc do znudzenia już, co tam takiego było w
    okolicznościach, że trzeba było szukać winnych?

    > Robisz, co musisz. Procedura stwierdzenia zgonu poprzez wykluczenie
    > morderstwa nie jest zbyt szczęśliwa, ale nie ma innej. Koronerów
    > mieliśmy chyba przed wojną.

    No właśnie nie rozumiem co tu nagle robi ten koroner. Trzeba stwierdzić
    zgon, ktoś go stwierdził, tak samo jak przy śmierci łóżeczkowej.
    Okoliczności pewnie jednak nie wskazywały na winę matki.

    --
    Marcin

  • 404. Data: 2023-02-13 01:10:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To co się robi przy śmierci łóżeczkowej? Też przesłuchuje w charakterze
    > oskarżonych wszystkich domowników?

    Przeważnie nic, bo lekarz wystawia kartę zgonu. Przyznam, że nie
    przypominam sobie, by kiedykolwiek ktoś prowadził takie postępowanie,
    choć oczywiście nie wiem wszystkiego.

    Ale jak masz kilku domowników, to nawet po stanowisku RPO można ich
    słuchać na świadka, bowiem przecież nie jest oczywiste, który z nich
    ewentualnie nieumyślnie doprowadził do śmierci dziecka. W wypadku
    omawianego problemu z matką był ten problem, że tam nie było nikogo
    innego. Taka mała pułapka proceduralna.

> [...]
    > nie chciało się przyjechać stwierdzić zgonu, jeszcze zdaje się butów
    > nie chciała ubłocić. Więc to chyba nie tak, że każdy trup na zewnątrz

    Oczywiście, że nie. Pisałem, że tu nie jest problemem podejrzenie lub
    nie. Problemem jest to, ze jak karty zgonu nie masz, to zwłok nie
    pochowasz. Ktoś musi tę sekcję zlecić i za nią zapłacić. No i najprędzej
    udaje się do tego namówić prokuratora. No bo nie można wykluczyć bez
    stwierdzenia przyczyny zgonu, że jednak jest nim jakieś przestępstwo.

    > A z tą matką i dzieckiem w samochodzie, to pewnie lekarz był i zgon
    > mógł stwierdzić, więc do znudzenia już, co tam takiego było w
    > okolicznościach, że trzeba było szukać winnych?

    Nie mam zielonego pojęcia, ale wiem, ze jakby lekarz kartę zgonu
    wystawił, to by nikt nie forsował przestępstwa. Problemem pewnie było
    właśnie to, ze z powodu braku wiedzy o przyczynie (a tę w kartę zgonu
    musisz wpisać) nikt jej wystawić nie chciał.

    > No właśnie nie rozumiem co tu nagle robi ten koroner. Trzeba stwierdzić
    > zgon, ktoś go stwierdził, tak samo jak przy śmierci łóżeczkowej.
    > Okoliczności pewnie jednak nie wskazywały na winę matki.

    Koroner, to osoba która nie tylko stwierdza zgon, ale też odpowiada za
    ustalenie przyczyny. Czasem owa przyczyna jest oczywista. Czasem da się
    z mniejszym lub większym prawdopodobieństwem ją ustalić - i o ile nie
    podejrzewamy przestępstwa, to nie ma to już tak krytycznego znaczenia,
    czy facet zszedł na zawał serca, czy mózgu. Ale czasem leżą zwłoki i
    tyle. Nie ma śladów zabójstwa. Znam przypadki, gdzie na siłę wystawiono
    kartę zgonu, a po kilku tygodniach trzeba było zarządzać ekshumacje, bo
    ktoś "w pijackim widzie" podniósł, że gościa otruto - przykładowo.
    --
    Robert Tomasik

  • 405. Data: 2023-02-13 06:39:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ewentualnie nieumyślnie doprowadził do śmierci dziecka. W wypadku
    > omawianego problemu z matką był ten problem, że tam nie było nikogo

    Ta- a jakby była jedna to by trzeba... Jasne. Wskażesz w ustawie, że do
    zarzutów wystarczy brak innych osób w pobliżu? Do postawienia zarzutów
    potrzebne są uzasadnione okoliczności a nie "nie mamy innego pomysłu".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 406. Data: 2023-02-13 06:41:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po co. Nigdy nic takiego nie napisałem.

    Jasne... Raz już szukałem, żeby ci zacytować to zmieniłeś temat.
    Dokładnie tak jak w dalszej części posta.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 407. Data: 2023-02-13 06:42:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak z faktu, ze Policja nie jest właściwym organem do wystawienia karty
    > zgonu przeszedłeś "płynnie" do konstatacji, że ona ją wystawia? Ktoś, a
    > nie Policja. Sprawdź sobie, kto w tym wypadku wystawia.

    Ja wiem kto wystawia - z braku koronera lekarz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 408. Data: 2023-02-13 11:52:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 10 Feb 2023 20:33:46 +0100, Shrek napisał(a):

    > Koleś po prostu organicznie nie znosi pismaków bo im robią koło dupy.

    No ale powinni mieć jakąś opiekę psychiatryczną, bo to w końcu stresujący
    zawód, która leczy tego typu fiksum-dyrdum.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 409. Data: 2023-02-13 11:57:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 12 Feb 2023 14:30:46 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Natomiast dziennikarze nic nie pokazują przeważnie. Oni piszą, co im się
    > wydaje. Problem w tym, że część ludzi myśli, ze to fakty

    Dasz radę przejść z poziomu ogólników na jakieś konkrety?

  • 410. Data: 2023-02-13 12:18:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Feb 2023 06:42:05 +0100, Shrek wrote:

    > Ja wiem kto wystawia - z braku koronera lekarz.

    Patolog?

    Bo wezmy taki przypadek - ktos znajduje zwloki, powiadamia policje,
    ale zwloki mocno rozlozone, dokumentow nie ma ...
    z czasem moze policja ustali tożsamośc dzieki badaniom genetycznym,
    ale na razie nie ...

    Gdzies tam dalej sa zaginieni. Podobno cala masa w Polsce.
    Mija 10, 20, 40 lat ... i co z taką osobą?

    Zwłok nie ma, to i karta zgonu nie potrzebna, ale kwestia spadku,
    renty/emerytury w ZUS, ubezpieczenia ..

    J.