  • 11. Data: 2003-07-03 13:00:25
    Temat: Re: Nieprawdziwy kapital spolki w KRS
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    w <news:be18li$9oh$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Keruj napisał(a):

    > Chociaz podczas kontorli ... moga pokazac np. umowe pozyczki
    > dlatego nie ma kasy w kasie i gowno im zrobia :)
    >
    > Keruj

    OK, ale jesli firma ma wierzycieli (ZUS, US, prywatni), jej konta
    poddane sa egzekucji - generalnie ma zobowiazania wobec innych, to czy
    taka fikcyjna pozyczka nie moze byc traktowana jako wyprowadzenie
    pieniedzy poza firme? I tym samym dzialanie na szkode wierzycieli?

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 12. Data: 2003-07-03 13:08:00
    Od: "Keruj" <k...@t...pl>

> [...]
    > taka fikcyjna pozyczka nie moze byc traktowana jako wyprowadzenie
    > pieniedzy poza firme? I tym samym dzialanie na szkode wierzycieli?

    Roeniez dobrze mogli wniesc do spolki "jakis pomysl" i wyceinc go na np. 10
    mln. zł.

    A tego juz im nie zabronia

    Keruj

  • 13. Data: 2003-07-03 13:09:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Przyjazny Andrzej napisał:

    > Kapital + gotowka + sprzet calej firmy + nie maja takiej wartosci jak
    > podana w KRS. Wiem o tym. A w KRS jest niebotyczna kwota. Tu chodzi o

    Widziałes kiedyś bilans?
    Dam glowe że nie... Inaczej nie twierdziłbys że kapitał (a tym bardziej
    kapitał zakładowy) musi sie równać wartości aktywów z pominieciem
    nalezności i zobowiązań

    > cos takiego, ze na podstawie tej informacji firmie byly udzielane
    > kredyty, kontrahenci dawali produkty itd. Jakie przepisy to normuja? Bo
    Kredytu nie dostaje się na podstawie wpisu do KRS, trzeba pokazać
    bilans. A bilans musi wyjść na zero.
    A przedsiębiorca który uważa że firma jest wiarygodna bo ma wpisane 15
    mln w KRS wykazuje głupotę wręcz karalną.

    > teraz wynika z tego, ze ja sobie moge zalozyc spolke i wpisac, ze jej
    > kapital to np. 15 mln zl...

    Kolego, ty naprawdę nie wiesz o czym mowisz.
    Sprawdzałes wartość kapitałów w blansie czy wartośc kapitału akcyjnego
    wpisanego do rejestru?
    Bo wystarczy że firma ma kapitału akcyjnego 15mln i tylez straty żeby
    kapitał w bilansie wyszedł 0 (zero) pomino że w KRS nadal figuruje 15 mln.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2003-07-03 13:24:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Keruj napisał:
> [...]

    Tak może powiedziec tylko ten kto bilans widział z daleka i bardzo krótko.

    > Chociaz podczas kontorli ... moga pokazac np. umowe pozyczki dlatego nie ma
    > kasy w kasie i gowno im zrobia :)
    Po pierwsze - UKS ani US nie sprawdza stanu gotówki w kasie.
    To nie jest kwestia podatkowa.
    Nawet jeżeli bedzie jej za mało w stosunku do zapisów w księgach to US
    może spółce "skoczyć".
    Braki w kasie to sprawa pomiędy kasjerem a zarządem spółki - pomiędzy
    odpowiedzialnym pracownkiem a właścicielem. Skarbowcom nic do tego.

    Każda wpłata do kasy musi byc drugostronnie zaksięgowana.
    Jeżeli ktoś coś wpłacił do kasy (Winien) to po drugiej stronie musi
    gdzies wyskoczyc tytuł tej wpłaty (Ma) - zobowiązanie, podwyższenie
    kapitału (co wymaga formy notarialnej i mnóstwa szykan).
    Jeżeli komuś cos pożyczamy to w aktywach zamiast gotowki pojawia się
    jego nalezność - równiez aktywo. Suma bilasowa pozostaje bez zmian i bez
    zadnego wpływu na kapitał.
    Nic nie może pokazac sie po WN i nie pokazac po Ma bo bilans sie nie
    zamknie.
    Do tego od pozyczek płaci się podatek od czynności cywilnoprawnych.
    Każda wypłata poza księgowaniem to defraudacja, czyli po prostu
    okradanie spółki - spółki a nie kontrahentów.

    Zresztą i czym my tu rozprawiamy - w sytuacji gdy nie widziałes bilansu
    lub nie potrafisz go czytać wszystko co powiesz to tylko "bo mi sie wydaje".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2003-07-03 13:24:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Keruj napisał:

    > Mogli tylko na papierze zrobic doplate do kasy i kapital rosnie .... napewno
    > przy kontroli skarbowej musieli by sie nameczyc brakiem takiej gotowki w
    > kasie.

