    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieprawdziwy kapital spolki w KRS
    Date: Fri, 4 Jul 2003 01:04:18 +0200

    On Thu, 3 Jul 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Przyjazny Andrzej napisał:
    [...]
    >+ >>>Mogli tylko na papierze zrobic doplate do kasy i kapital rosnie
    >+ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    >+ > Maddy, a ty mialas/s kiedys do czynienia z prymitywnymi hohsztaplerami?
    >+ > Wiesz, jakie glupstwa popelniaja polscy pracodawcy? A wiesz, ze
    >+ > prokuratura ich nie sciga? Wiec nie mow takich rzeczy, tylko mi
    >+ > wyjasnij te kwestie, o co cie prosze.
    >+
    >+ Nie odnosze sie do polskiej rzeczywistości tylko do koncepcji że wpłata
    >+ do kasy podwyzsza kapitał. [...]
    >+ A więc nie jest mozliwe pokrycie wkładów w formie niepieniężnej przy
    >+ zawyzonej wycenie.

    Maddy, ale on nie pyta jak nie można przeskoczyć umiejętności
    króla Salomona :), tylko co zrobić jeśli podejrzewa że ktoś
    to zrobił :|
    Przypominam że był tu kiedyś post gościa który namierzył
    firmę S.A. która wykupiła 100% sp. z o.o. i vice versa
    (znaczy majątkiem owej sp. z o.o. były same 100% akcji
    owej S.A.) - i pytał się jak im dokopać. Tak dla czystej
    zasady, zastrzegając że sąd ani myśli (przypadkiem) sam
    z siebie zająć się brakiem bilansu...jak mu tam, nie
    "zespolonego" tylko inaczej :[ - już wiesz o co chodzi :)
    (skonsolidowanego ?)
    [...]
    >+ A więc albo mamy do czynienia ze skorumpowanym biegłym rewidentem i
    >+ jednocześnie skorumpowanym zarządem jakiegos banku, wszyscy wraz z
    >+ akcjonariuszem działając "wspólnie i w porozumienu" fabrykuja dokumenty
    >+ świadczące o tym że wniesiono kapitał którego nie wniesiono.

    Sądzę że istnieją techniki przy których aż tylu ludzi nie trzeba.
    To że *my* ich (technik) nie znamy... patrz ta uwaga o wzajemnie
    wykupionych spółkach: kapitał *był* i *się zmył* :)

    >+ Spiskowa teoria dziejów to przy tym maly pikuś...
    >+ Jeżeli byli w stanie cos takiego zrobic to ty, bracie, im nie
    >+ podskoczysz. To jest pierwsza liga, nie dla szaraczków. Tu trzeba miec
    >+ plecy tak wysoko że z dołu nie widać...

    :)

    [...]
    >+ To jeżeli to jest tylko tyle że kapitał wpisany w KRS nie zgadza sie z
    >+ majątkiem wycenionym "na oko" to nie mamy o czym mówić.

    Ktoś kiedyś stawiał tu tezę że najlepiej jakby nie było możliwości
    "kaskadowej" własności spółek handlowych w spółkach :]
    Ale prawo (na całym świecie !) jest jakie jest :), wiem :)
    I - do Andrzeja - nie irytuj się, bo na grupie dyskusyjnej
    *dyskusje* sprowokowane przez jakiś temat są dozwolone ;)
    To że od Maddy i ode mnie nie dostałeś odpowiedzi - bo ja
    np. nie mam pojęcia :] - pewnie cię nie zachwyca. Ale już
    zacząłeś się irytować ;)

    pozdrowienia, Gotfryd