  • 11. Data: 2024-02-27 21:59:22
    Temat: Re: Newg live
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 27.02.2024 o 20:51, _Master_ pisze:

    > Każdy może przy pomocy jakiegoś "pegasusa" zhakować każdy smartfon.
    >
    > Nie o tym jest dyskusja.
    >
    > Mowa o celowym unieruchamianiu pociągu (AWARII) aby był serwisowany
    > TYLKO u producenta.
    >
    > Producent został przyłapany na gmeraniu w sofcie. Nie ważne że gmerać
    > mógł KAŻDY. ONI GMERALI ;-)

    No i tu problem, Bo Newag idzie w zaparte, że ktoś inny wgrał aby im
    zaszkodzić.

    Robert

  • 12. Data: 2024-02-27 22:40:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    > No i tu problem, Bo Newag idzie w zaparte, że ktoś inny wgrał aby im
    > zaszkodzić.

    Ale to znaczy, że ktoś może wgrać tam "cokolwiek" i można by chociażby
    powypierdalać te ich pociągi.

  • 13. Data: 2024-02-28 07:30:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Feb 2024 20:34:32 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Bo to nie była awaria, tylko zamierzone działanie :-)

    To jedno, z drugiej strony - calkowicie normalne jest, ze serwis np
    telefonów zaczyna od wgrania najnowszej wersji oprogramowania,
    i jak telefon rusza, to wiecej nie analizuje.

    J.

  • 14. Data: 2024-02-28 07:39:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Feb 2024 21:59:22 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > No i tu problem, Bo Newag idzie w zaparte, że ktoś inny wgrał aby im
    > zaszkodzić.

    Ale to w miare latwo ustalic.
    Wpada policja z prokuratorem, zabiera wszystkie komputery,
    i kolejno wzywa programistów na przesłuchania :-)

    Komputery byc moze juz wyczyszczone, no to się umorzy ... ale Newag
    juz tego nie powtórzy :-)

    J.

  • 15. Data: 2024-02-28 08:55:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.02.2024 o 07:39, J.F pisze:

> [...]
    > i kolejno wzywa programistów na przesłuchania :-)
    >
    > Komputery byc moze juz wyczyszczone, no to się umorzy ... ale Newag

    A gdzie sprawiedliwość społeczna? :)

    Robert

  • 16. Data: 2024-02-28 12:10:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.02.2024 o 07:30, J.F pisze:

    > To jedno, z drugiej strony - calkowicie normalne jest, ze serwis np
    > telefonów zaczyna od wgrania najnowszej wersji oprogramowania,
    > i jak telefon rusza, to wiecej nie analizuje.

    Tam się nie wgrywa najnowszych wersji tylko raczej te stare.

  • 17. Data: 2024-02-28 16:10:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Feb 2024 20:51:34 +0100, _Master_ wrote:

> [...]
    > TYLKO u producenta.
    >
    > Producent został przyłapany na gmeraniu w sofcie. Nie ważne że gmerać

    A ONI mówią, że ONI nie gmerali.
    I kto ma rację?

    Wersja, ze to ten inny serwisant zamówił hackerską usługę, aby nie
    płacic kar umownych za opóżnienia spowodowane czymkolwiek innym,
    też ma miałaby sens :-)

    > Mowa o interpretacji zamówienia na pociągi w którym kupujący dostaje
    > tylko RAZ WGRANY SOFT.
    > Nie ważne czy zamawiający nie pomyślał czy sprzedający chciał wydrzeć
    > więcej kasy...
    >
    > Serio?
    > Przy kupowaniu pociągów awantura jak o nielegalnego windowsa OEMa czy
    > był kupiony z MB czy HDD?

    No wiesz, jak doszło do prawników, to teraz haki wyciągają różne :-)

    Choćby np takie, ze kupujący, czyli jakaś tam kolej, kupił w pakiecie
    licencję na używanie programów potrzebnych do serwisu ... ale nie miał
    prawa przekazywać ich firmie serwisowej, bo tego licencja nie obejmuje
    :-)

    J.