  • 21. Data: 2003-07-03 18:49:02
    Temat: Re: Nieprawdziwy kapital spolki w KRS
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Przyjazny Andrzej napisał:
    > w <news:be1asq$4hs$2@atlantis.news.tpi.pl>

    ^^^^^^^^^^^^^^^

    > Maddy, a ty mialas/s kiedys do czynienia z prymitywnymi hohsztaplerami?
    > Wiesz, jakie glupstwa popelniaja polscy pracodawcy? A wiesz, ze
    > prokuratura ich nie sciga? Wiec nie mow takich rzeczy, tylko mi
    > wyjasnij te kwestie, o co cie prosze.

    Nie odnosze sie do polskiej rzeczywistości tylko do koncepcji że wpłata
    do kasy podwyzsza kapitał. Z takim przekonaniem to każda próba np.
    wniesienia sprawy do sądu skończy się smiercią ze smiechu sędziego.

    Jeden pan który nic nie wie o rachunkowości doradza drugiemu który tez
    sie nie orientyje, ale podchwytuje "zdroworozsądkowe" wytłumaczenie.
    Sorry, ale ta koncepcja z podwyższaniem kapitału wpłatą gotówki do kasy
    brzmi jak wizja ekonomi wg. Lepper.

    Wpłata do kasy powoduje powstanie zobowiązania lub zniesienie
    należności, kapitał to wartośc księgowa. Może mieć pokrycie np.
    wyłacznie w stracie. Spółka może nie miec ani grosza a miec akpitał
    zakładowy jak Bank Światowy.

    A co do wyjasniania - nie mam żadnych informacji które pozwalałyby
    spójnie okreslic problem.
    Nie wiem co chcesz udowonić?
    Z Twoich wypowiedzi wynika że ze spółką wszytko ok, to tylko pan Zenek
    ma kase niewiadomo skąd. Ale to trzeba prześwietlic Pana Zenka.
    Co to ma wspólnego ze spółką?

    Poza tym - czy ty aby mówisz na pewno o spółce akcyjnej?

    KSh
    Art. 312. § 1. Sprawozdanie założycieli należy poddać badaniu jednego
    albo kilku biegłych rewidentów w zakresie jego prawdziwości i
    rzetelności, jak również celem wydania opinii, czy wartość wkładów
    niepieniężnych odpowiada co najmniej wartości nominalnej obejmowanych za
    nie akcji bądź wyższej cenie emisyjnej akcji, a także czy wysokość
    przyznanego wynagrodzenia lub zapłaty jest uzasadniona.

    A więc nie jest mozliwe pokrycie wkładów w formie niepieniężnej przy
    zawyzonej wycenie.

    Dalej:

    Art. 315. § 1. Wpłaty na akcje powinny być dokonane bezpośrednio lub za
    pośrednictwem domu maklerskiego, na rachunek spółki w organizacji
    prowadzony przez bank w Rzeczypospolitej Polskiej.

    Nie ma możliwości złożenia fikcyjnego oświadczenia o wniesieniu kapitału
    akcyjnego, on musi byc na rachunku bankowym.

    A więc albo mamy do czynienia ze skorumpowanym biegłym rewidentem i
    jednocześnie skorumpowanym zarządem jakiegos banku, wszyscy wraz z
    akcjonariuszem działając "wspólnie i w porozumienu" fabrykuja dokumenty
    świadczące o tym że wniesiono kapitał którego nie wniesiono.
    Spiskowa teoria dziejów to przy tym maly pikuś...
    Jeżeli byli w stanie cos takiego zrobic to ty, bracie, im nie
    podskoczysz. To jest pierwsza liga, nie dla szaraczków. Tu trzeba miec
    plecy tak wysoko że z dołu nie widać...

    Druga mozliwość - nie wiesz nawet jaka forme prawną ma podejrzana
    spółka, a więc wszelkie dalsze wywody są bezcelowe.
    Zdecyduj się o jakiej spółce mówimy. Co wg. ciebie jest podejrzane?
    Uważasz że stan kasy nie zgadza się z zapisami w księgach?
    A co robi zarząd, rada nadzorcza?
    Bilans jest sfałszowany? Jak? Co robił biegły rewident? Spółka akcyjna
    ma obowiązek badania i ogłaszania bilansu.
    Każdy może w każdej chwili sprawdzić co stanowi pokrycie kapitału
    akcyjnego - bilans jest jawny.
    Która wartośc z bilansu wydaje Ci sie podejrzana?
    Która nieprawdziwa?
    To jeżeli to jest tylko tyle że kapitał wpisany w KRS nie zgadza sie z
    majątkiem wycenionym "na oko" to nie mamy o czym mówić.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 22. Data: 2003-07-03 18:52:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Fakir napisał:
> [...]