    Wiódł slepy kulawego....

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 16. Data: 2003-07-03 13:33:56
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    w <news:be1a0q$t4s$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Maddy napisał(a):

    > Widziałes kiedyś bilans?
    > Dam glowe że nie... Inaczej nie twierdziłbys że kapitał (a tym
    > bardziej kapitał zakładowy) musi sie równać wartości aktywów z
    > pominieciem nalezności i zobowiązań

    Nigdy tego nie twierdzilem.

> [...]
    > Bo wystarczy że firma ma kapitału akcyjnego 15mln i tylez straty
    > żeby kapitał w bilansie wyszedł 0 (zero) pomino że w KRS nadal

    Wciaz sie nie rozumiemy. Przyznaje, nie znam sie na rachunkowosci,
    dlatego pytam o rade.
    jeszcze raz - kapital akcyjny podany w KRS jest nieprawdopodbny,
    twierdze, ze firma nigdy, w zadnym momencie nie miala tyle. I nie pytaj
    mnie skad to wiem, bo nie jest to odpowiednie miejsce na takie
    rozwazania.
    Jesli ktos podaje 15 mln kapitalu akcyjnego w KRS, a w bilansie np. 0,
    to musi wykazac straty na 15 mln.

    Pytam - czy ktos weryfikuje to, jaki kapital akcyjny podaja firmy
    Pytam - co sie dzieje, jesli firma zawyzyla swoj kapital, jakie sa na
    to paragrafy.
    Maddy, mozesz mi pomoc w tych kwestiach? bo wlasnie to mnie interesuje.
    Masz gg?

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 17. Data: 2003-07-03 13:39:19
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    w <news:be1asq$4hs$2@atlantis.news.tpi.pl>
    Maddy napisał(a):

    > Wiódł slepy kulawego....
    >
    > Maddy

    Maddy, a ty mialas/s kiedys do czynienia z prymitywnymi hohsztaplerami?
    Wiesz, jakie glupstwa popelniaja polscy pracodawcy? A wiesz, ze
    prokuratura ich nie sciga? Wiec nie mow takich rzeczy, tylko mi
    wyjasnij te kwestie, o co cie prosze.

    --

    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 18. Data: 2003-07-03 13:46:38
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    w <news:be1as1$4hs$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Maddy napisał(a):

> [...]
    > pozostaje bez zmian i bez zadnego wpływu na kapitał.
    > Nic nie może pokazac sie po WN i nie pokazac po Ma bo bilans sie

    Teoria - nie widzialas, jak to sie robi w malych, polskich firmach.
    Fikcyjne umowy, branie kasy na wydatki, wyplacanie pensji z portfela
    wlasciela. O czym ty tu prawisz?

    > Do tego od pozyczek płaci się podatek od czynności
    > cywilnoprawnych. Każda wypłata poza księgowaniem to defraudacja,
    > czyli po prostu okradanie spółki - spółki a nie kontrahentów.

    A jesli kontrahenci sa juz wierzycielami?

    > Zresztą i czym my tu rozprawiamy - w sytuacji gdy nie widziałes
    > bilansu lub nie potrafisz go czytać wszystko co powiesz to tylko
    "bo mi sie wydaje".

    No to nam pomoz, jezusicku, gdybym sie na tym znal, nie rozpoczalbym
    tego postu :). Czy ty sadzisz, ze ja na grupie pytam dlatego, by
    pokazac jaki madry chlop jestem :)

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 19. Data: 2003-07-03 13:49:42
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    w <news:be15qp$31d$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Maddy napisał(a):

    > No i jaka to jest ta nieprawdopodobna kwota w spółce akcyjnej,
    > która musi mieć minimalnie pół miliona kapitału zakładowego, żeby
    > w ogóle została zarejestrowana?

    Jesli "Jozek" ze "Zdziskiem" robia polski byznes, a ja ich znam i wiem,
    ze nie maja 15 mln, no to chyba nawet bez bilansu mozna miec
    podejrzenie, ze cos jest nie tak...

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 20. Data: 2003-07-03 17:21:52
    Od: "Fakir" <h...@i...pl>

    > Powaznie? To jest mozliwe? Czyli cos w rodzaju fikcyjnej wplaty, by
    > firma wygladala na bardzo majetna?
    > Przyjazny Andrzej
    > ICQ: 175468603
    > Gadu-Gadu: 1570707

    Dokładnie tak jest - sąd rejestrowy nie weryfikuje - w standardzie -
    prawdziwości oświadczeń składanych przez zarząd. Bada wniosek jedynie
    formalnie - czy jest zgodny pod wzgledem formy i tresci z przepisami prawa
    (art. 23 ustawy o krs). Zgodnosc ze stanem faktycznym bada sie tylko w
    zakresie numerow pesel i regon itp., w pozostalym zakresie tylko wtedy, gdy
    sad ma watpliwosci.