  • 1. Data: 2019-12-13 18:18:27
    Temat: Szwedzka prokuratura chce wydania Stefana Michnika Polsce
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://niezalezna.pl/301870-szwedzka-prokuratura-ch
    ce-wydania-stefana-michnika-polsce-jest-wniosek-do-s
    adu

    PILNE ŚWIAT / WIADOMOŚĆ / 13.12.2019, godz. 16:18
    Szwedzka prokuratura chce wydania Stefana Michnika Polsce. Jest wniosek
    do sądu!

    Szwedzka prokuratura zwróciła się do sądu rejonowego w Goeteborgu z
    wnioskiem o wydanie polskim władzom byłego sędziego Stefana Michnika.
    Sąd ma wkrótce podjąć decyzję w tej sprawie - potwierdziła Państwowa
    Agencja Prasowa w szwedzkiej Prokuraturze Krajowej.

    Jak przekazała Ann-Sofie Adolfsson, wiceszefowa administracji wydziału
    ds. zwalczania przestępczości międzynarodowej Prokuratury Krajowej,
    wniosek został w czwartek wysłany do sądu w Goeteborgu. Nie ustalono
    jeszcze daty posiedzenia.

    Prowadząca sprawę prokurator Ulrikę Bentelius Egelrud w dokumencie
    złożonym w sądzie pisze, że osoba, której dotyczy Europejski Nakaz
    Aresztowania (ENA) nie została przesłuchana, ani nie doręczono jej tego
    wniosku.

    Prokurator - co także jest zawarte we wniosku prokuratury - uważa
    jednocześnie, powołując się na przepisy prawne, że nie ma możliwości
    wydania Polsce Stefana Michnika. Zwraca ona uwagę na jego szwedzkie
    obywatelstwo oraz wystąpienie przedawnienia zarzucanych mu czynów, jakie
    mają być podstawą zastosowania ENA.

    We wniosku Bentelius Egelrud dodaje, że już 4 lutego br. sąd rejonowy w
    Goeteborgu orzekł, że Stefana Michnika nie należy przekazywać Polsce.
    Prokurator podkreśla, że niektóre przestępstwa, o które oskarżony jest
    Michnik, wymienione były także we wcześniejszym ENA, w którym określono
    30 czynów. Zwraca uwagę, że w aktualnym ENA polskie władze wymieniają 93
    przestępstwa, jakich miał się dopuścić Michnik w latach 1952-53.

    90-letni Stefan Michnik, brat redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej"
    Adama Michnika, w latach 50. pełnił funkcję sędziego Wojskowego Sądu
    Rejonowego (WSR) w Warszawie.

    Czy Stefan Michnik trafi w końcu do Polski? Sąd wydał Europejski Nakaz
    Aresztowania!

    Czytaj również
    Czy Stefan Michnik trafi w końcu do Polski? Sąd wydał Europejski Nakaz
    Aresztowania!

    W październiku Wojskowy Sąd Okręgowy w Warszawie uwzględnił wniosek
    prokuratora Oddziałowej Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi
    Polskiemu w Warszawie i wydał Europejski Nakaz Aresztowania wobec byłego
    sędziego Stefana Michnika.

    "Wniosek ten został złożony w śledztwie prowadzonym przez Oddziałową
    Komisję Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu w Warszawie
    przeciwko Stefanowi Michnikowi, który jest podejrzany o popełnienie
    dziewięćdziesięciu trzech przestępstw stanowiących zbrodnie
    komunistyczne i wyczerpujących znamiona zbrodni przeciwko ludzkości,
    polegających na wydaniu w 1952 i 1953 r. w Warszawie bezprawnych wyroków
    orzekających kary śmierci, kary długoletniego więzienia, ponadto
    postanowień w przedmiocie stosowania tymczasowego aresztowania wobec
    osób działających na rzecz niepodległego bytu Państwa Polskiego"

    - czytamy w informacji IPN.

