  • 21. Data: 2019-12-16 07:15:50
    Temat: Re: Namawianie obywatela RP do wyjazdu w celu dokonania czynu stanowiacego na terenie RP przestepstwo to...? [KK-111 v. KK-112]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.12.2019 o 03:11, A. Filip pisze:

    > IMHO Wymóg "przestępstwa przeciw mieniu" nie wynika wprost z treści
    > KK-112.5. Co do orzecznictwa to się nie wypowiadam.

    Jak nie, jak tak. No przecież na tym istota tego artykułu się opiera.

> [...]
    > "ciągać po sądach" za "reklamowanie w Polsce Polkom aborcji za granicą".
    >
    > Zresztą można inaczej:
    > KK-152.2 [C] mówi o karze za nakłanianie do przerwania ciąży niezgodne z ustawą.
    > Wystarczy uznać że przerwanie ciąży za granicą nastąpi(ło) niezgodne z
    > ustawą RP3 a to czy jest tam karalne czy nie za rzecz bez znaczenia dla
    > odpowiedzialności "nakłaniającego/pomagającego na terytorium RP3".
    > IMHO taka interpretacja ma więcej sensu prawnego niż politycznego,
    > jak dla mnie politycznie byłoby to pójście na walkę na noże.

    Tylko to powodowałoby, że rozciągamy jurysdykcję naszego prawa za granicę.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2019-12-16 11:12:55
    Temat: Re: Namawianie obywatela RP do wyjazdu w celu dokonania czynu stanowiacego na terenie RP przestepstwo to...? [KK-152.2 a aborcja za granicą]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    [...]
    > Tylko to powodowałoby, że rozciągamy jurysdykcję naszego prawa za granicę.

    Namawianie/pomocnictwo o którym mowa w kontekście karania ma/miałoby
    miejsce poza granicami RP3? Pytanie w temacie wątku jest znacznie
    szersze niż moja (druga) _wąska_ "sugestia" dotycząca _tylko_ namawiania
    lub pomocnictwa w zagranicznej aborcji.
    [ KK-152 nie mówi o karaniu samej matki może poza KK-152.3 "płód osiągnął"
    zdolność do samodzielnego życia poza organizmem matki"]

    https://www.arslege.pl/przerwanie-ciazy-za-zgoda-kob
    iety/k1/a182/

    --
    A. Filip

  • 23. Data: 2019-12-16 17:04:01
    Temat: Re: Namawianie obywatela RP do wyjazdu w celu dokonania czynu stanowiacego na terenie RP przestepstwo to...?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tak by było gdyby namawiali do podzegania, ale MZ nie do aborcji.

    Podżegać można tylko do przestępstwa, a aborcja wykonana w kraju, w
    którym jest dopuszczalna nie jest przestępstwem.

    > I kk 208 automagicznie przestaje obowiązywać? Przecież to jest nadal
    > namawianie do spożywania alkoholu, a przepis nie precyzuje gdzie się to
    > spozywanie ma odbywać. Każde namawianie jest karalne.

    Przepis nie, ale czytaj całą ustawę, a nie jeden artykuł. A ustawa to
    już precyzuje.

    > A namawianie małoletnich na seks z zastrzeżeniem, że odbędzie się to w
    > kraju gdzie nie jest to penalizowane?
    > No nie kumam prawdę mówiąc.

    Gdyby był osobny przepis "kto namawia nieletniego do seksu", to wówczas
    przy namawianiu w Polsce do seksu w miejscu, gdzie to dozwolone możnaby
    było ścigać sprawcę.

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2019-12-17 14:18:13
    Od: m...@g...com

    Podżegać można tylko do przestępstwa, a aborcja wykonana w kraju, w
    którym jest dopuszczalna nie jest przestępstwem.
    ---
    Ale skoro podzega sie w kraju w ktorym jest to przestepstwem do popelnienia tego
    przestepstwa...gdziekolwiek badz...to...

