    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieprawdziwy kapital spolki w KRS
    Date: Thu, 03 Jul 2003 20:49:02 +0200

    Użytkownik Przyjazny Andrzej napisał:
    > w <news:be1asq$4hs$2@atlantis.news.tpi.pl>

    ^^^^^^^^^^^^^^^

    > Maddy, a ty mialas/s kiedys do czynienia z prymitywnymi hohsztaplerami?
    > Wiesz, jakie glupstwa popelniaja polscy pracodawcy? A wiesz, ze
    > prokuratura ich nie sciga? Wiec nie mow takich rzeczy, tylko mi
    > wyjasnij te kwestie, o co cie prosze.

    Nie odnosze sie do polskiej rzeczywistości tylko do koncepcji że wpłata
    do kasy podwyzsza kapitał. Z takim przekonaniem to każda próba np.
    wniesienia sprawy do sądu skończy się smiercią ze smiechu sędziego.

    Jeden pan który nic nie wie o rachunkowości doradza drugiemu który tez
    sie nie orientyje, ale podchwytuje "zdroworozsądkowe" wytłumaczenie.
    Sorry, ale ta koncepcja z podwyższaniem kapitału wpłatą gotówki do kasy
    brzmi jak wizja ekonomi wg. Lepper.

    Wpłata do kasy powoduje powstanie zobowiązania lub zniesienie
    należności, kapitał to wartośc księgowa. Może mieć pokrycie np.
    wyłacznie w stracie. Spółka może nie miec ani grosza a miec akpitał
    zakładowy jak Bank Światowy.

    A co do wyjasniania - nie mam żadnych informacji które pozwalałyby
    spójnie okreslic problem.
    Nie wiem co chcesz udowonić?
    Z Twoich wypowiedzi wynika że ze spółką wszytko ok, to tylko pan Zenek
    ma kase niewiadomo skąd. Ale to trzeba prześwietlic Pana Zenka.
    Co to ma wspólnego ze spółką?

    Poza tym - czy ty aby mówisz na pewno o spółce akcyjnej?

    KSh
    Art. 312. § 1. Sprawozdanie założycieli należy poddać badaniu jednego
    albo kilku biegłych rewidentów w zakresie jego prawdziwości i
    rzetelności, jak również celem wydania opinii, czy wartość wkładów
    niepieniężnych odpowiada co najmniej wartości nominalnej obejmowanych za
    nie akcji bądź wyższej cenie emisyjnej akcji, a także czy wysokość
    przyznanego wynagrodzenia lub zapłaty jest uzasadniona.

    A więc nie jest mozliwe pokrycie wkładów w formie niepieniężnej przy
    zawyzonej wycenie.

    Dalej:

    Art. 315. § 1. Wpłaty na akcje powinny być dokonane bezpośrednio lub za
    pośrednictwem domu maklerskiego, na rachunek spółki w organizacji
    prowadzony przez bank w Rzeczypospolitej Polskiej.

    Nie ma możliwości złożenia fikcyjnego oświadczenia o wniesieniu kapitału
    akcyjnego, on musi byc na rachunku bankowym.

    A więc albo mamy do czynienia ze skorumpowanym biegłym rewidentem i
    jednocześnie skorumpowanym zarządem jakiegos banku, wszyscy wraz z
    akcjonariuszem działając "wspólnie i w porozumienu" fabrykuja dokumenty
    świadczące o tym że wniesiono kapitał którego nie wniesiono.
    Spiskowa teoria dziejów to przy tym maly pikuś...
    Jeżeli byli w stanie cos takiego zrobic to ty, bracie, im nie
    podskoczysz. To jest pierwsza liga, nie dla szaraczków. Tu trzeba miec
    plecy tak wysoko że z dołu nie widać...

    Druga mozliwość - nie wiesz nawet jaka forme prawną ma podejrzana
    spółka, a więc wszelkie dalsze wywody są bezcelowe.
    Zdecyduj się o jakiej spółce mówimy. Co wg. ciebie jest podejrzane?
    Uważasz że stan kasy nie zgadza się z zapisami w księgach?
    A co robi zarząd, rada nadzorcza?
    Bilans jest sfałszowany? Jak? Co robił biegły rewident? Spółka akcyjna
    ma obowiązek badania i ogłaszania bilansu.
    Każdy może w każdej chwili sprawdzić co stanowi pokrycie kapitału
    akcyjnego - bilans jest jawny.
    Która wartośc z bilansu wydaje Ci sie podejrzana?
    Która nieprawdziwa?
    To jeżeli to jest tylko tyle że kapitał wpisany w KRS nie zgadza sie z
    majątkiem wycenionym "na oko" to nie mamy o czym mówić.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl