  • 11. Data: 2007-09-28 11:28:34
    Temat: Re: Niescislosci przedmiotu z opisem na allegro, co robic?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > przestępstw, że owe "gratisy" w roli reklamy miały na celu osiągnięcie
    > korzyści majątkowej, i że jednemu przestępstwu już nie da się zapobiec
    > (powieleniu bez uprawnień) ale skutki drugiego (rozpowszechniania
    > tak powielonej treści), skoro chce ZWRÓCIĆ nabytek, najwyraźniej chce
    > uchylić ;) - więc pytam, czy ew. propozycja zwrotu towaru z naprawieniem
    > wszystkich szkód pod groźbą zawiadomienia Policji, ale BEZ tego
    > powiadomienia, jest szantażem czy korzysta z wyłączenia "o ile miał
    > na celu zapobieżenie temu przestępstwu" czy jak to tam w KK idzie?

    IMHO - Jeżeliby "grał głupa" i trzymał się wersji że sprzedawca wysłał mu
    przez pomyłkę kopie robocze zamiast wysłać oryginał a kopie zniszczyć (lub
    wysłać z oryginałem), to nie ma szantażu. Ale jeżeli jest jasne że wie o
    przestępstwie, to jest to szantaż - a wyłączenie nie działa, bo
    przestępstwo się już dokonało, więc nie ma mowy o zapobieżeniu. *IMHO*.

    p. m.

  • 12. Data: 2007-09-28 15:43:45
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 28 Wrz, 13:28, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > wys a z orygina em), to nie ma szanta u. Ale je eli jest jasne e wie o
    > przest pstwie, to jest to szanta - a wy czenie nie dzia a, bo
    > przest pstwo si ju dokona o, wi c nie ma mowy o zapobie eniu. *IMHO*.

    Art 115 nie mowi o zapobiezeniu, tylko o ochronie prawa naruszonego
    przestepstwem.
    A to naruszenie moze byc opisane rowniez Art. 286:)

  • 13. Data: 2007-09-28 18:01:21
    Od: "MT" <s...@d...null>

    W opisie jest napisane ze gosc sprzedaje konsole a gry dodaje za darmo wiec
    nawet jak go podasz na policje to gosc wyprze sie sprzedazy gier bo i tego
    nie zrobil gry dostalkes za darmo .

  • 14. Data: 2007-09-28 18:20:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    MT wrote:

    > W opisie jest napisane ze gosc sprzedaje konsole a gry dodaje za darmo
    > wiec nawet jak go podasz na policje to gosc wyprze sie sprzedazy gier bo i
    > tego nie zrobil gry dostalkes za darmo .

    Sugerujesz że jak bierzesz w sklepie sok jabłkowy 1l + "20% gratis", to jak
    się okaże że jest tam tylko 1l to wszystko w porządku - to był gratis więc
    równie dobrze może go nie być?

    p. m.

  • 15. Data: 2007-09-29 13:16:09
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Paweł pisze:

    > zamiast sie cieszyc z gratisow to ty jeszcze na policje chcesz isc, oby jak
    > najmniej takich ludzi

    TO PIRATY! Rozumiesz to słowo? Nie dość że moralnie męczące to w razie
    wizyty policji grozi mu za to grzywna itp.
    Jako że handlowania i "obdarowywanie" pirackim oprogramowaniem w tym
    kraju jest nielegalne miał prawo domyślać się, że dołączone do konsoli
    niespodzianki w postaci gier takich i takich są oryginalne

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 16. Data: 2007-09-30 21:02:40
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > TO PIRATY! Rozumiesz to słowo? Nie dość że moralnie męczące to w razie

    Kto jest bez winy niech rzuci kamieniem ...

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 17. Data: 2007-10-01 09:16:30
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    KrzysiekPP pisze:

    > Kto jest bez winy niech rzuci kamieniem ...

    jeb!

    pozdrawiam.
    PlaMa