  • 1. Data: 2007-09-28 04:56:02
    Temat: MOBBING
    Od: "FaziR" <o...@m...com>

    Witam
    Historia jest krótka - Firma A chce zrobić outsourcing pracowników do firmy
    B ( teoretycznie podyktowane jest to względami ekonomicznymi - w praktycce
    jest na pewno inaczej )
    Pracownicy mają "skorzystać" z odejścia dobrowolnego z gwarancją pracy w
    nowej firmie (przez jkaiś okres) - czyli dostają odprawę i zatrudniają się w
    nowej firmie . Szczegół jest taki, że nowa firma ma przyjąć pracowników na
    tych samych wanunkach tj. płacowych , bez świadczeń socjalnych oraz bez
    gwarancji premii - jak wypowiada się osoba "dyrektor" mają to być
    preferencyjne warunki gdyż firma daje odprawę . Brak możliwości negocjacji
    płący z nowym pracodawcą - może ktoś się orientuje czy wolno tak zrobić
    pracodawcy ?
    Pracownik ma czas na podjęcie dezyzji do dnia np.1.10 - przy czym wiadomo,
    że nie ma umowy pomiędzy tymi firmami na świadczenie usług i że do dnia
    podjęcia decyzji nie będzie ona podpisana. Istnieją więc gwarancje "ustne" -
    być może będą pisemne ale tylko ze strony pracodawcy (tzn. osoby której
    najbardziej zależy na tej sprawie) .
    warianty są 2
    1. pracownik zwalnia się sam bierze odprawę i przechodzi na "preferencujnych
    warunkach" na okres 12 miesięcy ( z zachowaniem uposażenia)
    2. pracownik nic nie podpisuje i zostaje przetransferowany do nowej firmy na
    okres 6 miesięcy ( z zachowaniem uposażenia)

    Przedstawiciel pracodawcy zdecydowanie i jednoznacznie wskazuje drogę nr 1 -
    nie ma formalnych gwarancji , że umowa pomiędzy firmą A i firmą B będzie
    podpisana decyzję tą bardziej preferencyjną trzeba podjąć do określonej daty

    Czy można to traktować za formę mobbingu, do kogo słada się wniosek (chyba
    Sąd Pracy) - czy mozna złożyć grupowy wniosek w takiej sprawie (dotyczy to
    większej ilości osób) , czy są jakieś wzory takich pozwów (chodzi o stronę
    formalną - żeby było to dobrze złożone)

  • 2. Data: 2007-09-28 06:55:20
    Temat: Re: MOBBING
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "FaziR" <o...@m...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Historia jest krótka - Firma A chce zrobić outsourcing pracowników do
    > firmy B ( teoretycznie podyktowane jest to względami ekonomicznymi - w
    > praktycce jest na pewno inaczej )

    Jezeli niewiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze - wiec wzgledy
    ekonomiczne jak najbardziej (moze tylko inaczej rozumiane).

    > Pracownicy mają "skorzystać" z odejścia dobrowolnego z gwarancją pracy w
    > nowej firmie (przez jkaiś okres) - czyli dostają odprawę i zatrudniają się
    > w nowej firmie

    Co to znaczy to "odejscie dobrowolne" - co konkretnie kaza Wam podpisac?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-09-28 07:00:34
    Od: "FaziR" <o...@m...pl>

    > Co to znaczy to "odejscie dobrowolne" - co konkretnie kaza Wam podpisac?

    Odejście dobrowolne - sam się zwalniam i firma wypłaca odprawę
    Czyli - jest to zachęta do odejscia z pracy - w jakimś sęsie
    Z tego powodu chyba pracodawca o ile sie nie myle nie płaci odszkodowań

  • 4. Data: 2007-09-28 07:13:18
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    mobbing jest to regularne ponizanie pracownika, zaden jednorazowy
    wystepek a juz na pewno nie podjecie decyzji ktore nieodpowiadaja
    pracowniowi, Boze jak mnie lecza takie posty..

    IDZ NA WYBORY! Albo ONI zagłosują ZA CIEBIE!
    http://pl.youtube.com/watch?v=KHoe8S_HF7s
    Wysaj to do wszystkich swoich kontaktow co
    tydzien! Pamietaj ze 'Malym ludziom' zalezy na tym by
    jak najmniej wyborców poszlo glosowac ....