  • 2. Data: 2019-12-13 21:37:19
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-12-13 18:18, u2 wrote:
> [...]
    > wydania Polsce Stefana Michnika. Zwraca ona uwagę na jego szwedzkie
    > obywatelstwo oraz wystąpienie przedawnienia zarzucanych mu czynów, jakie

    Nie wiem, co o tym myśleć...

  • 3. Data: 2019-12-13 21:49:09
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2019 o 21:37 Uncle Pete <4...@g...com> pisze:

    > Nie wiem, co o tym myśleć...

    Obrzydliwe...
    Jeden z tych, co czeka, żeby mu
    p o w i e d z i e l i
    co ma myśleć?
    To kto ci podpowiada, co myśleć?

    --
    Trefniś

  • 4. Data: 2019-12-14 00:38:10
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Obrzydliwe...
    > Jeden z tych, co czeka, żeby mu
    > p o w i e d z i e l i
    > co ma myśleć?
    > To kto ci podpowiada, co myśleć?

    Sam nie wiem, wiem, kogo wybrać: Ojca Dyrektora, Tuska, Putina czy Sorosa...

  • 5. Data: 2019-12-14 03:19:06
    Od: m...@g...com

    Sam nie wiem, wiem, kogo wybrać: Ojca Dyrektora, Tuska, Putina czy Sorosa...
    ---
    "Wybierz mnie! Mnie wybierz!" ;P
    BDW: Ojciec to ojciec ;)))

  • 6. Data: 2019-12-14 09:48:52
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2019 o 00:38 Uncle Pete <4...@g...com> pisze:

    > Sam nie wiem, wiem, kogo wybrać: Ojca Dyrektora, Tuska, Putina czy
    > Sorosa...

    Naprawdę musisz mieć suflera?
    To po co zużywasz tlen?

    --
    Trefniś

  • 7. Data: 2019-12-14 16:14:08
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Naprawdę musisz mieć suflera?
    > To po co zużywasz tlen?

    Nic Cię nie gryzie?

    MSPANC

  • 8. Data: 2019-12-14 16:20:42
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 14.12.2019 o 16:14, Uncle Pete pisze:

    > Nic Cię nie gryzie?
    >
    > MSPANC

    jak ciebie gryzie to idź weź prysznic:)

    BP MSPANC:))))))))))

  • 9. Data: 2019-12-14 16:25:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Dec 2019 18:18:27 +0100, u2 napisał(a):
> [...]
    >
    > Szwedzka prokuratura zwróciła się do sądu rejonowego w Goeteborgu z
    > wnioskiem o wydanie polskim władzom byłego sędziego Stefana Michnika.

    Albo - wcale nie "chce", tylko realizuje pomoc prawna zgodnie z umowa.
    A potem oswiadczy, ze niezawisly sad rozpatrzyl, odmowil, i nic sie z
    tym nie da zrobic.

    Jest jeszcze wersja, ze puscili machine tylko po to, zeby sie spytac
    TSUE czy KE o ocene niezawislosci polskiego sadownictwa :-)

    J.

  • 10. Data: 2019-12-14 17:38:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.12.2019 o 16:25, J.F. pisze:

    > Albo - wcale nie "chce", tylko realizuje pomoc prawna zgodnie z
    > umowa. A potem oswiadczy, ze niezawisly sad rozpatrzyl, odmowil, i
    > nic sie z tym nie da zrobic.

    Właśnie to samo miałem napisać. Szwecja jest w miarę normalnym krajem i
    prokurator robi, to co prawo nakazuje. Zebrali materiał i skierowali do
    sądu, by rozpatrzył. To nie jest kwestia chcenia, lub nie.

    > Jest jeszcze wersja, ze puscili machine tylko po to, zeby sie spytac
    > TSUE czy KE o ocene niezawislosci polskiego sadownictwa :-)

    Sądzisz, że Szwedów to obchodzi?

    --
    Robert Tomasik