    Kontrola skarbow nie weryfikuje stanu kasy - nie liczy gotówki.
    To czy kasjer cos podprowadził czy nie to nie jest sprawa podatkowa a karna.

    > Dokładnie tak jest - sąd rejestrowy nie weryfikuje - w standardzie -
    > prawdziwości oświadczeń składanych przez zarząd. Bada wniosek jedynie
    Kapitał w spółce akcyjnej nie jest wnoszony oświadczeniem zarzadu, musi
    byc wpłacony na konto spółki.
    Nie można zrobić fikcyjnej wpłaty do kasy bo nie wolno kapitału wpłacac
    do kasy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 23. Data: 2003-07-03 21:36:50
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    w <news:be1tsk$p5a$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Maddy napisał(a):

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > wpłata do kasy podwyzsza kapitał. Z takim przekonaniem to każda
    > próba np. wniesienia sprawy do sądu skończy się smiercią ze

    Maddy - czytaj dobrze. Ja nie twierdzę ze wplata do kasy podwyzsza
    kapital!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

> [...]
    > wytłumaczenie. Sorry, ale ta koncepcja z podwyższaniem kapitału
    > wpłatą gotówki do kasy brzmi jak wizja ekonomi wg. Lepper.

    Szukam przyczyn i slucham opinii.

> [...]
    > należności, kapitał to wartośc księgowa. Może mieć pokrycie np.
    > wyłacznie w stracie. Spółka może nie miec ani grosza a miec

    Nie interesuje mnie zadna wplata do kasy!!!!!!!!!!!!!!!

> [...]
    > Z Twoich wypowiedzi wynika że ze spółką wszytko ok, to tylko pan
    > Zenek ma kase niewiadomo skąd. Ale to trzeba prześwietlic Pana

    Nie wynika!!!!!!!!!!!!!! A juz na pewno ze Pan Zenek ma kase nie
    wiadomo skad! Maddy, jestes zafiksowana :) Ja twierdze, ze Pan Zenek
    nigdy, ale to nigdy nie mial tyle kasy (gotowka, nieruchomosci itd.),
    ile podal w w KRS. On i i jego wspolnicy!!!!!! Nigdy nie mieli! Podali
    po prostu nieprawde. I caly czas pytam: czy za podanie tego typu
    nieprawdy jest jakas odpowedzialnosc prawna. Jesli tak, z jakiego
    paragrafu. Powtarzam z uporem moje pytanie, a ty caly czas na nie nie
    odpowiadasz. Pytanie jest chyba proste.

    > Poza tym - czy ty aby mówisz na pewno o spółce akcyjnej?

    Tak - mowie o spolce akcyjnej, ale nie na gieldzie.

> [...]
    > jest uzasadniona.
    >
    > A więc nie jest mozliwe pokrycie wkładów w formie niepieniężnej

    Byli rewidenci - pol firmy sie smialo, jak wyceniali. Znajomy byl w ten
    sposob odpowiedzialny za sprzet, ktory byl warty na papierze 100 tys.,
    a wszysce wiedzieli ze jego faktyczna wartosc jest 10 razy mniejsza.
    Biegli rewidenci, zalosne...

> [...]
    >
    > A więc albo mamy do czynienia ze skorumpowanym biegłym rewidentem
    > i jednocześnie skorumpowanym zarządem jakiegos banku,

    No prosze, jeden z czlonkow zarzadu jest tez czlonkiem zarzadu banku...

> [...]
    > podskoczysz. To jest pierwsza liga, nie dla szaraczków. Tu trzeba
    > miec plecy tak wysoko że z dołu nie widać...

    Alez mi sie caly czas wydaje, ze to zostalo zrobione bardzo prosto -
    rewident wycenil cos na 15 mln, i tak zostalo wpisane... tyle.

    > Druga mozliwość - nie wiesz nawet jaka forme prawną ma podejrzana
    > spółka, a więc wszelkie dalsze wywody są bezcelowe.

    Wiem. Spolka akcyjna - nie mam watpliwosci.

    > Zdecyduj się o jakiej spółce mówimy.

    Jestem caly czas zdecydowany, ale mnie nie sluchasz - to spolka
    akcyjna, powtarzam z uporem :)

    Co wg. ciebie jest
    > podejrzane? Uważasz że stan kasy nie zgadza się z zapisami w
    > księgach?