  • 25. Data: 2019-12-17 14:36:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik mrbluesky.pl napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Ale skoro podzega sie w kraju w ktorym jest to przestepstwem do
    >popelnienia tego przestepstwa...gdziekolwiek badz...to...

    widac nie nalezy podzegac do popelnia gdziekolwiek badz, tylko
    konkretnie :-)

    Poza tym czy to podżeganie, jesli kobiety same przychodza ?
    Raczej pomocnictwo ..

    J.

  • 26. Data: 2019-12-17 15:29:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-17 o 14:36, J.F. pisze:
    > widac nie nalezy podzegac do popelnia gdziekolwiek badz, tylko konkretnie

    Widzę że "prawniczyny" w swoim żywiole ;-) jeśli robicie to dla sportu i
    potraficie tak poodwracać kota ogonem dla chronienia tych ZBRODNIARZY to
    mi się scyzoryk otwiera...
    A jeśli prawo jest tak napisane że można robić to co robicie zgodnie z
    tym prawem to tym gorzej dla prawa i jego TFFFFFFFUUUUURRRCCCÓÓÓÓÓWWW
    Znaczy dla prawników.

  • 27. Data: 2019-12-17 15:38:39
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    z <...@...pl> pisze:

> [...]
    > A jeśli prawo jest tak napisane że można robić to co robicie zgodnie z
    > tym prawem to tym gorzej dla prawa i jego TFFFFFFFUUUUURRRCCCÓÓÓÓÓWWW

    Zadałeś za szerokie pytanie. W przypadku ograniczenia pytania TYLKO do
    aborcji odpowiedzi "mogą" być inne. Jakie pytanie takie odpowiedzi.

    --
    A. Filip

  • 28. Data: 2019-12-17 15:40:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 17 Dec 2019 15:29:17 +0100, z napisał(a):

    > Widzę że "prawniczyny" w swoim żywiole ;-) jeśli robicie to dla sportu i
    > potraficie tak poodwracać kota ogonem dla chronienia tych ZBRODNIARZY to
    > mi się scyzoryk otwiera...

    Skoro prawo dowolnego kraju obowiązuje również w jakimkolwiek innym, to za
    picie alkoholu należy karać chłostą, a w wypadku recydywy nawet śmiercią,
    bo w Iranie tak właśnie mają:
    https://www.wprost.pl/swiat/330167/Iran-kara-smierci
    -za-picie-alkoholu.html

    Teraz już naziole zamawiający pięć piw się nie wywiną.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 29. Data: 2019-12-17 16:00:43
    Temat: Re: Namawianie obywatela RP do wyjazdu w celu dokonania czynu stanowiacego na terenie RP przestepstwo to...? [bo czwórka z Łucznika]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > https://www.wprost.pl/swiat/330167/Iran-kara-smierci
    -za-picie-alkoholu.html

    > Teraz już naziole zamawiający pięć piw się nie wywiną.

    Na jakiej podstawie "czwórka z Łucznika" została wydana przez Niemcy USA?
    Na jakiej podstawie Niemcy uznały że prawo USA obejmuje tych obywateli RP?

    --
    A. Filip

  • 30. Data: 2019-12-17 17:43:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Widzę że "prawniczyny" w swoim żywiole ;-) jeśli robicie to dla
    >sportu i potraficie tak poodwracać kota ogonem dla chronienia tych
    >ZBRODNIARZY to mi się scyzoryk otwiera...

    Czyn karalny powinien byc opisany dokladnie.
    I jesli cos sie nie zgadza ... to czynu karalnego nie ma, czy raczej -
    nie powinno byc.

    Potem owszem - bywa, ze konczy sie glupio.

    >A jeśli prawo jest tak napisane że można robić to co robicie zgodnie
    >z tym prawem to tym gorzej dla prawa i jego
    >TFFFFFFFUUUUURRRCCCÓÓÓÓÓWWW
    >Znaczy dla prawników.

    No ale widzisz - w Polsce nie mozna. A w Niemczech mozna ...

    J.