  • 1. Data: 2005-01-05 21:18:13
    Temat: firmowy soft na prywatnym laptope ?
    Od: "Bartosz K." <b...@p...onet.pl>

    Witam

    jestem tu nowy i mam ciekawe pytanie - dosłownie z życia wzięte

    jestem nowym ( i jedynym) informatykiem w firmie, gdzie szef zdecydował, ze
    moze przeznaczyć określoną czesc pieniedzy na sprzet/oprogramowanie do mojej
    pracy

    najwazniejsze zalozenie to laptop z rcji mobilnego charakteru pracy

    niestety okazało sie ze jest za mało pieniedzy, aby kupic laptop +legalny
    soft ( soft = oklo 5000zł )

    zastanawiam sie nad rozwiązaniem:
    ja kupuje za własna kase latopa ( i tak mam stary komputer) + win XP legal
    z firmy dostaje ( zarejestrowany na firme) soft

    oto moje wątpliwości
    1) czy majac legalnie kupiony ( na mnie faktura/paragon) latop +win Xp moge
    korzystać z oprogramowania, ktore zarejestrowane jest na forme, ktorej
    pracuje ? ( oczywiście licncje BOX zainstalowane TYLKo u mnie)

    2) mam kuzynaw USA, ktory moze przysłac mi tanio laptopa z softem - chodzi
    mi o problem ew. podatku
    ( nie znam sie - ale podobno do 4000zł nie ma podatku ?) - w kazdym razie
    czy pracując na talim sprzecie i sofcie z firmy (np w domu - nie
    dorabiajac) mam sie czego obawiać ?

    za wszelkie rady dziekuje i pozdrawiam