    Nie. Chodzi mi o sam moment narodzin spolki. Powstaje i mam wpis w KRS
    na 15 mln. A kazdy wie, ze w zaden (ZADEN!) sposob ich nie ma. To jest
    problem.

    A co robi zarząd, rada nadzorcza?

    zarzad? jednoosobowy. Rada Nadzorcza? Dziewczyna prezesa zarzadu i
    jakis jeszcze krewny bodaj :)

    > Bilans jest sfałszowany?

    Madda, jeszcze raz - nic mnie nie obchodzi zaden bilans, tylko sam
    poczatkowy wpis do KRS.

> [...]
    > To jeżeli to jest tylko tyle że kapitał wpisany w KRS nie zgadza
    > sie z majątkiem wycenionym "na oko" to nie mamy o czym mówić.

    Wyceniam sprzet i jesli widze, ze komputer na ktorym pracuje jest
    wyceniony na 9 tys. a wiem, ze jest wart 2 tys., i ze tak jest z
    wszystkim w firmie: sprzetem komputerowym, meblami, samochodami itd.
    Znam nie tylko majatek, ale i gotowke, ktora dysponuje firma od
    poczatku jej istnienia. I inne aktywa. I powtarzam jeszcze raz: to, co
    jest w KRS jest bzdura, i nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia.
    Nie wiem jak doszlo do takiego zaklamania, nie wiem, czy sa jakies
    konsekwencje za to. Pytam i pytam, ty mi nie odpowiadasz, a jedynie
    piszesz o czyms co mnie nie interesuje.

    Jeszcze raz:

    CZY WPIS SPOLKI AKCYJNEJ O KAPITALE AKCYJNYM DO KRS MOZNA W JAKIS
    SPOSOB ZAFALSZOWAC? JESLI TAK, TO JAKIE SA KONSEKWENCJE I JAKI PARAGRAF
    JEST NA TO?

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 24. Data: 2003-07-03 21:41:16
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    w <news:be1oof$sm5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Fakir napisał(a):

    > Dokładnie tak jest - sąd rejestrowy nie weryfikuje - w standardzie
    > - prawdziwości oświadczeń składanych przez zarząd. Bada wniosek
    > jedynie formalnie - czy jest zgodny pod wzgledem formy i tresci z
    > przepisami prawa (art. 23 ustawy o krs). Zgodnosc ze stanem
    > faktycznym bada sie tylko w zakresie numerow pesel i regon itp., w
    > pozostalym zakresie tylko wtedy, gdy sad ma watpliwosci.

    Fakirze, gratulacje - moj dyskutant Maddy nie potrafil zrozumiec
    dylematu, jaki mnie niepkoil. Czyli sad rejestrowy patrzy - kapital
    akcyjny np. 15 mln - i generalnie sie juz tym nie interesuje? A jesli
    ktos w ten sposb zarejstruje firme (SA) o fikcyjym kapitale? Np ja
    zapragne mieC SA o kapitale akcyjnym np. 1 mln zl? To tak po prostu
    moge ja zarejestrowac???

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 25. Data: 2003-07-03 21:54:49
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    Maddy napisał(a):

    Co wg. ciebie jest
    > podejrzane? Uważasz że stan kasy nie zgadza się z zapisami w
    > księgach?

    Drobny prztyczek dla zdolnej bestii, ktora nie chce pomoc komus, kto
    nie zna sie na bilansie. Pisze sie wg, a nie wg.

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 26. Data: 2003-07-03 23:04:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jul 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Przyjazny Andrzej napisał:
    [...]
    >+ >>>Mogli tylko na papierze zrobic doplate do kasy i kapital rosnie
    >+ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
> [...]
    >+ do kasy podwyzsza kapitał. [...]
    >+ A więc nie jest mozliwe pokrycie wkładów w formie niepieniężnej przy

    Maddy, ale on nie pyta jak nie można przeskoczyć umiejętności
    króla Salomona :), tylko co zrobić jeśli podejrzewa że ktoś
    to zrobił :|
    Przypominam że był tu kiedyś post gościa który namierzył
    firmę S.A. która wykupiła 100% sp. z o.o. i vice versa
    (znaczy majątkiem owej sp. z o.o. były same 100% akcji
    owej S.A.) - i pytał się jak im dokopać. Tak dla czystej
    zasady, zastrzegając że sąd ani myśli (przypadkiem) sam
    z siebie zająć się brakiem bilansu...jak mu tam, nie
    "zespolonego" tylko inaczej :[ - już wiesz o co chodzi :)
    (skonsolidowanego ?)
    [...]
> [...]
    >+ akcjonariuszem działając "wspólnie i w porozumienu" fabrykuja dokumenty
    >+ świadczące o tym że wniesiono kapitał którego nie wniesiono.

