  • 1. Data: 2005-01-05 22:01:12
    Temat: Nagrywanie procesu sądowego
    Od: Marek <a...@k...pl>

    Czy procedura sądowa dopuszcza nagrywanie ( tylko dżwięk)
    procesu sądowego, jeżeli tak to czy takie nagranie może
    zastąpić (lub być podstawą do sporządzenia) protokół.

    Marek

  • 2. Data: 2005-01-05 23:22:43
    Temat: Re: Nagrywanie procesu sšdowego
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Marek"

    > Czy procedura sądowa dopuszcza nagrywanie ( tylko dżwięk)
    > procesu sądowego, jeżeli tak to czy takie nagranie może
    > zastąpić (lub być podstawą do sporządzenia) protokół.

    A kto ma nagrywać Sąd czy strona ?

    Pzdr.

    Też Marek

  • 3. Data: 2005-01-06 08:07:34
    Temat: Re: Nagrywanie procesu sądowego
    Od: e...@g...pl (eusso)

    Marek napisał(a):

    > Czy procedura sądowa dopuszcza nagrywanie ( tylko dżwięk)
    > procesu sądowego, jeżeli tak to czy takie nagranie może
    > zastąpić (lub być podstawą do sporządzenia) protokół.
    >
    > Marek

    Dobre pytanie- dołaczam się. Nagminne jest bowiem
    przekrecanie tresci zeznań osób przesłuchiwanych przez Sąd,
    dyktowanie w takiej postaci protokolantowi, który czasami
    pisząc potrafi robic uproszczenia w zapisie a jak wiadomo
    czasem brak przecink daje skutek w postaci innego sposobu
    zrozumienia tego co napisano. W trakcie rozprawy jeżeli
    Sędzia dyktuje ,,własne'' przemyslenia ( nie zawsze tożsame z
    opisywaną sytuacją). Czasem tez znaczenie opisywanych przez
    świadka okoliczności oddane zostaje poprzez sposób mówienia,
    tembr głosu, ekspresję. Jesli Sedzia w chwili odebrania
    zeznań nie przetworzy tego na własciwy tekst sporzadzany w
    postaci protokołu - częstokroć zapis nie wskazuje potem na
    istotne okoliczności. Wyrok/orzeczenie zapada nierzadko po
    wielu miesiacach od przesłuchań swiadków, a co za tym idzie
    Sędzia moze nie pamiętać już kontekstów ujawnionych w
    przesłuchaniach swiadków w chwili dokonywania końcowych ocen.
    Ponadto w protokole zupełnie pomija sie treść zadawanego
    przez Sędziego pytania, która jest b. istotna, albowiem
    determinuje zakres odpowiedzi udzielanej przez świadka.

  • 4. Data: 2005-01-06 11:06:47
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    -- >

    > A kto ma nagrywać Sąd czy strona ?

    ktokolwiek, powiedzmy oskarzyciel posilkowy, badz widz.
    Ma ktos prawo?

    Mowa o dyktafonie.

    P.

  • 5. Data: 2005-01-06 11:24:50
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 6 Jan 2005 12:06:47 +0100, Przemek R.
    pl> napisał:

    > -- >

    > ktokolwiek, powiedzmy oskarzyciel posilkowy, badz widz.
    > Ma ktos prawo?

    ma do tego prawo strona, za zgodą przewodniczacego.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 6. Data: 2005-01-06 11:47:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > ma do tego prawo strona, za zgodą przewodniczacego.

    czyli oskarzyciel posilkowy ma, bo jest strona tak?

    A kto jest przewodniczacym na procesie?

    P.

  • 7. Data: 2005-01-06 12:11:13
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Przemek R. napisał(a):
    > A kto jest przewodniczacym na procesie?

    ten z łańcuchem, za stołem, po środku

    KG

  • 8. Data: 2005-01-06 12:38:04
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > ten z łańcuchem, za stołem, po środku

    :-)

    P.

  • 9. Data: 2005-01-06 16:07:16
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > A kto jest przewodniczacym na procesie?

    A ile masz lat?

  • 10. Data: 2005-01-06 16:50:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ten z łańcuchem, za stołem, po środku

    By uściślić. Łańcuch ma być na szyi i być z orłem. Bo z przeciwnej strony
    tego stołu czasem siedzą goście z łańcuchami, ale te łańcuchy najczęściej
    łączą kończyny.