  • 11. Data: 2019-12-16 01:01:24
    Temat: Re: Namawianie obywatela RP do wyjazdu w celu dokonania czynu stanowiacego na terenie RP przestepstwo to...?
    Od: m...@g...com

    W ten sPOsob moznaby puscic caly biznes aborcyjny z torbami -niech bula ojcom i
    namowionym matkom odszodowania do konca swiata i jeszcze jeden dzien dluzej... ;P

    ---
    O firmach "farmaceutycznych" uzyskujacych zyski z przerabiania uzyskanych -w wyniku
    "aborcji" czyli zabojstwa nienarodzonych dzieci- tkanek nie zaPOmni(j)my... ;P

  • 12. Data: 2019-12-16 01:21:31
    Temat: Re: Namawianie obywatela RP do wyjazdu w celu dokonania czynu stanowiacego na terenie RP przestepstwo to...? [KK-111 v. KK-112]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > W Polsce jest - poza ustawowymi zezwoleniami. Ale są kraje, gdzie nie, a
    > warunkiem uznania w Polsce za przestępstwo jest uznanie takiego czynu za
    > przestępstwo w miejscu jego popełnienia. Jest od tego kilka wyjątków
    > (np. szpiegostwo).

    Jeśli organizacja "płaci pensje" za działania w Polsce to można polecieć
    po linii KK-112.5. KK-112.1-4 dość wyraźnie sugerują że karalność w
    miejscu popełniania czynu "nie jest absolutnie wymagana".

    https://prawo.money.pl/kodeks/karny/czesc-ogolna/roz
    dzial-xiii-odpowiedzialnosc-za-przestepstwa-popelnio
    ne-za-granica/art-112

    --
    A. Filip

  • 13. Data: 2019-12-16 01:32:57
    Od: m...@g...com

> [...]

    > 5) przestępstwa, z którego została osiągnięta, chociażby pośrednio,
    > korzyść majątkowa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    ----
    A jesli kozysc majatkowa jest osiagana poza terytorium RP ale dzieki dzialaniom
    ktorych skutki sa obecne/widoczne na terenie RP (strony internetowe, materialy
    prasowe) i w sposob ewidentny skierowane sa do obywateli RP chocby przez zastosowany
    jezyk?

  • 14. Data: 2019-12-16 01:40:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-12-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > warunkiem uznania w Polsce za przestępstwo jest uznanie takiego czynu za
    > przestępstwo w miejscu jego popełnienia. Jest od tego kilka wyjątków

    Ale w Polsce jest zabronione już samo podżeganie do aborcji i to jest
    czynem karalnym. To, że aborcja miałaby się dokonać za granicą nie zmienia
    przecież istoty samego czynu namawiania, który jest popełniany w Polsce.

    §2.Tej samej karze podlega, kto udziela kobiecie ciężarnej pomocy
    wprzerwaniu ciąży znaruszeniem przepisów ustawy lub ją do tego nakłania

    Czy można w Polsce reklamować sprzedaż jakiś alkoholowych używek dzieciom
    z zastrzeżeniem, że sprzedaż dokona sie np. w kraju X?

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2019-12-16 01:43:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.12.2019 o 01:21, A. Filip pisze:

> [...]
    Aborcja nie jest przestępstwem przeciwko mieniu.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2019-12-16 01:45:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale w Polsce jest zabronione już samo podżeganie do aborcji i to jest
    > czynem karalnym. To, że aborcja miałaby się dokonać za granicą nie zmienia
    > przecież istoty samego czynu namawiania, który jest popełniany w Polsce.

    Jeśli czyn nie jest zabroniony, to i podżegacza ścigać nie można.

> [...]
    > Czy można w Polsce reklamować sprzedaż jakiś alkoholowych używek dzieciom
    > z zastrzeżeniem, że sprzedaż dokona sie np. w kraju X?

    Jeśli w miejscu ich sprzedaży zabronione to nie jest, to można.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2019-12-16 01:55:40
    Od: m...@g...com

    Aborcja nie jest przestępstwem przeciwko mieniu.
    ---
    Naruszenie praw majatkowych do mienia to nie jest przestepstwo przeciwko mieniu?
    Odebranie przemoca komus prawa do dziedziczenia mienia
    temu -kogo prawa do dziedziczenia prawo RP uznaje-
    poprzez jego zabicie nie jest przestepstwem przeciwko mieniu?

  • 18. Data: 2019-12-16 02:35:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-12-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jeśli czyn nie jest zabroniony, to i podżegacza ścigać nie można.

    Tak by było gdyby namawiali do podzegania, ale MZ nie do aborcji.

    > Jeśli w miejscu ich sprzedaży zabronione to nie jest, to można.

    I kk 208 automagicznie przestaje obowiązywać? Przecież to jest nadal
    namawianie do spożywania alkoholu, a przepis nie precyzuje gdzie się to
    spozywanie ma odbywać. Każde namawianie jest karalne.

    A namawianie małoletnich na seks z zastrzeżeniem, że odbędzie się to w
    kraju gdzie nie jest to penalizowane?

    No nie kumam prawdę mówiąc.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2019-12-16 03:11:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Aborcja nie jest przestępstwem przeciwko mieniu.

    IMHO Wymóg "przestępstwa przeciw mieniu" nie wynika wprost z treści
    KK-112.5. Co do orzecznictwa to się nie wypowiadam.

    Ja to traktuje jako interpretacje "na dwoje babka wróżyła" która
    _gwarantuje_ co najwyżej długie ciąganie się po sądach
    (apelacjach, zwrotach, kasacjach). Na potrzeby tej dyskusji
    ma wyłącznie "wskazać" że jak się naprawdę chce to da się
    "ciągać po sądach" za "reklamowanie w Polsce Polkom aborcji za granicą".

    Zresztą można inaczej:
    KK-152.2 [C] mówi o karze za nakłanianie do przerwania ciąży niezgodne z ustawą.
    Wystarczy uznać że przerwanie ciąży za granicą nastąpi(ło) niezgodne z
    ustawą RP3 a to czy jest tam karalne czy nie za rzecz bez znaczenia dla
    odpowiedzialności "nakłaniającego/pomagającego na terytorium RP3".
    IMHO taka interpretacja ma więcej sensu prawnego niż politycznego,
    jak dla mnie politycznie byłoby to pójście na walkę na noże.

    [C] https://www.arslege.pl/przerwanie-ciazy-za-zgoda-kob
    iety/k1/a182/

  • 20. Data: 2019-12-16 07:14:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.12.2019 o 01:55, m...@g...com pisze:
> [...]
    > temu -kogo prawa do dziedziczenia prawo RP uznaje-
    > poprzez jego zabicie nie jest przestepstwem przeciwko mieniu?

    No nie jest. Przeczytaj kodeks choć raz i zastanów się, po co są tytuły
    rozdziałów :-)

    --
    Robert Tomasik