    Sądzę że istnieją techniki przy których aż tylu ludzi nie trzeba.
    To że *my* ich (technik) nie znamy... patrz ta uwaga o wzajemnie
    wykupionych spółkach: kapitał *był* i *się zmył* :)

> [...]
    >+ podskoczysz. To jest pierwsza liga, nie dla szaraczków. Tu trzeba miec
    >+ plecy tak wysoko że z dołu nie widać...

    :)

    [...]
    >+ To jeżeli to jest tylko tyle że kapitał wpisany w KRS nie zgadza sie z
    >+ majątkiem wycenionym "na oko" to nie mamy o czym mówić.

    Ktoś kiedyś stawiał tu tezę że najlepiej jakby nie było możliwości
    "kaskadowej" własności spółek handlowych w spółkach :]
    Ale prawo (na całym świecie !) jest jakie jest :), wiem :)
    I - do Andrzeja - nie irytuj się, bo na grupie dyskusyjnej
    *dyskusje* sprowokowane przez jakiś temat są dozwolone ;)
    To że od Maddy i ode mnie nie dostałeś odpowiedzi - bo ja
    np. nie mam pojęcia :] - pewnie cię nie zachwyca. Ale już
    zacząłeś się irytować ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 27. Data: 2003-07-04 06:33:07
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    w <news:Pine.WNT.4.56.0307040047280.-267103@k6-2.porte
    zjan.zabrze.pl>
    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > To że od Maddy i ode mnie nie dostałeś odpowiedzi - bo ja
    > np. nie mam pojęcia :] - pewnie cię nie zachwyca. Ale już

    moja irytacja wynika stad, ze Maddy twierdzi, ze chce cos udowodnic, a
    ja nie chce - pytam o rade, Maddy twierdzi, ze powinienem posiadac
    wiedze z zakresu zarzadzania spolka SA - a ja nie mam takie wiedzy,
    wiec pytam; a generalnie - Maddy nie czyta tego, co ja pisze.
    Przypomina to troche rozmowe dziennikarza z politykiem: dziennikarz
    pyta, a polityk wyglasza z luboscia dluga kwestie, ktora w ogole nie
    jest zwiazana z pytaniem.

    Caly czas przypominam problem: przykaldowo 1.01.2003 powstaje firma SA,
    kapital firmy w dniu zalozenia wynosi wg spisu w KRS 15 mln. Kto to
    sprawdza? inaczej czy sad rejestrowy weryfikuje te dane? Czy w dniu
    01.01.2003 rzeczywiscie firma ma taki kapital?

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 28. Data: 2003-07-04 07:46:08
    Od: "Keruj" <k...@t...pl>

    > Nie odnosze sie do polskiej rzeczywistości tylko do koncepcji że wpłata
    > do kasy podwyzsza kapitał.

    Jezlei chodzi o podywzszenie kapitalu to nie ma nigdzie zakazu wplacac tej
    gotowki do kasy i nie musi to byc wpalat na konto ... nie mialem na mysli
    kazdej wplaty tylko taka ktora zgodnie z uchwala spolki zostala wplacona
    tytulem podniesienia kapitalu

    Keruj

  • 29. Data: 2003-07-05 08:03:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Przyjazny Andrzej napisał:

    > CZY WPIS SPOLKI AKCYJNEJ O KAPITALE AKCYJNYM DO KRS MOZNA W JAKIS
    > SPOSOB ZAFALSZOWAC? JESLI TAK, TO JAKIE SA KONSEKWENCJE I JAKI PARAGRAF
    > JEST NA TO?

    WSZYTKO MOZNA ZAFAŁSZOWAĆ, ZALEŻY ILE ŚRODKÓW CHCESZ NA TO PRZEZNACZYĆ.
    A SKŁADANIE FAŁSZYWYCH OŚWIADCZEN JEST PRZESTEPSTWEM, SĄ JESZCZE
    PRZESTĘPSTAW PRZECIWKO DOKUMETOM (FAŁSZERSTWA, ANTYDATOWANIE ITP.)
    MASZ DOWODY ALBO UZADANIONE PODEJRZENIA - IDZESZ DO PROKURATURY.
    NIE MASZ - IDZIESZ NA RYBY ZAMIAST TRUĆ NA LIŚCIE.

    KPW?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk