  • 1. Data: 2019-12-14 03:42:52
    Temat: Namawianie obywatela RP do wyjazdu w celu dokonania czynu stanowiacego na terenie RP przestepstwo to...?
    Od: m...@g...com

    "Nareszcie jakaś dobra wiadomość! [...] gazeta dla Polaków [...] poinformowała,
    że organizacja, która pomagała Irlandkom dokonywać aborcji za granicą, rozpoczęła już
    działalność w Polsce..."
    http://www.bibula.com/?p=111141

  • 2. Data: 2019-12-14 11:32:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.12.2019 o 03:42, m...@g...com pisze:

> [...]
    > poinformowała, że organizacja, która pomagała Irlandkom dokonywać
    > aborcji za granicą, rozpoczęła już działalność w Polsce..."

    Kluczowym tu jest art. 111 kodeksu karnego. Warunkiem odpowiedzialności
    za czyn popełniony za granicą jest uznanie takiego czynu za przestępstwo
    również przez ustawę obowiązującą w miejscu jego popełnienia. Jeśli w
    tym innym kraju aborcja nie stanowi przestępstwa, to nie można nikogo za
    to pociągnąć do odpowiedzialności, również za pomocnictwo, którego
    dopuszcza się w Polsce.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2019-12-14 11:42:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Dec 2019 11:32:35 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > tym innym kraju aborcja nie stanowi przestępstwa, to nie można nikogo za
    > to pociągnąć do odpowiedzialności, również za pomocnictwo, którego

    Zabrac zone do jakiegos kraju arabskiego, sciac jej glowe, i po
    sprawie ?
    Bo niewiernych zabijac wolno :-)

    J.

  • 4. Data: 2019-12-14 12:17:30
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > tym innym kraju aborcja nie stanowi przestępstwa, to nie można nikogo za
    > to pociągnąć do odpowiedzialności, również za pomocnictwo, którego

    Nie można? Miejże ty więcej wiary w zdolności/wymysły prawników :-)
    Nie można najwyżej "po tej linii". Ja jestem praktycznie pewny że
    prawnik "z wyższej półki" znalazłby/wynalazłby linię czepiania się
    za podobne czyny (namawianie na terenie RP do aborcji za granicą) która
    by się co najmniej _długo_ "tułała po sądach" (kilka/kilkanaście lat).

    IMHO przykładowo wystarczyłaby koncepcja ala "domniemanie obywatelstwa
    od chwili poczęcia" żeby KK-111 przestał być kluczowy/decydujący w
    ramach konfliktu praw chronionych. Tyle że pierwszy przypadek do
    ścigania musiałby być wybrany nadzwyczaj++ starannie by sympatia
    większości społeczeństwa stanęła po pożądanej przez oskarżyciela stronie.

    BTW AFAIR "dzielnicę uciech" w Londynie zlikwidowano pedantycznym
    egzekwowaniem przepisów zaczynając od przeciwpożarowych ;-)

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2019-12-15 07:55:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-12-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > tym innym kraju aborcja nie stanowi przestępstwa, to nie można nikogo za
    > to pociągnąć do odpowiedzialności, również za pomocnictwo, którego

    A za podżeganie?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2019-12-15 13:59:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A za podżeganie?

    Moim zdaniem podżegać można tylko do czynu zabronionego. Skoro uznajemy,
    że nie jest to czyn zabroniony, to i podżegać nie można. Wynika to z
    art. 18§2 kk.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2019-12-16 00:15:34
    Od: m...@g...com

    Zabrac zone do jakiegos kraju arabskiego, sciac jej glowe, i po
    sprawie ?
    Bo niewiernych zabijac wolno :-)
    ---
    Ale juz "namawianie" zony na terenie RP do takiego wyjazdu z podaniem jednoznacznie
    jego celu to chyba kwalifikowaloby sie jednak conajmniej jako grozba karalna? O
    zmuszaniu do takiego wyjazdu nie wspominajac ;P
    A co z planowaniem takiego "zabojstwa" bez jej wiedzy? ;)))
    To chyba tak samo jak zaplanowanie przez kogos wyjazdu kobiety dla wykonania aborcji?
    A jesli kobieta informuje partnera o zamiarze zabicia dziecka to nie jest to
    narazanie tego obywatela conajmniej na straty moralne?
    Wiec i zabicie dziecka bez jego wiedzy poinno moc podlegac temu samemu wlacznie z
    mozliwoscia oskarzenia o utracenie praw nabytych w wyniku faktu stania sie ojcem
    m.inn. praw rodzicielskich oraz innych...jakich...?
    W USA byl ponoc proces jaki ojciec zabitego dziecka wytoczyl swojej partnerce -ktos
    wie co i jak w tamtej sprawie?
    No i co z tymi powszechnie uznawanymi prawami spadkowymi dziecka przed narodzeniem?
    Czy nie mozna osob uczestniczacych w aborcji oraz matki oskarzac o odebranie dziecku
    prawa do posiadania potencjalnych dobr wynikajacych z praw spadkowych?
    W ten sPOsob moznaby puscic caly biznes aborcyjny z torbami -niech bula ojcom i
    namowionym matkom odszodowania do konca swiata i jeszcze jeden dzien dluzej... ;P

  • 8. Data: 2019-12-16 00:41:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-12-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Moim zdaniem podżegać można tylko do czynu zabronionego. Skoro uznajemy,
    > że nie jest to czyn zabroniony, to i podżegać nie można. Wynika to z
    > art. 18§2 kk.

    Aborcja w Polsce nie jest czynem zabronionym?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2019-12-16 00:50:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Aborcja w Polsce nie jest czynem zabronionym?

    W Polsce jest - poza ustawowymi zezwoleniami. Ale są kraje, gdzie nie, a
    warunkiem uznania w Polsce za przestępstwo jest uznanie takiego czynu za
    przestępstwo w miejscu jego popełnienia. Jest od tego kilka wyjątków
    (np. szpiegostwo).

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2019-12-16 00:53:20
    Od: m...@g...com

    Zabrac zone do jakiegos kraju arabskiego, sciac jej glowe, i po
    sprawie ?
    Bo niewiernych zabijac wolno :-)
    ---
    Nie byloby skuteczniejszym zabrac tam prezesa/wlasciciela firmy oferujacej aborcje
    dla POlek? ;P